• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Delar med mig av gĂ„rdagens wristshot. FĂ„r verkligen SUB-vibbar av den hĂ€r. Kanske har det bara att göra med att GMT visaren har gömt sig? đŸ€·â€â™‚ïž
0C5A17DC-1475-4C2E-A85C-2AD4A52CCF46.jpeg

Inte en frĂ„ga enbart för Rolex GMT men hittade ingen bĂ€ttre trĂ„d. Ni som anvĂ€nder GMT-funktionen. StĂ€ller ni alltid GMT-visaren och lĂ€ser av mot bezeln, eller stĂ€ller ni den mot ett vanligt index pĂ„ tavlan? TĂ€nker att bĂ„da funkar lika bra, men vad Ă€r ”rĂ€tt”? :)

Har vi sett nÄgon 126720VTNR pÄ KS?
SÄ mÀrklig men ÀndÄ fÀngslande!
4E70F6E7-39E3-401B-9AB3-82AD36011316.jpeg

Sen borde jag nog hÄlla mig borta frÄn den hÀr trÄden inser jag. Börjar bli svÄrt sugen pÄ en lagom gammal GMT Coke.
En vĂ€n till mig har en. Älskar GMTs men den flög inte alls för mig. Dom borde bytt sida pĂ„ svart och grönt pĂ„ bezeln för att bli mer harmonisk

Inte en frĂ„ga enbart för Rolex GMT men hittade ingen bĂ€ttre trĂ„d. Ni som anvĂ€nder GMT-funktionen. StĂ€ller ni alltid GMT-visaren och lĂ€ser av mot bezeln, eller stĂ€ller ni den mot ett vanligt index pĂ„ tavlan? TĂ€nker att bĂ„da funkar lika bra, men vad Ă€r ”rĂ€tt”? :)
StĂ€ller Gmtvisaren mot ”hem” tid pĂ„ bezel. Är vĂ€l tĂ€nkt sĂ„ och att man Ă€ndrar timvisaren till lokal tid pĂ„ vanliga index nĂ€r man reser.

Hej,

Inser att denna frÄga Àr i grÀnslandet mellan denna trÄd och Rolex SpÄkulor trÄden. Men, dÄ den Àr specifikt till en GMT postar jag hÀr.

Jag Ă€r, likt X antal andra, intresserad av att köpa en Rolex GMT. Jag lĂ€gger ett stort vĂ€rde i att köpa klockan ny. DĂ„ jag inte har nĂ„gon ambition av att sĂ€lja vidare. Utan snarare romantiserar jag om att föra vidare i generationer inom familjen. DĂ€rför kĂ€nner jag att det finns en poĂ€ng i att vara första Ă€gare av en viss klocka. Jag Ă€r befintlig kund hos X Ad:s. Den bĂ€sta ”relationen” Ă€r till en av de större i Stockholm dĂ€r jag köpt en Explorer I & en Tudor BB.

Nu till min frĂ„ga, finns det nĂ„gon som haft/har likande situationen som mig vad gĂ€ller köphistorik? Om ja, vad kan jag tĂ€nka mig för svar? Är list möjligt? Hur lĂ„ng tid osv?

Tillbaka
Topp