• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT tråden 👊🏼…

Delar med mig av gårdagens wristshot. Får verkligen SUB-vibbar av den här. Kanske har det bara att göra med att GMT visaren har gömt sig? 🤷‍♂️
0C5A17DC-1475-4C2E-A85C-2AD4A52CCF46.jpeg
 
Inte en fråga enbart för Rolex GMT men hittade ingen bättre tråd. Ni som använder GMT-funktionen. Ställer ni alltid GMT-visaren och läser av mot bezeln, eller ställer ni den mot ett vanligt index på tavlan? Tänker att båda funkar lika bra, men vad är ”rätt”? :)
 
Har vi sett någon 126720VTNR på KS?
Så märklig men ändå fängslande!
4E70F6E7-39E3-401B-9AB3-82AD36011316.jpeg


Sen borde jag nog hålla mig borta från den här tråden inser jag. Börjar bli svårt sugen på en lagom gammal GMT Coke.
En vän till mig har en. Älskar GMTs men den flög inte alls för mig. Dom borde bytt sida på svart och grönt på bezeln för att bli mer harmonisk
 
Inte en fråga enbart för Rolex GMT men hittade ingen bättre tråd. Ni som använder GMT-funktionen. Ställer ni alltid GMT-visaren och läser av mot bezeln, eller ställer ni den mot ett vanligt index på tavlan? Tänker att båda funkar lika bra, men vad är ”rätt”? :)
Ställer Gmtvisaren mot ”hem” tid på bezel. Är väl tänkt så och att man ändrar timvisaren till lokal tid på vanliga index när man reser.
 
Hej,

Inser att denna fråga är i gränslandet mellan denna tråd och Rolex Spåkulor tråden. Men, då den är specifikt till en GMT postar jag här.

Jag är, likt X antal andra, intresserad av att köpa en Rolex GMT. Jag lägger ett stort värde i att köpa klockan ny. Då jag inte har någon ambition av att sälja vidare. Utan snarare romantiserar jag om att föra vidare i generationer inom familjen. Därför känner jag att det finns en poäng i att vara första ägare av en viss klocka. Jag är befintlig kund hos X Ad:s. Den bästa ”relationen” är till en av de större i Stockholm där jag köpt en Explorer I & en Tudor BB.

Nu till min fråga, finns det någon som haft/har likande situationen som mig vad gäller köphistorik? Om ja, vad kan jag tänka mig för svar? Är list möjligt? Hur lång tid osv?
 
Tillbaka
Topp