• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
TyvÀrr saknas cert men den servades 2019 och garantikortet frÄn det finns med.
Är jag helt ute och cyklar om jag prissĂ€tter den till 135 med en lĂ€nk och 145 med bĂ„da? Skicket Ă€r vĂ€ldigt bra. Opolerad och med originaldelarna kvar.
Du ska nog ta det som @EWEA skrev i beaktning ocksĂ„. 10k för extra lĂ€nk tror jag Ă€r vĂ€l optimistiskt. Även om ett garantikort frĂ„n service i praktiken Ă€r samma sak som ett cert (kalla det Ă€kthetsgaranti eller nĂ„t) sĂ„ Ă€r det kanske rĂ€tt pengar för riktig fullset men iom att du saknar riktigt cert sĂ„ fĂ„r du kanske rĂ€kna med lite mindre. Det Ă€r vĂ€l bara att prova att lĂ€gga ut den annars. För högt pris => du blir inte av med den. Kanske vore lĂ€ge att prova att lĂ€gga ut den pĂ„ C24 annars?
 
  • Like
Reactions: LS

EWEA

Cartier
TyvÀrr saknas cert men den servades 2019 och garantikortet frÄn det finns med.
Är jag helt ute och cyklar om jag prissĂ€tter den till 135 med en lĂ€nk och 145 med bĂ„da? Skicket Ă€r vĂ€ldigt bra. Opolerad och med originaldelarna kvar.
Finns vÀldigt mÄnga 16710 ute pÄ c24 i prisklassen 105-130, Àven frÄn handlare med originalcert. DÄ Àr ju ocksÄ priserna pÄ c24 rÀtt uppskruvade dÄ dom tar 6-7% i avgift etc.
Men du kan ju alltid testa och sen om den blir sÄld sÄklart
 

ajfa

Cartier
2-Faktor
Med inspiration (och toppentips!) frÄn @RobinBanks sÄ skred jag och @klorofyll till verket och blekte hans svarta GMT-insert. Före- och efterbilder nedan (i rÀtt dassiga ljusförhÄllanden, tyvÀrr!).

IMG_5733.jpg


IMG_5735.jpg

IMG_5737.jpg
 
Med inspiration (och toppentips!) frÄn @RobinBanks sÄ skred jag och @klorofyll till verket och blekte hans svarta GMT-insert. Före- och efterbilder nedan (i rÀtt dassiga ljusförhÄllanden, tyvÀrr!).

IMG_5733.jpg


IMG_5735.jpg

IMG_5737.jpg

Snyggt jobbat! Jag hr ett par frÄgor.
Är detta ett Ă€kta Rolex-insert?
Jag undrar du jag sjÀlv har blekt eftermarknadsinsert med vad jag kÀnner var stor framgÄng.
Vidare undrar jag om ni upplever att det blev matt i fÀrgen?
Jag sprayade klarlack pĂ„ mitt eftermaknadsinsert och fann dĂ„ att ”ghostningen” fortfarande var perfekt men lystern rimmade mer med om insertet hade blekts pĂ„ naturlig vĂ€g.
 

ajfa

Cartier
2-Faktor
Snyggt jobbat! Jag hr ett par frÄgor.
Är detta ett Ă€kta Rolex-insert?
Jag undrar du jag sjÀlv har blekt eftermarknadsinsert med vad jag kÀnner var stor framgÄng.
Vidare undrar jag om ni upplever att det blev matt i fÀrgen?
Jag sprayade klarlack pĂ„ mitt eftermaknadsinsert och fann dĂ„ att ”ghostningen” fortfarande var perfekt men lystern rimmade mer med om insertet hade blekts pĂ„ naturlig vĂ€g.
Det Ă€r ett Ă€kta insert. Ja det blev ganska matt, men tyckte det kĂ€ndes genuint. Har du nĂ„gon bild pĂ„ ditt efter klarlack? De insert med â€Ă€kta” patina som blekts med tiden minns jag som ganska matta ocksĂ„.
 

Devour

Omega
2-Faktor
Suget efter en 16710 blir bara vÀrre för var dag som gÄr!
Haft en 116710LN som fÄtt gÄ vidare dÄ jag föredrar 5reff case och design!

Blir att strĂ€cklĂ€sa trĂ„den igen😁
 

Vardek

Cartier
2-Faktor
Suget efter en 16710 blir bara vÀrre för var dag som gÄr!
Haft en 116710LN som fÄtt gÄ vidare dÄ jag föredrar 5reff case och design!

