• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

20230324_171935.jpg

Ett litet tips. Om nĂ„gon söker en GMT Rootbeer 126711 sĂ„ sĂ„g jag en i skyltfönstret igĂ„r pĂ„ Pantbanken Östermalm för 195ÂŽ (Enbart 11 200:- över listpris)
Billigaste jag sett pÄ blocket och hÀr just nu Àr 215-225Ž.

SlÀng upp lite bilder eller lÀnk till en annons sÄ fÄr du sÀkert lite bra input!
Jag vÄgar strÀcka ut hakan och sÀga att jag med bilder pÄ de omrÄden jag vill se bilder pÄ kan avgöra om den Àr opolerad eller ej
Tack! :)

Söker efter en 16710 av den senaste typen (alltsĂ„ den slĂ€ppt 2003 med solida endlinks och utan lugholes, men inte nödvĂ€ndigtvis med cal. 3186). Vill ha en i sĂ„ gott skick som möjligt. Hittat dessa tvĂ„ hos danska Time to Watch - nummer 1 och 2. Den svarta kostar lite mindre, men verkar vara i lite sĂ€mre skick (kommer köpa en Pepsi-bezel i efterhand, sĂ„ den svarta bezeln gör inget). Nummer tvĂ„ verkar vara i lite bĂ€ttre skick, men Ă€r ett Ă„r â€Ă€ldre” och senast utförd service Ă€r för nĂ„gra Ă„r sen. BĂ„de tvĂ„ anges vara opolerade. Jag mejlade dem och fick som svar att den med svart bezel har servats av deras egna urmakare.

Vad tycker ni?

Tack! :)

Söker efter en 16710 av den senaste typen (alltsĂ„ den slĂ€ppt 2003 med solida endlinks och utan lugholes, men inte nödvĂ€ndigtvis med cal. 3186). Vill ha en i sĂ„ gott skick som möjligt. Hittat dessa tvĂ„ hos danska Time to Watch - nummer 1 och 2. Den svarta kostar lite mindre, men verkar vara i lite sĂ€mre skick (kommer köpa en Pepsi-bezel i efterhand, sĂ„ den svarta bezeln gör inget). Nummer tvĂ„ verkar vara i lite bĂ€ttre skick, men Ă€r ett Ă„r â€Ă€ldre” och senast utförd service Ă€r för nĂ„gra Ă„r sen. BĂ„de tvĂ„ anges vara opolerade. Jag mejlade dem och fick som svar att den med svart bezel har servats av deras egna urmakare.

Vad tycker ni?
För att det ska vara en cal 3186 behöver det vara en sen z-serie alternativt m-serie enligt min vetskap. Jag personligen föredrar clasp och case pÄ nummer 1 som lÀnkats men jag tycker Àven att nummer 1 ser mjuk ut i bortstning pÄ lÀnk dÀr nummer 2 ser finare ut. Claspen pÄ nummer 2 ser dock ut att ha blivit rörd.
SvÄrt att bedöma av de bilderns som lÀnkas.
HÀr Àr lite detaljer frÄn opolerad sen 00-03. PÄ senare Ärtal utöver avsaknad av lugholes sÄ blir fasningarna pÄ bandhornen mindre med tiden.
Screenshot_20230415_011823_Instagram.jpg
Screenshot_20230415_011706_Gallery.jpg
Screenshot_20230415_011635_Gallery.jpg
Screenshot_20230415_011622_Gallery.jpg
Screenshot_20230415_011538_Gallery.jpg
Screenshot_20230415_011548_Gallery.jpg

Kan du dock inte se skillnaden sjÀlv sÄ tycker jag inte att du ska lÀgga vikt i dig eller bry dig och detsamma gÀller alla som "jagar" sÄ nÀra nos som möjligt. Köp det ni sjÀlva tycker Àr snyggt.

Detaljer som gör det lÀttare att se om en 16710 Àr opolerad Àr polering under bandhorn samt kronskydd. Det brukar avgöra det vÀldigt fort.

För att det ska vara en cal 3186 behöver det vara en sen z-serie alternativt m-serie enligt min vetskap. Jag personligen föredrar clasp och case pÄ nummer 1 som lÀnkats men jag tycker Àven att nummer 1 ser mjuk ut i bortstning pÄ lÀnk dÀr nummer 2 ser finare ut. Claspen pÄ nummer 2 ser dock ut att ha blivit rörd.
SvÄrt att bedöma av de bilderns som lÀnkas.
HÀr Àr lite detaljer frÄn opolerad sen 00-03. PÄ senare Ärtal utöver avsaknad av lugholes sÄ blir fasningarna pÄ bandhornen mindre med tiden.
Screenshot_20230415_011823_Instagram.jpg
Screenshot_20230415_011706_Gallery.jpg
Screenshot_20230415_011635_Gallery.jpg
Screenshot_20230415_011622_Gallery.jpg
Screenshot_20230415_011538_Gallery.jpg
Screenshot_20230415_011548_Gallery.jpg

Kan du dock inte se skillnaden sjÀlv sÄ tycker jag inte att du ska lÀgga vikt i dig eller bry dig och detsamma gÀller alla som "jagar" sÄ nÀra nos som möjligt. Köp det ni sjÀlva tycker Àr snyggt.

