Gmt master II 16710Riktigt fin coke. Vilken modell/Är Àr det?
KÀnns som det överlÀgset Àr en av de modeller som lÀttast blir crisp. Effortless bÄde pÄ bild och i verkligheten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Gmt master II 16710Riktigt fin coke. Vilken modell/Är Àr det?
KÀnns som det överlÀgset Àr en av de modeller som lÀttast blir crisp. Effortless bÄde pÄ bild och i verkligheten.
Ganska sen modell antar jag? Ser riktigt fet och fin ut (gÀllande klockor en bra kombination)Gmt master II 16710
StÀmmer, 2007 Àr den ifrÄnGanska sen modell antar jag? Ser riktigt fet och fin ut (gÀllande klockor en bra kombination).
Jag har inte mÀtt upp min men 30h Àr ju för dÄligt. Jag tycker du ska lÀmna in den för en koll. Men se till att dra upp den ordentligt och lite till, och gör en riktigt mÀtning först.Jag har en 16710 frÄn -96 som har ca 30 timmar gÄngreserv. Ett par Är sedan jag servade den, men tycker det kÀnns klent. Vad fÄr ni ut av era 16710: or?
Ser onödigt vasst ut. Brukar ta en smal smörkniv och tejpa bandhornet innan. Som skydd.Byta inlÀgg pÄ GMT igen dÄ - vad tror gÀnget om att anvÀnda en sÄn hÀr att bÀnda med?
Eller Àr det bÀttre med typ boettkniv eller annan kniv?
![]()
![]()
Smal smörkniv i metall?Ser onödigt vasst ut. Brukar ta en smal smörkniv och tejpa bandhornet innan. Som skydd.
Ja precis, typ denna.Smal smörkniv i metall?
Trycka in och sen bÀnda uppÄt typ?
SĂ„ja!Ja precis, typ denna.
![]()
Just do it!Jag mÄste verkligen skaffa en 16710. Möjligheterna Àr ju otroliga. Coke har alltid legat mig varmt kring hjÀrtat. Vintagemarknaden Àr dock lite skrÀmmande.
SĂ„ja!
Ăntligen vĂ„gade jag mig pĂ„ detta igen. Första gĂ„ngen med denna klockan sĂ„ lossnade ju Ă€ven ringen som hĂ„ller glaset och jag höll pĂ„ att bli galen. Efter att den varit hos Bergströms och fĂ„tt en ny fjĂ€der för ett tag sen sĂ„ har jag inte vĂ„gat röra den, men nu gav jag mig pĂ„t med bra resultat. Jag blev lite nervös nĂ€r jag inte fick ringen att snurra innan jag fattade att den mĂ„ste klickas fast först. Sen i med insert och voilĂ :
Nu blir det original pepsi ett tag!
Haha - ja det var bara att smöra dit!Fick du fast insertet med smörkniven ocksÄ?![]()
Haha snyggt, med rÀtt teknik gÄr allt!Haha - ja det var bara att smöra dit!
Rubber B!Jag Ă€r fortfarande inne pĂ„ att skaffa ett premiumgummi till min 126710blnr(varmare tider nĂ€rmar sig med stormsteg). Rubber B och Everest lockar, men jag kan inte motivera över 3000:- för ett gummi. Hade ett Rubber B pĂ„ min 114060 och det var perfekt passform förvisso, men det Ă€r trots allt ett eftermarknadsband Ă€ven om det betraktas som âoriginaletâ av gummin till Rolex. NĂ„gon som testat Horus? De skriver som info pĂ„ sina band DOES NOT FIT REF #126710BLNR (BATGIRL). Men exempelvis bandet jag lĂ€nkar till ser onekligen ut att vara monterar pĂ„ just den referensen enligt andra bilden
Jag Ă€r fortfarande inne pĂ„ att skaffa ett premiumgummi till min 126710blnr(varmare tider nĂ€rmar sig med stormsteg). Rubber B och Everest lockar, men jag kan inte motivera över 3000:- för ett gummi. Hade ett Rubber B pĂ„ min 114060 och det var perfekt passform förvisso, men det Ă€r trots allt ett eftermarknadsband Ă€ven om det betraktas som âoriginaletâ av gummin till Rolex. NĂ„gon som testat Horus? De skriver som info pĂ„ sina band DOES NOT FIT REF #126710BLNR (BATGIRL). Men exempelvis bandet jag lĂ€nkar till ser onekligen ut att vara monterar pĂ„ just den referensen enligt andra bilden
Den Àr vÀl monterad pÄ en 116710BLNR sÄ det Àr ju en helt annan referens
![]()
Det dÀr Àr vÀl ÀndÄ inte en 116710?
Kronan mellan swiss & made skvallrar om att det Àr den senare referensen vilket ju enligt Horus inte ska vara en kompatibel match.Jag har svÄrt att bedöma det men det hade varit en rimlig förklaring till att det inte passat en 126710
Det Àr ingen skillnad pÄ infÀstningen pÄ 126710 beroende pÄ lÀnktyp. DÀrtill passar lÀnk frÄn 114060 pÄ 126710 sÄ det Àr svÄrt att se att ett gummi som passar sub inte skulle passa pÄ GMT.![]()
LĂ„ter mĂ€rkligt? Ăr det inte samma infĂ€stning oavsett lĂ€nk?men ett etablerat företag som sĂ€ljer band borde vĂ€l veta?
Jaha, funkar lĂ€nken frĂ„n subben? Köpte ett begagnat Rubber B av en kille som sĂ„lt sin sub och köpt en 126710blnr dĂ„ han menade pĂ„ att det inte passade hans nya klocka. Bytte sen bort klockan jag köpte gummit till sĂ„ kan ju inte testa, men efter lite detektivarbete idag kan jag konstatera att det inte blir Horus. Horus menade pĂ„ att om klockan sĂ„ldes ny med ett Oyster skulle deras band passa men inte om den kom pĂ„ Jubilee. Skrev till Nymans som bekrĂ€ftade det jag redan va rĂ€tt sĂ€ker pĂ„, att infattningen för bandet med lugholes storlek och placering Ă€r 100% identiska oavsett lĂ€nk. Hittade pĂ„ en bild pĂ„ Horus Instagram dĂ€r en norsk profil var taggad. Letade mig in pĂ„ hans konto dĂ€r samma bild Ă„terfanns sĂ„ skrev till honom och frĂ„gade och för att citera honom: âGodt observert. Gummibandet passer dessverre mindre optimalt pĂ„ 1267xx-kassene. En av grunnene er at Rolex har endret plasseing av Lug holes.Det Ă€r ingen skillnad pĂ„ infĂ€stningen pĂ„ 126710 beroende pĂ„ lĂ€nktyp. DĂ€rtill passar lĂ€nk frĂ„n 114060 pĂ„ 126710 sĂ„ det Ă€r svĂ„rt att se att ett gummi som passar sub inte skulle passa pĂ„ GMT.
Vad som dÀremot kan skilja Àr infÀstningen i lÄset. SÄ om det gÀller den varianten av AM gummi dÀr man monterar viklÄset frÄn bandet sÄ kan det vara olika.
Jag har testat att montera lÄset frÄn 126710 oyster pÄ en 126710 jubilee och det gÄr men det Àr inte en perfect match