• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Som vi alla förmodligen vet sÄ Àr det ju Speedmaster Professional som Àr den riktiga mÄnklockan. Men för oss som ocksÄ gillar GMT sÄ Àr det kul med de hÀr bilderna pÄ Jack Swigert, Command Module Pilot pÄ Apollo 13. Enligt uppgift sÄ hade han med sig sin GMT förutom Speedyn pÄ sin berömda resa :)
Screenshot 2019-03-20 at 19.51.36.png
Screenshot 2019-03-20 at 19.51.13.png

Som vi alla förmodligen vet sÄ Àr det ju Speedmaster Professional som Àr den riktiga mÄnklockan. Men för oss som ocksÄ gillar GMT sÄ Àr det kul med de hÀr bilderna pÄ Jack Swigert, Command Module Pilot pÄ Apollo 13. Enligt uppgift sÄ hade han med sig sin GMT förutom Speedyn pÄ sin berömda resa :)
Screenshot 2019-03-20 at 19.51.36.png
Screenshot 2019-03-20 at 19.51.13.png
Och byta frÄn oyster till jubilee mellan bilderna hann han ocksÄ :)

Är det dĂ€r ett vettigt pris för ett jubilee?

Ehm, Àr inte det dÀr jÀttedyrt?

NĂ„gon som vet AD sĂ€ljer jubliee lĂ€nken pĂ„ gmt för? ÄndĂ„ kul att den gamla Batman kan ha bĂ€gge lĂ€nken men den nya bara jubliee. Intressant!
Superjubileet listar ju 14700kr hos valfri Rolex AD, sÄ det dÀr lÄter helt vansinnigt.
Vill man köpa den nya jubilee-lÀnken med clasp lÀr inte den lista fasligt mycket mer Àn sÄ heller!

NĂ„gon som vet AD sĂ€ljer jubliee lĂ€nken pĂ„ gmt för? ÄndĂ„ kul att den gamla Batman kan ha bĂ€gge lĂ€nken men den nya bara jubliee. Intressant!
Men.. om det gÄr att slÀnga pÄ ett oyster pÄ126710blro sÄ borde det vÀl gÄ lika bra att sÀtta samma oyster pÄ 126710blnr?

Eller har jag missat nÄgot? GÄr det inte bara att köpa en oysterlÀnk med polerade mittfÀltare och slÀnga pÄ? Eller Àr det olika lÀnkar (fÀsten, mÄtt etc) pÄ tex milgauss, 116710, yacht master osv osv?

Mvh Roffe

Men.. om det gÄr att slÀnga pÄ ett oyster pÄ126710blro sÄ borde det vÀl gÄ lika bra att sÀtta samma oyster pÄ 126710blnr?

Eller har jag missat nÄgot? GÄr det inte bara att köpa en oysterlÀnk med polerade mittfÀltare och slÀnga pÄ? Eller Àr det olika lÀnkar (fÀsten, mÄtt etc) pÄ tex milgauss, 116710, yacht master osv osv?

Mvh Roffe

Har kollat runt och lÀsta lite pÄ andra stÀllen. Tydligen sÄ ska inte oysterlÀnken passa in pÄ 126710blro. Kanske nÄgon annan som kan detta bÀttre Àn vad jag kan som fÄr gÀrna flika in.

Superjubileet listar som sagt 14700. UtgÄr men borde vÀl frf gÄ att bestÀlla som reservdel om man har rÀtt klocka för lÀnken

dum frĂ„ga kanske, men finns dĂ€r nĂ„got jubilee att bestĂ€lla hos ÅF som passar pĂ„ min gamla 16700?

Tillbaka
Topp