• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

8C8852D5-14C1-46BE-884E-6BB8448A773A.jpeg
Trevlig helg alla GMT vÀnner :)

Tack :) Det Àr en 1675 frÄn 1978, vet du hur man ser skillnaden pÄ en 1675 och en 16750?
Visste faktiskt inte! Men sĂ„g senare kommentar;) En 16750 har stĂ„tt pĂ„ agendan att skaffa men kanske ”lika gĂ€rna” kan övervĂ€ga 1675. Haft en 16700 tidigare men önskar mer charm

Visste faktiskt inte! Men sĂ„g senare kommentar;) En 16750 har stĂ„tt pĂ„ agendan att skaffa men kanske ”lika gĂ€rna” kan övervĂ€ga 1675. Haft en 16700 tidigare men önskar mer charm
Man lÀr sig alltid nÄgonting nytt :) GMT visaren pÄ en 1675 sitter lÀngst ned och pÄ en 16750 sÄ sitter timvisaren lÀngst ned. HÀr finns en liten lathund för GMT som kanske kan vara bra att kÀnna till: http://www.gmtmasterhistory.com/index.html

Bleknar bezelen sÄdÀr fint Àven pÄ nyare utgÄvor typ ref 126710BlRO?
Om du avser mitt insert sÄ Àr det vÀl inte blekt alls, eller i alla fall knappt nÄgot? Referenser from 116710 har ju ett keramiskt insert till skillnad frÄn stÄl pÄ tidigare referenser (ok, bakelit pÄ tidiga 6542) sÄ det lÀr vÀl inte blekna alls vad jag kan tro

Om du avser mitt insert sÄ Àr det vÀl inte blekt alls, eller i alla fall knappt nÄgot? Referenser from 116710 har ju ett keramiskt insert till skillnad frÄn stÄl pÄ tidigare referenser (ok, bakelit pÄ tidiga 6542) sÄ det lÀr vÀl inte blekna alls vad jag kan tro
Tack! jag lÀr mig jÀttemycket pÄ KS forumet. Hoppas Àga en Pepsi 16710 en vacker dag

Kanske lite konstig frÄga men finns det nÄgon generell "timeline" pÄ hur lÄng tid det tar för lumen att gulna? förstÄr att det sÀkerligen har med hur mycket solljus den utsÀtts för m.m. men hade varit intressant att veta hur lÄng tid det "brukar ta". Finns det nÄgot sÀtt att skynda pÄ processen? utan att modda tavlan genom att mÄla t.ex. :rolleyes:

Edit: frÄgar för jag sÄg ett inlÀgg lite högre upp dÀr personen vÀntat sedan 1992 pÄ att det skall hÀnda:eek:

Tillbaka
Topp