Blir att strĂ€cklĂ€sa trĂ„den igen😁

Ja börjar fundera lite pÄ om det Àr 5 ref GMT man ska sikta pÄ hÀr ocksÄ eftersom jag redan har en 124060 Sub och det caset Àr rÀtt snarlikt men imo bÀttre Àn moderna GMTn. Om inte moderna GMTn fÄr ett uppdaterat case, det nuvarande har vÀl funnits ett tag? Det enda negativa med 5 ref Àr att claspen Àr sÄ jÀvla dÄlig jÀmfört med 6 ref sÄ kan bli svÄrt att vÀnja sig vid sÀmre clasp?
 

Devour

Omega
2-Faktor
Ja börjar fundera lite pÄ om det Àr 5 ref GMT man ska sikta pÄ hÀr ocksÄ eftersom jag redan har en 124060 Sub och det caset Àr rÀtt snarlikt men imo bÀttre Àn moderna GMTn. Om inte moderna GMTn fÄr ett uppdaterat case, det nuvarande har vÀl funnits ett tag? Det enda negativa med 5 ref Àr att claspen Àr sÄ jÀvla dÄlig jÀmfört med 6 ref sÄ kan bli svÄrt att vÀnja sig vid sÀmre clasp?
För och nackdelar med bÄda. LÀnken Àr helt klart mer stabil pÄ nya. Jag har inget emot det Àldre lÀnken. Den har sin charm ocksÄ tycker jag :)
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Ja börjar fundera lite pÄ om det Àr 5 ref GMT man ska sikta pÄ hÀr ocksÄ eftersom jag redan har en 124060 Sub och det caset Àr rÀtt snarlikt men imo bÀttre Àn moderna GMTn. Om inte moderna GMTn fÄr ett uppdaterat case, det nuvarande har vÀl funnits ett tag? Det enda negativa med 5 ref Àr att claspen Àr sÄ jÀvla dÄlig jÀmfört med 6 ref sÄ kan bli svÄrt att vÀnja sig vid sÀmre clasp?
HÄller med om att proportionerna Àr bÀttre pÄ 5 siffrigt och 41mm sub men vÀrt att nÀmna Àr att 126*** gmt bÀrs betydligt nÀttare Àn sub41, inte minst pga smalare lÀnk och lÄs. Bandhornen Àr inte lika illa som maxicase sub heller sÄ vÀrt att testa ordentligt.
 

David71

Rolex
2-Faktor
HÄller med om att proportionerna Àr bÀttre pÄ 5 siffrigt och 41mm sub men vÀrt att nÀmna Àr att 126*** gmt bÀrs betydligt nÀttare Àn sub41, inte minst pga smalare lÀnk och lÄs. Bandhornen Àr inte lika illa som maxicase sub heller sÄ vÀrt att testa ordentligt.
Har en Sub41 och funderar pÄ att byta till en GMT 126***, hur upplevs skillnaden mellan Oyster och Jubilee pÄ en modern GMT?

Gillar Jubilee bÀttre men vissa modeller finns bara med Oyster.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Har en Sub41 och funderar pÄ att byta till en GMT 126***, hur upplevs skillnaden mellan Oyster och Jubilee pÄ en modern GMT?

Gillar Jubilee bÀttre men vissa modeller finns bara med Oyster.
Den upplevs Ànnu nÀttare pÄ jubilee men det finns en viss boll-pÄ-snöre effekt. Den vÀgs delvis upp av att gmt jubileet Àr kraftigare byggt Àn tex superjubilee, framförallt med lÄset. Men helheten upplever iaf jag som mer balanserad pÄ oyster.

DÀrtill Àr den ganska mycket mer iögonfallande pÄ jubilee men det kan ju vara bÄde plus och minus.

För bekvÀmlighet vÀljer jag den före sub41 trots avsaknad av glidelock. Med glidelock pÄ gmt nÀrmar den sig owg material imo.
 

ajfa

Cartier
2-Faktor
Har en Sub41 och funderar pÄ att byta till en GMT 126***, hur upplevs skillnaden mellan Oyster och Jubilee pÄ en modern GMT?

Gillar Jubilee bÀttre men vissa modeller finns bara med Oyster.
Den upplevs Ànnu nÀttare pÄ jubilee men det finns en viss boll-pÄ-snöre effekt. Den vÀgs delvis upp av att gmt jubileet Àr kraftigare byggt Àn tex superjubilee, framförallt med lÄset. Men helheten upplever iaf jag som mer balanserad pÄ oyster.

DÀrtill Àr den ganska mycket mer iögonfallande pÄ jubilee men det kan ju vara bÄde plus och minus.

