• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Var pÄ LW idag och kollade pÄ stÄlpepsin, den var fin men inte vÀrda de galna 220k de ville ha för den. Köper hellre en begagnad wg pepsi för de pengarna alla dagar i veckan i stÀllet.

Tokigheter!! SĂ„g dessutom att de sĂ€ljer en begagnat 116600 frĂ„n 2014 för 120’.. SĂ„lde min för 80’ nĂ„got sĂ„nt för nĂ„gra mĂ„nader sedan.. Är folk helt borta idag?

Är lite sugen pĂ„ en 16753 rootbeer och ser att mĂ„nga har jubileelĂ€nk, sitter den orginal pĂ„ vissa Ă„rsmodeller eller Ă€r den eftermonterad ? mvh

93A6FDE4-E7FF-4600-9223-8D0772D40DDE.png

Vem blir den lyckligt lottade?;)

Hur skulle ni vÀrdera en 116710LN frÄn 2015 med lÄdor, kvitto och garanti fast utan cert? Jag Àr sugen pÄ att testa, men Àr

Hur skulle ni vÀrdera en 116710LN frÄn 2015 med lÄdor, kvitto och garanti fast utan cert? Jag Àr sugen pÄ att testa, men Àr

Det handlar om nĂ„gra tusenlappar. Personligen hade jag skippat funderingarna och köpt en med cert. Är vĂ€l lite nördigt men jag hade aldrig fĂ„tt nĂ„gon riktig kĂ€nsla för klockan utan cert. Viktigt med helheten för mig.

Hur kommer det sig att klockan frÄn 2015, sÄ pass ny, inte har kvar certet? FÄr en mycket dÄlig kÀnsla av det. Leta vidare!

HÄller med @Götlaborg
Skiljer för lite för att vara vĂ€rt det. Tycker jag. Om du har en maxbudget som spricker för en nyare med cert skulle jag vĂ€nta tills budgeten Ă€r dĂ€r. Är ju mycket pengar sĂ„ att kĂ€nna sig lugn och skön i magen efter köpet Ă€r vĂ€rt bĂ„de extra vĂ€ntan och pengar.
My 5 cents.

Det handlar om nĂ„gra tusenlappar. Personligen hade jag skippat funderingarna och köpt en med cert. Är vĂ€l lite nördigt men jag hade aldrig fĂ„tt nĂ„gon riktig kĂ€nsla för klockan utan cert. Viktigt med helheten för mig.

Hur kommer det sig att klockan frÄn 2015, sÄ pass ny, inte har kvar certet? FÄr en mycket dÄlig kÀnsla av det. Leta vidare!

Jag gillar att ha hela köret. Äldre klockor kan jag ha förstĂ„else för om det inte finns cert eller box osv.

HÄller med @Götlaborg
Skiljer för lite för att vara vĂ€rt det. Tycker jag. Om du har en maxbudget som spricker för en nyare med cert skulle jag vĂ€nta tills budgeten Ă€r dĂ€r. Är ju mycket pengar sĂ„ att kĂ€nna sig lugn och skön i magen efter köpet Ă€r vĂ€rt bĂ„de extra vĂ€ntan och pengar.
My 5 cents.

Jag har heller aldrig fattat hur man sumpar certet. Det handlar egentligen inte om budget, mer att det hade klaffat med ett byte med min 16610. Den kommer frÄn en handlare och jag litar pÄ sÀljaren, men mÄste undersöka om det Àr fullset utan cert eller bara klockan som handlaren kompletterat med lÄdor. Kanske oavsett ska vÀnta in en annan deal.

Jag har heller aldrig fattat hur man sumpar certet. Det handlar egentligen inte om budget, mer att det hade klaffat med ett byte med min 16610. Den kommer frÄn en handlare och jag litar pÄ sÀljaren, men mÄste undersöka om det Àr fullset utan cert eller bara klockan som handlaren kompletterat med lÄdor. Kanske oavsett ska vÀnta in en annan deal.
SÄnt hÀnder. Flera polare brukar ha certet i plÄnboken, pÄ krogen. Det sÀgs Àven vara flashigt att med hjÀlp av certet hacka upp colombianskt dunder pÄ efterfesterna.

Inte konstigt att vissa certifkat försvinner.

SÄnt hÀnder. Flera polare brukar ha certet i plÄnboken, pÄ krogen. Det sÀgs Àven vara flashigt att med hjÀlp av certet hacka upp colombianskt dunder pÄ efterfesterna.

Inte konstigt att vissa certifkat försvinner.

Är det inte billigare att ta ett Amex paltinum klistra fast en rolex sticker och köra? BĂ€ttre Ă€n att sumpa certet pĂ„ efterfester..

HÄller med @Götlaborg
My 5 cents.
Om man vÀnder pÄ det, vad Àr en 2015 vÀrd om det bara Àr klockan och lÄdan?

Edit: den hÀr gick i mars för 65, har de ens stuckit sÄ mycket i pris? https://klocksnack.se/threads/rolex-gmt-master-2-116710-prisbump.89405/

Senast Àndrad:
https://klocksnack.se/threads/rolex-gmt-116710ln.82699/
Detta Àr den enda jag hittar i nÄgorlunda nÀrtid. NÄgon tusenlapp till borde objektet som du kikar pÄ kosta. 55-58k?

Z serie Àr frÄn 2007 sÄ tycker inte det priset riktigt matchar en frÄn 2015. 65-68 för en frÄn 2015 utan cert beroende pÄ skick? 70? Finns andra med betydligt bÀttre koll Àn mig men mina 5 cent hamnar i den hÀraden.
Även om LN inte kan mĂ€ta sig med prisutvecklingen (hysterin) pĂ„ BLNR sĂ„ har det Ă€ndĂ„ hĂ€nt lite senaste halvĂ„ret. Bra/dĂ„ligt Ă€r en annan diskussion.

Z serie Àr frÄn 2007 sÄ tycker inte det priset riktigt matchar en frÄn 2015. 65-68 för en frÄn 2015 utan cert beroende pÄ skick? 70? Finns andra med betydligt bÀttre koll Àn mig men mina 5 cent hamnar i den hÀraden.
Även om LN inte kan mĂ€ta sig med prisutvecklingen (hysterin) pĂ„ BLNR sĂ„ har det Ă€ndĂ„ hĂ€nt lite senaste halvĂ„ret. Bra/dĂ„ligt Ă€r en annan diskussion.
Sanningen ligger nog norr om 60' men inte fullt 65'. SvÄrvÀrderat.

Du kanske har en poÀng i det. Men redan pÄ 65 kÀnner jag nog att det börjar skava för min del.

Taget. Satt och tÀnkte (klart) efter jag skrivit och insÄg nog att 70 var lite vÀl. En fin för 65 hade jag köpt. Men sÄ köper jag mjölk pÄ Shell för det gÄr snabbare Àn ICA...
NÄgra mÄnader till sÄ kanske det Àr 70' med rÄdande inflation. Galet som mÄnga har konstaterat tidigare.

Tillbaka
Topp