• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

KattenBaloo

Cartier
2-Faktor
Basic frÄga som kanske redan avhandlats otaliga gÄnger men sÀger man om min GMT-Master II:

Hundrasextiosjutio eller sextonsjuhundratio?

Och hur omnÀmns de andra nyare modellerna?
Detta Àr Àven applicerbart pÄ stan alla Rolex modeller.

4C107E38-580E-4C86-8C27-50D5C362B228.jpeg
Detta fÄr mig att tÀnka pÄ snappsvisan

Siffervisan Melodi: Ritsch, ratsch 1, 2, 75, 6, 7, 75, 6, 7, 75, 6, 7 1, 2, 75, 6, 7, 75, 6, 7, 73 107, 103, 102 107, 6, 19, 27 17, 18, 16, 15 13, ...
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Den eviga glĂ€djespridaren ”hundratjugosex-sju-tio”. Första gĂ„ngen jag har en klocka mer Ă€n ett Ă„r och inte ens Ă€r nĂ€ra att tröttna. Snarare starkare kĂ€rlek för varje dag. Kanske Ă€r en produkt av hur lĂ€nge jag trĂ„nade innan jag fick den 😬



(Btw, benĂ€mningsprincipen Ă€r olika pĂ„ olika modeller för mig, no-date maxicase sub Ă€r och har alltid varit ”elva-fyrtio-sextio”)
 
Senast Àndrad:

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Gratulerar, riktigt fin! Lite lik den jag hade möjlighet att köpa för nÄn mÄnad sen... förutom att min var helsvart och din coke :)

SÄhÀr i efterhand Ängrar jag att jag inte köpte den, men men.

Tack!
Danna Àr riktigt vass och lÀr inte vara kvar i lager sÄ lÀnge.
 
  • Like
Reactions: PJZ

marquee

Breitling
Hejsan klocksnack!

Jag har nÄgra frÄgor angÄende service av en 16750 GMT-MASTER frÄn tidigt 80-tal. VÀrt att tillÀgga Àr att lysmassan frÄn GMT-visaren har lossnat och har antagligen tagits bort hos en urmakare (i övrigt har den antagligen aldrig blivit servad). Klockan har en "spider dial".

Jag vill gÀrna bevara sÄ mycket som Àr rimligt pÄ klockan (vill exempelvis inte byta visare, urtavla eller polera klockan). De delar som vÀl behövs bytas vill jag ska vara rolex orginal. Var tycker ni Àr det Àr lÀmpligast att lÀmna in klockan för service utifrÄn dessa förbehÄll?

Jag Àr beredd att Äka egentligen var som helst i landet för att lÀmna in klockan. VÄgar jag lÀmna in den hos exempelvis Rob E eller Engströms Ur utan att de kommer att vilja byta urtavlan eller visaren? Eller ska jag snarare leta efter en fristÄende/icke-auktoriserad urmakare? Och vilken fristÄende/icke-auktoriserad urmakare hade ni i sÄdant fall rekommenderat.

Tack pÄ förhand.
 
Senast Àndrad:
Topp