• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Det gick ju fint detta. Lite nervöst men helt klart vÀrt det. Nu kan jag ju byta klÀder pÄ klockan sjÀlv vilket Àr roligt. Det var ganska smutsigt under bezel. Jag valde att bara borsta bort det som gick med torr tandborste. Borde man nÄn gÄng göra rent med vatten/tvÄl? Kanske lÄter nÀsta service göra det.
Nu ser den helt plötsligt ut sĂ„ hĂ€r med förmodligen original insert och pĂ„ original oyster frĂ„n 88/89 😃👍
Tack för hjÀlpen!
EA92D8DC-F784-4D53-80BA-9D72888918E6.jpeg

8823AD1F-A6C8-4550-9D10-8CA7529A4FF5.jpeg

Det ser fint ut. Grattis.
Det gÄr bra att rengöra en Rolex med en borste, ljummet vatten och tvÄl.
 
Om nÄgon Àr nyfiken sÄ kan jag bekrÀfta att det INTE gÄr att byta lÀnk mellan senaste generationen datejust (126****) och 126710. Superjubilee frÄn förra generationen DJ passar som bekant pÄ 126710 men icke nya. Inte ens med tunna brandstift. HÄlen sitter helt olika
 
  • Like
Reactions: F32
Hej pÄ er klockmÀstare.

Är det nĂ„gon som vet hur lĂ€nge Rolex tillverkade 16710 med lugholes? Ligger just nu ett exemplar ute till salu frĂ„n 2007 med lugholes.
Har lÀst runt lite men inte hittat nÄgon konkret info.
 
Hej pÄ er klockmÀstare.

Är det nĂ„gon som vet hur lĂ€nge Rolex tillverkade 16710 med lugholes? Ligger just nu ett exemplar ute till salu frĂ„n 2007 med lugholes.
Har lÀst runt lite men inte hittat nÄgon konkret info.
Vet inte hur konkret du vill ha, men rÀtt övertygad om att 2003 var sista Äret med lugholes. Kom fram till att 2000 -2003 var perioden med det och SEL, vilket var det jag var ute efter nÀr jag letade.

/B
 
Vet inte hur konkret du vill ha, men rÀtt övertygad om att 2003 var sista Äret med lugholes. Kom fram till att 2000 -2003 var perioden med det och SEL, vilket var det jag var ute efter nÀr jag letade.

/B
Man slutade vÀl 2003, men lÀst eller hört att man ÀndÄ anvÀnde delar man hade kvar just dÄ till senare klockor? Men 2007 lÄter skumt.
 
Man slutade vÀl 2003, men lÀst eller hört att man ÀndÄ anvÀnde delar man hade kvar just dÄ till senare klockor? Men 2007 lÄter skumt.
Allt Àr möjligt utom möjligen att veta sÀkert.
Kan vara Àldre delar som anvÀnts och sen att klockan sÄldes ytterligare lite senare. Men det lÄter lÄngsökt för mig.

/B
 
Hej pÄ er,

Otroligt intressant och rolig lÀsning:)

Är det nĂ„gon som har koll pĂ„ skillnaden i vĂ€rde nĂ€r det Ă€r en "stick dail urtavla"
 

Bilagor

  • okänt.jpg
    okänt.jpg
    324 KB · Visningar: 12
Senast Àndrad:
  • Like
Reactions: PJZ
Tillbaka
Topp