Detaljer som gör det lÀttare att se om en 16710 Àr opolerad Àr polering under bandhorn samt kronskydd. Det brukar avgöra det vÀldigt fort.
Jag Àr för oerfaren för att bedöma vad som Àr nÀrmre nos/opolerat. Har haft otroligt svÄrt att hitta ett bra exemplar för ett gott pris. De som Àr klart och tydligt nos ligger nÀrmre 200k. Vill dock samtidigt ha ett exemplar som inte Àr sönderpolerad.

Av de tvÄ exemplaren ovan, vilken skulle du tycka Àr bÀttre att satsa pÄ?

Jag Àr för oerfaren för att bedöma vad som Àr nÀrmre nos/opolerat. Har haft otroligt svÄrt att hitta ett bra exemplar för ett gott pris. De som Àr klart och tydligt nos ligger nÀrmre 200k. Vill dock samtidigt ha ett exemplar som inte Àr sönderpolerad.

Sitter pÄ mobilen men tycker att bÄda ser fina och Àrliga ut. Den svarta kanske nÄgot vassare.
PÄ armen kommer de bli bra vilken du Àn vÀljer skulle jag sÀga.

Som jerka sÀger Àr bÄda fina men jag hade gott pÄ nummer 1

Jag tycker bÀttre om exet med pepsi. Tycker det ser skarpare ut.

Vad tycker ni om den hÀr som kommer upp pÄ Kaplans Klockkvaliten? Jag tycker den ser ut att vara i fint skick men kan egentligen för lite om det. Bezeln, visare och index ser kanske lite vÀl fina ut, borde de inte visa mer spÄr av Älder? Borde inte lummen har gulnat lite?

1

2

Sitter pÄ mobilen men tycker att bÄda ser fina och Àrliga ut. Den svarta kanske nÄgot vassare.
PÄ armen kommer de bli bra vilken du Àn vÀljer skulle jag sÀga.
Som jerka sÀger Àr bÄda fina men jag hade gott pÄ nummer 1
Jag tycker bÀttre om exet med pepsi. Tycker det ser skarpare ut.

Verkar ju vara tvĂ„ mot en för Pepsin, men den blev tydligen precis sĂ„ld. Är den svarta Ă€ndĂ„ i tillrĂ€ckligt bra skick? SĂ„ svĂ„rt nĂ€r jag sjĂ€lv inte kan se det... 😅 Sen har jag inte funnit ett exemplar i fullset och i liknande skick kring samma prisklass. De flesta verkar gĂ„ för runt 170k.

Verkar ju vara tvĂ„ mot en för Pepsin, men den blev tydligen precis sĂ„ld. Är den svarta Ă€ndĂ„ i tillrĂ€ckligt bra skick? SĂ„ svĂ„rt nĂ€r jag sjĂ€lv inte kan se det... 😅 Sen har jag inte funnit ett exemplar i fullset och i liknande skick kring samma prisklass. De flesta verkar gĂ„ för runt 170k.
Den svarta Àr i tillrÀckligt bra skick. Som sagt, kan du sjÀlv inte se skillnaden sÄ Àr det inget du kommer störa dig pÄ. :)

Jag börjar bli svÄrt sugen pÄ en GMT 126710 BLRO pÄ OysterlÀnk.
Jag har sett att det pratats en del om variationer pĂ„ fĂ€rgerna pĂ„ bezeln. Är det sĂ„ att de var mer lila/rosa frĂ„n början? SĂ„ som de ser ut just nu pĂ„ Rolex hemsida Ă€r helt ok men andra varianter kĂ€nns mindre intressant. NĂ„n som har koll pĂ„ detta?
Jag kollade pÄ C24 igÄr och de ligger ju fortsatt norr om 200k. Billigast i EU ligger pÄ 208' och sen ligger de flesta kring 230'. Nu Àr det ju som det Àr med C24 och jag gissar att rÀtt pris som vanligt ligger 10-15% ner men det Àr ÀndÄ mer Àn jag vill betala sÄ jag fÄr vÀl fortsÀtta drömma. Euron Àr ju förjÀvla dyr sÄ jag antar att det Àr billigare att handla hemma i Sverige. NÄn som har koll pÄ ungefÀr rÀtt prisbild hÀr? PÄ LW finns det mest Batman/Batgirl och dÀr verkar dessa och Pepsi ligga kring 185-205k.
Attans att det ska vara omöjligt att fÄ tag i ny frÄn AD till list... :banghead:

1681967412067.png

• Like
Reactions: PJZ
Tillbaka
Topp