• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

JWB

Omega
16750 😊
IMG_4157.jpeg
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
IMG_7732.jpeg

KÀnde för nÄgon vecka sen att det kanske va dags att byta GMT:n mot en grön sub, men sÄ bytte jag tillbaka frÄn gummi till lÀnk och jag fick tillbaka lite kÀnsla av nyförÀlskelse. Rubber B i all sin Àra, jag kommer garanterat bÀra den pÄ det i perioder i sommar, men det Àr ÀndÄ pÄ lÀnken den hör hemma.
 

Jackdaw

Omega



Gillar den hĂ€r dinkan nĂ„got enormt och skulle aldrig göra mig av med den men ibland nĂ€r jag tittar pĂ„ Ă€ldre GMT:s blir jag imponerad av dess elegans och nĂ€tthet pĂ„ nĂ„got sĂ€tt och hur man lyckats fĂ„nga essensen av hur den hĂ€r typen av klocka verkligen ska vara, förmedla och fungera. Om Ă€n mer pĂ„ bild Ă€n i verkligheten kan dĂ„ de modernare varianterna se tĂ€mligen klumpiga ut Ă€ven om bezelmaterialet och dess fĂ€rgskiftningar samt klockans urverk givetvis Ă€r bĂ€ttre. Vet Ă„tminstone nu vad nĂ€sta inköp förmodligen ska vara😂
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Man kanske aldrig skulle ha anvÀnt den som bruksklocka 32 Är, nja


Tolkar jag ditt inlĂ€gg rĂ€tt sĂ„ har du en likadan som du haft pĂ„ dig och njutit av i vĂ„tt och torrt under tre decennier, och som trots det mĂ„ngdubblats i pris, om men inte till den absurda nivĂ„n som annonsen du refererade till. Jag tycker du kan kĂ€nna dig rĂ€tt nöjd Ă€ndĂ„đŸ˜‰
 

Dt250

Rolex
Paneristi
FÄr man anvÀnda order absurt i detta forum?

Tolkar jag ditt inlĂ€gg rĂ€tt sĂ„ har du en likadan som du haft pĂ„ dig och njutit av i vĂ„tt och torrt under tre decennier, och som trots det mĂ„ngdubblats i pris, om men inte till den absurda nivĂ„n som annonsen du refererade till. Jag tycker du kan kĂ€nna dig rĂ€tt nöjd Ă€ndĂ„đŸ˜‰
stÀmmer jag Àr supernöjd aldrig köpt en klocka nÄgonsin för att tjÀna pengar, har inte det i mig. Tyckte bara att det var ett helt galet pris.
 

Clark

Omega
2-Faktor
En frÄga innan jag kollar med en urmakare.
PĂ„ min 16700 sĂ„ har uppvridningen pĂ„ kronan förĂ€ndrats frĂ„n en dag till en annan. Helt plötsligt sĂ„ var det ett lĂ€ttare motstĂ„nd som kĂ€nns tydligast nĂ€r man ska vrida tillbaka kronan. Det kĂ€nns inte alls grusigt utan nĂ€stan tvĂ€rtom, om jag skulle hobbygissa sĂ„ kĂ€nns det som nĂ„ olja hamnat fel. Är det en rimlig förklaring eller har nĂ„gon varit med om nĂ„t liknande och vet mer? Klockan tickar fortfarande pĂ„ bra.
 
Topp