• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

FörutsÀtter att det Àr standardbeskedet att auktoriserade service center begÀr att man byter in den gamla lÀnken om man accepterar att fÄ en ny lÀnk.

Vill man ha kvar sin gamla lÀnk till vintageklockan kanske man gör bÀst i att inte lÀmna in lÀnken och klockan tillsammans.

Rolex borde sÀlja en lÀnk till en klocka som saknar det om det rör sig om en gammal modell dÀr lÀnken kan ha gjort sitt pÄ grund av klockas Älder och slitage.

FörutsÀtter att det Àr standardbeskedet att auktoriserade service center begÀr att man byter in den gamla lÀnken om man accepterar att fÄ en ny lÀnk.

Vill man ha kvar sin gamla lÀnk till vintageklockan kanske man gör bÀst i att inte lÀmna in lÀnken och klockan tillsammans.

Rolex borde sÀlja en lÀnk till en klocka som saknar det om det rör sig om en gammal modell dÀr lÀnken kan ha gjort sitt pÄ grund av klockas Älder och slitage.
SÄ Àr det sÀkert. Min lÀnk var sliten. Jag skickade den till Michael Young i Hongkong istÀllet.

SÄ Àr det sÀkert. Min lÀnk var sliten. Jag skickade den till Michael Young i Hongkong istÀllet.

Har lÀst om honom och nÄgra till. Hade ocksÄ lÀmnat ivÀg en gammal vintage lÀnk för restaurering vid behov istÀllet för att fÄ den utdömd av Rolex. Om jag hade velat ha en nyare lÀnk finns det sÀkert att köpa pÄ andrahandsmarknaden i gott skick och om man vill ha en ny frÄn Rolex kan man kanske antyda att man saknar lÀnk som jag föreslog pÄ en gammal klocka. Missöden hÀnder. Saker försvinner.

”LĂ€der” bandet Ă€r en tillfĂ€llig lösning tills jag fĂ„r tillbaka min lĂ€nk.

FFC604AA-F2FC-42DB-9179-626C853E69DD.jpeg

Visst har du haft den ett tag nu? Har du mÀrkt att patineringen blivit "vÀrre" med Ären du haft den? Eller har den sett likadan ut?

Njo...den har i alla fall varit med sedan 2015, sÄ nÄgra Är Àr det. Hm...det vet jag inte om jag kan sÀga, skulle vara marginellt i sÄdant fall. Om det Àr nÄgon som Àndrat sig skulle det vara tavlans struktur, indexen och visarna kÀnns iaf som samma.

3290BD55-F2EC-492E-BB83-FA136ED9ED87.jpeg
3CF255B5-5745-450E-B254-4CA6EFA7C572.jpeg

Senast Àndrad:
NÄgon som en 116713, (two-tone, guld/stÄl) som satt pÄ gummi frÄn RubberB?

vore kul att höra erfarenheter och kanske nÄgon bild som inte Àr en tillrÀttalagd produktbild frÄn tillverkaren.
Gillar verkligen hur det ser ut pĂ„ rubberb’s hemsida, blir lite mer unik och kanske smidig...

NĂ„gra erfarenheter?
F5D06212-12BF-470E-8F88-9E2090667851.jpeg

Vad Àr ungefÀrlig vÀnte-tid för en Pepsi pÄ Oyster hos svenska AD?
-"Glöm det"?
-"X antal Ă„r"?
-"köp X antal kalla klockor sÄ.... kanske..."?

Tillbaka
Topp