• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT tråden 👊🏼…

Köpte denna idag

IMG_2129.jpeg

Kul, grattis! Varifrån köpte du om man får fråga?

Ved du om der er noget med at man så skal bruge specielle spring bars hvis man bruger 63600 på 116710, eller passer det direkte?
Aldrig testat själv men jag har läst att det ska passa direkt på.
Jag har använt 63600 på 116710 och kan inte minnas att jag behövde byta springbars

Du behöver stiften som sitter på DJ. (Tunnare än 116710 stiften)

Någon som hunnit äga 126713GRNR och har några synpunkter?
Tycker det är en trevlig referens även om jag brukar gilla stål bäst.

Någon som hunnit äga 126713GRNR och har några synpunkter?
Tycker det är en trevlig referens även om jag brukar gilla stål bäst.
Den är superbra. Verkligen topppen.
MEN om man gillar stål (som jag) så är det rimligt att ta ett steg tillbaka och fundera på vad man egentligen söker. Dvs, om du gillar GRNR - go for it - den är fantastisk. Men om du (likt jag) landar i att du i 99.99 fall av 100 skulle valt höger? Lägg den tid eller de pengar som krävs. Det är värt det.

IMG_3370.jpeg

Den är superbra. Verkligen topppen.
MEN om man gillar stål (som jag) så är det rimligt att ta ett steg tillbaka och fundera på vad man egentligen söker. Dvs, om du gillar GRNR - go for it - den är fantastisk. Men om du (likt jag) landar i att du i 99.99 fall av 100 skulle valt höger? Lägg den tid eller de pengar som krävs. Det är värt det.

IMG_3370.jpeg
Tack! Har faktiskt haft den till höger men kom på andra tankar då så den är inte med längre! Men när man ser dom så här så helt klart är grnr riktigt cool! Faktiskt nästan snyggare!

Tack! Har faktiskt haft den till höger men kom på andra tankar då så den är inte med längre! Men när man ser dom så här så helt klart är grnr riktigt cool! Faktiskt nästan snyggare!
Personligen så har jag svårt för gulguld då jag inte tycker det passar min hudton.
Men denna är riktigt läcker, tycker det är den snyggaste tvåtons klockan.

Personligen så har jag svårt för gulguld då jag inte tycker det passar min hudton.
Men denna är riktigt läcker, tycker det är den snyggaste tvåtons klockan.

Instämmer. Får jag inte möjligheten att plocka en stål GMT till listpris blir det TT alla dagar i veckan för mig. Blir roligare variation i samlingen också istället för stål, stål, stål, stål. När det dessutom är samma marknadspris blir valet oerhört enkelt i mina ögon.

IMG_7135.jpeg

Har alltid varit av uppfattningen att pepsi gör sig bäst på jubilee och Batman bäst på oyster, men dina bilder får mig verkligen att vilja ha båda länkarna att växla mellan😍
Tack! Kul att höra! Ja den är riktigt fin på båda, och får så olika karaktär också. 🙏🏻

Har varit grail för mig sen jag såg den på jubilee så var en no-brainer för mig. Vilket kändes än mer rätt då jag redan har Oyster på YM när jag vill försöka övertala mig själv att jag är riktigt sportig. 😅

IMG_7135.jpeg

Har alltid varit av uppfattningen att pepsi gör sig bäst på jubilee och Batman bäst på oyster, men dina bilder får mig verkligen att vilja ha båda länkarna att växla mellan😍
Alltid eller har positionerna flyttats fram successivt?😉 det har dom ju gjort för mig, Batman var min grail för några år sen också men nu går jag och funderar på att byta ut den mot en 16610lv. Jobbar med att lägga band på mig själv och mina inre demoner, och att fortsätta spara för att kunna ha båda, och njuta av den fina klockan gmt:n faktiskt är😅

Alltid eller har positionerna flyttats fram successivt?😉 det har dom ju gjort för mig, Batman var min grail för några år sen också men nu går jag och funderar på att byta ut den mot en 16610lv. Jobbar med att lägga band på mig själv och mina inre demoner, och att fortsätta spara för att kunna ha båda, och njuta av den fina klockan gmt:n faktiskt är😅

Man är aldrig så motiverad att spara som när man har klockdemonerna i huvudet. Har aldrig varit så ekonomisk någonsin tidigare men nu ser man fler Rollar i varje beslut man tar 😂

Just på GMTn har jag blivit lite sugen på att köra en Pepsi vintage från samma år jag är född. Mycket för att variationen från suben ska bli större då jag annars landar i att klockorna är rätt snarlika.

Senast ändrad:
Yes! Alltid sett den med Jubilee som the thing to get. Spara på - är riktigt nice att kunna växla. 🙏🏻

På riktigt, behöver man mer än GMT?
Skifta länk och insert och vips så känns det som en ny klocka 😄
427461AA-4EFD-473E-A624-C3639E6E9647.jpeg

IMG_0471.jpeg

1D35FE4B-67B9-4CF0-B0A3-B74E6C23D532.jpeg
Mycket god poäng! Men mycket vill ha mer 😅 Frågan är bara vad man kommer sikta in sig på härnäst när demonerna börjar spöka igen - och hur länge det behöver kämpas upp kapital.

PS - jäklar vad snygg Coken var i den äldre referensen! Nytt perspektiv för mig! 🤩

Tillbaka
Topp