• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

T.ex varför Àr denna 16710 frÄn 2005 med svart insert http://www.chrono24.se/rolex/gmt-master-ii-16710-year-2005--id6564398.htm, betydligt billigare Àn denna 16710 frÄn 2004 med pepsi http://www.chrono24.se/rolex/gmt-ii-st-ref-16710-box--papiere-wie-neu-traumzustand--id6060599.htm Skulle inte den första med pepsi insert bli i princip samma sak?
Sjuka priser pÄ bÄda tycker jag. Den svarta verkar sakna cert. Pepsin ser ocksÄ finare ut i boetten.

Medan jag vÀntar pÄ att kunna bidra med bilder av en GMT jag faktiskt har, tÀnkte posta nÄgra bilder av min gamla Cola som jag sÄlde i 2013. Den enda affÀren jag Ängrar jag gick pÄ med :banghead: Det var en Z-serie full set GMT Master ii, dock med 3185 verk (det finns nÄgra Z-serie klockor med 3186 om jag inte minns fel).

_1030953.JPG

_1030976.JPG

_1031000 copy.JPG

_1030981.JPG

_1231192.JPG

IMG_0246.JPG

Medan jag vÀntar pÄ att kunna bidra med bilder av en GMT jag faktiskt har, tÀnkte posta nÄgra bilder av min gamla Cola som jag sÄlde i 2013. Den enda affÀren jag Ängrar jag gick pÄ med :banghead: Det var en Z-serie full set GMT Master ii, dock med 3185 verk (det finns nÄgra Z-serie klockor med 3186 om jag inte minns fel).

_1030953.JPG

_1030976.JPG

_1031000 copy.JPG

_1030981.JPG

_1231192.JPG

IMG_0246.JPG
Oh, ett dyrt misstag ;)

Denna trÄd kÀnns som rÀtt stÀlle för följande frÄga: Vilken/vilka ref. pÄ jubileelÀnk och endlinks passar till en 16710? Superjubilee vet jag passar bra (sitter pÄ min nu) men har blivit sugen pÄ en mer tidsenlig.
Tack pÄ förhand!

Denna trÄd kÀnns som rÀtt stÀlle för följande frÄga: Vilken/vilka ref. pÄ jubileelÀnk och endlinks passar till en 16710? Superjubilee vet jag passar bra (sitter pÄ min nu) men har blivit sugen pÄ en mer tidsenlig.
Tack pÄ förhand!
Skulle tro 62510 med 502 endlinks. Olika endlinks beroende pÄ om man har lugholes eller inte.

Skulle tro 62510 med 502 endlinks. Olika endlinks beroende pÄ om man har lugholes eller inte.
Galet snabbt svar, tack! Har lugholes, vet du om det Àr 502 eller annan som gÀller dÄ?

Edit: Det kanske spelar mindre roll nÀr det finns lugholes, det Àr ju bara utan lugholes det kan bli problem att montera loss lÀnken (eftersom det inte gÄr "utifrÄn" genom hÄlen). SÄg f.ö. efter en snabb sökning att frÄgan varit uppe bÄde en och tvÄ gÄnger tidigare, lite slappt av mig att stÀlla den hÀr igen... tack oavsett för snabbt svar!

Senast Àndrad:
Den hÀr rackaren var pÄ vÀg att sÀljas, nerpackad, hanpenning betald av köparen, vi skulle trÀffas f2f för att slutföra affÀren.
Dock uppstod ett litet problem dÄ jag berÀttade detta för hustrun, hon blev milt uttryckt smÄtt irriterad och pÄtalade att jag hade lovat sonsonen att han ska fÄ klockan den dagen han tar studenten

INTE bra, swishade tbx handpenningen och fick be köparen tusen gÄnger om ursÀkt för mitt klantiga beteende:/

Sonsonen Àr 6 Är sÄ farfar fÄr förvalta den ett antal Är till.
20170726_100613.jpg

Ber om ursÀkt igen till köparen dÄlig stil av mig visst, men familjen gÄr först:)

Den hÀr rackaren var pÄ vÀg att sÀljas, nerpackad, hanpenning betald av köparen, vi skulle trÀffas f2f för att slutföra affÀren.
Dock uppstod ett litet problem dÄ jag berÀttade detta för hustrun, hon blev milt uttryckt smÄtt irriterad och pÄtalade att jag hade lovat sonsonen att han ska fÄ klockan den dagen han tar studenten

INTE bra, swishade tbx handpenningen och fick be köparen tusen gÄnger om ursÀkt för mitt klantiga beteende:/

20170726_100613.jpg

Ber om ursÀkt igen till köparen dÄlig stil av mig visst, men familjen gÄr först:)
Bra beslut! Fantastisk fin present den dagen.

20170726_100613.jpg

SÄdant Àr livet och du Àr förlÄten!

Tillbaka
Topp