För bekvÀmlighet vÀljer jag den före sub41 trots avsaknad av glidelock. Med glidelock pÄ gmt nÀrmar den sig owg material imo.
HÄller med om att den kÀnns nÀttare (och snyggare) pÄ jubilee! Lite synd ocksÄ att mittlÀnkarna pÄ oystern Àr polerade med... Hade varit tuffare utan!
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
HÄller med om att den kÀnns nÀttare (och snyggare) pÄ jubilee! Lite synd ocksÄ att mittlÀnkarna pÄ oystern Àr polerade med... Hade varit tuffare utan!
Hade ocksÄ svÄrt för det lÀnge men nu efter x antal Är har jag landat i att det Àr rÀtt för modellen. Har burit den pÄ sub lÀnk med glidelock ocksÄ och det Àr super men 6-siffirg GMT har liksom PCL. Jag gillar den bÀttre pÄ Oyster men gillar verkligen att ha jubilee att byta med nÀr jag Àr sugen pÄ bling :)
 

R38148

Cartier
2-Faktor
Hej, vet inte om det Àr rÀtt att stÀlla frÄgan i denna trÄd men testar. Vad bör priset vara för en begagnad 126711CHNR, fullset, frÄn 2020, mycket gott skick?

Och hur skulle ni sÀlja den?
 

Vardek

Cartier
2-Faktor
Hej, vet inte om det Àr rÀtt att stÀlla frÄgan i denna trÄd men testar. Vad bör priset vara för en begagnad 126711CHNR, fullset, frÄn 2020, mycket gott skick?

Och hur skulle ni sÀlja den?

Billigaste pÄ C24 frÄn professionell handlare ligger strax över 200k. Du mÄste gÄ lÀgre Àn detta sÄ som absolut mest runt list. Jag hade personligen valt handlare över dig dÄ ÀndÄ pga risken med privatköp men kanske nÄgon som nappar. Hade sagt minst 20% under lÀgsta handlarpris om du vill fÄ sÄlt. Rör det sig bara om 10-20k billigare i detta sammanhang hade jag personligen valt en handlare i vart fall men sÀkert folk som tÀnker olika dÀr.
 

R38148

Cartier
2-Faktor
Billigaste pÄ C24 frÄn professionell handlare ligger strax över 200k. Du mÄste gÄ lÀgre Àn detta sÄ som absolut mest runt list. Jag hade personligen valt handlare över dig dÄ ÀndÄ pga risken med privatköp men kanske nÄgon som nappar. Hade sagt minst 20% under lÀgsta handlarpris om du vill fÄ sÄlt. Rör det sig bara om 10-20k billigare i detta sammanhang hade jag personligen valt en handlare i vart fall men sÀkert folk som tÀnker olika dÀr.
Tack ocksÄ hÀr för snabbt svar. De verkar ha rasat i pris.
 

ajfa

Cartier
2-Faktor
Billigaste pÄ C24 frÄn professionell handlare ligger strax över 200k. Du mÄste gÄ lÀgre Àn detta sÄ som absolut mest runt list. Jag hade personligen valt handlare över dig dÄ ÀndÄ pga risken med privatköp men kanske nÄgon som nappar. Hade sagt minst 20% under lÀgsta handlarpris om du vill fÄ sÄlt. Rör det sig bara om 10-20k billigare i detta sammanhang hade jag personligen valt en handlare i vart fall men sÀkert folk som tÀnker olika dÀr.
Tack ocksÄ hÀr för snabbt svar. De verkar ha rasat i pris.
https://klocksnack.se/threads/rolex...kning”-listor-orĂ€ttvisor-och-spĂ„kulor.159567/
 

Sphinx

Breitling
Hej

Jeg drÞmmer lidt om et 116710BLNR men pÄ jubilee lÊnke. Er der nogen her der har fundet en god vej til det? SÄvidt jeg ved sÄ passer jubilee lÊnken ikke fra en 126710.

Nogen eksperter her?
 
Senast Àndrad:

jaans

Omega
Hej

Jeg drÞmmer lidt om et 116710BLNR men pÄ jubilee lÊnke. Er der nogen her der har fundet en god vej til det? SÄvidt jeg ved sÄ passer jubilee lÊnken ikke fra en 126710.

Nogen eksperter her?
Superjubilee 63600 passar, men Àr verkligen prisskillnaden försumbar att köpa en 116610blnr + jubilee istÀllet för att köpa en 126710 med jubilee?
 

Sphinx

Breitling
Superjubilee 63600 passar, men Àr verkligen prisskillnaden försumbar att köpa en 116610blnr + jubilee istÀllet för att köpa en 126710 med jubilee?
Hej

Årsagen til at jeg gerne vil have 116710 er fordi jeg gerne vil have et ur med 3186 vérket. Jeg har lést en del om problemer med 32xx vérkerne. Om det er reelle problemer ved jeg ikke

 
Topp