Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grym klocka, men hur är läsbarheten på den där egentligen?
Bästa combon IMHO!Tillbaka på jubileet .
Blir lite mer elegant på denna länk kontra Oyster. Kul med båda för att kunna ändra ”looken”
Släng upp lite bilder eller länk till en annons så får du säkert lite bra input!Någon här som är bra på att bedöma skick på neo-vintage-GMT (16710)?
Jag vågar sträcka ut hakan och säga att jag med bilder på de områden jag vill se bilder på kan avgöra om den är opolerad eller ejNågon här som är bra på att bedöma skick på neo-vintage-GMT (16710)?
Släng upp lite bilder eller länk till en annons så får du säkert lite bra input!
Tack!Jag vågar sträcka ut hakan och säga att jag med bilder på de områden jag vill se bilder på kan avgöra om den är opolerad eller ej
För att det ska vara en cal 3186 behöver det vara en sen z-serie alternativt m-serie enligt min vetskap. Jag personligen föredrar clasp och case på nummer 1 som länkats men jag tycker även att nummer 1 ser mjuk ut i bortstning på länk där nummer 2 ser finare ut. Claspen på nummer 2 ser dock ut att ha blivit rörd.Tack!
Söker efter en 16710 av den senaste typen (alltså den släppt 2003 med solida endlinks och utan lugholes, men inte nödvändigtvis med cal. 3186). Vill ha en i så gott skick som möjligt. Hittat dessa två hos danska Time to Watch - nummer 1 och 2. Den svarta kostar lite mindre, men verkar vara i lite sämre skick (kommer köpa en Pepsi-bezel i efterhand, så den svarta bezeln gör inget). Nummer två verkar vara i lite bättre skick, men är ett år ”äldre” och senast utförd service är för några år sen. Både två anges vara opolerade. Jag mejlade dem och fick som svar att den med svart bezel har servats av deras egna urmakare.
Vad tycker ni?
Jag är för oerfaren för att bedöma vad som är närmre nos/opolerat. Har haft otroligt svårt att hitta ett bra exemplar för ett gott pris. De som är klart och tydligt nos ligger närmre 200k. Vill dock samtidigt ha ett exemplar som inte är sönderpolerad.För att det ska vara en cal 3186 behöver det vara en sen z-serie alternativt m-serie enligt min vetskap. Jag personligen föredrar clasp och case på nummer 1 som länkats men jag tycker även att nummer 1 ser mjuk ut i bortstning på länk där nummer 2 ser finare ut. Claspen på nummer 2 ser dock ut att ha blivit rörd.
Svårt att bedöma av de bilderns som länkas.
Här är lite detaljer från opolerad sen 00-03. På senare årtal utöver avsaknad av lugholes så blir fasningarna på bandhornen mindre med tiden.
Kan du dock inte se skillnaden själv så tycker jag inte att du ska lägga vikt i dig eller bry dig och detsamma gäller alla som "jagar" så nära nos som möjligt. Köp det ni själva tycker är snyggt.
Detaljer som gör det lättare att se om en 16710 är opolerad är polering under bandhorn samt kronskydd. Det brukar avgöra det väldigt fort.
Sitter på mobilen men tycker att båda ser fina och ärliga ut. Den svarta kanske något vassare.Jag är för oerfaren för att bedöma vad som är närmre nos/opolerat. Har haft otroligt svårt att hitta ett bra exemplar för ett gott pris. De som är klart och tydligt nos ligger närmre 200k. Vill dock samtidigt ha ett exemplar som inte är sönderpolerad.
Av de två exemplaren ovan, vilken skulle du tycka är bättre att satsa på?
Som jerka säger är båda fina men jag hade gott på nummer 1Jag är för oerfaren för att bedöma vad som är närmre nos/opolerat. Har haft otroligt svårt att hitta ett bra exemplar för ett gott pris. De som är klart och tydligt nos ligger närmre 200k. Vill dock samtidigt ha ett exemplar som inte är sönderpolerad.
Jag tycker bättre om exet med pepsi. Tycker det ser skarpare ut.Jag är för oerfaren för att bedöma vad som är närmre nos/opolerat. Har haft otroligt svårt att hitta ett bra exemplar för ett gott pris. De som är klart och tydligt nos ligger närmre 200k. Vill dock samtidigt ha ett exemplar som inte är sönderpolerad.
Läsbarheten är inte problem dock mkt svår klocka att fotaGrym klocka, men hur är läsbarheten på den där egentligen?
Det ser ut som att visarna vill flyta ihop med tavlan tycker jag?
Oavsett - riktigt cool sleeper till klocka.
Sitter på mobilen men tycker att båda ser fina och ärliga ut. Den svarta kanske något vassare.
På armen kommer de bli bra vilken du än väljer skulle jag säga.
Som jerka säger är båda fina men jag hade gott på nummer 1
Jag tycker bättre om exet med pepsi. Tycker det ser skarpare ut.
Den svarta är i tillräckligt bra skick. Som sagt, kan du själv inte se skillnaden så är det inget du kommer störa dig på.Verkar ju vara två mot en för Pepsin, men den blev tydligen precis såld. Är den svarta ändå i tillräckligt bra skick? Så svårt när jag själv inte kan se det... Sen har jag inte funnit ett exemplar i fullset och i liknande skick kring samma prisklass. De flesta verkar gå för runt 170k.