• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT tråden 👊🏼…

Är du heeelt 100% på det? Det skulle isf innebära att wg gmt var den första modellen med den nya boetten som ss gmt har idag?

Edit: ”ny” som i att den kom när 116710 blev 126710

Både 126710 och 126719 har mig veterligen exakt samma dimensioner på boett och båda presenterades 2018.

Skiljer på 116XXX/126XXX men inget jag märker av om jag ska vara ärlig.
Jag får rota reda på en igen och jämföra helt enkelt. Jag minns det som att bandhornen på 116719 kändes mer som 116610, vilket jag inte är så förtjust i.
Men då har vi iaf fått klarhet i att 126719 har lika boett som 126710. Habegäret avtog inte.

• Like
Reactions: SWC
Lite gammal och repad, precis som ägaren

Bilagor

• 1000000476.jpg
    1000000476.jpg
    312.5 KB · Visningar: 8
Någon som har tips på en urmakare som är van vid Rolex och skulle kunna hjälpa mig att byta bezel på min 16710 för en rimlig slant? Vet att det inte är särskilt svårt men har tummen mitt i handen och inga verktyg så betalar gärna någon en slant för att få det gjort..😄
AD är inte sugen på att byta från pepsi till coke eller vice versa så tänker någon annan..

Någon som har tips på en urmakare som är van vid Rolex och skulle kunna hjälpa mig att byta bezel på min 16710 för en rimlig slant? Vet att det inte är särskilt svårt men har tummen mitt i handen och inga verktyg så betalar gärna någon en slant för att få det gjort..😄
AD är inte sugen på att byta från pepsi till coke eller vice versa så tänker någon annan..
Vilken urmakare som helst tänker jag. Den närmaste?

Jag har kört min 16710 på pepsi under sommaren men i förrgår fick jag feeling och satte på Coke insert istället. Visst känns det som att pepsi ”är” GMT på nåt vis, men alltså jag måste säga att jag gillar Coke mycket mer på 16710.
IMG_6909.jpeg

Men visst, ett fadeat pepsi med läderband är ju inte heller helt fel:
IMG_5861.jpeg

Vad gillar ni bäst? Möjligheten att byta när andan faller på kanske? 😅

Jag har kört min 16710 på pepsi under sommaren men i förrgår fick jag feeling och satte på Coke insert istället. Visst känns det som att pepsi ”är” GMT på nåt vis, men alltså jag måste säga att jag gillar Coke mycket mer på 16710.
IMG_6909.jpeg

IMG_5861.jpeg

Grymma ringar. Personligen gillar jag det som sitter på mest, fadeat

Funderar på om man skulle ge sig på att fuskbleka lakrits-insertet...? Jag har aldrig använt det då jag tycker det är lite tråkigt till denna klockan, men jag har ju sett bra exempel på riktigt schysst blekta svarta här i tråden.

IMG_6909.jpeg

IMG_5861.jpeg

Coke eller svart men på länk.

IMG_6909.jpeg

IMG_5861.jpeg

Coke på länk är mycket bra. Vilket år på klockan?

IMG_6909.jpeg

IMG_5861.jpeg

Kul att kunna variera! Alla varianter är fina, men det svarta avviker nog mest; är säkert väldigt elegant. Måste våga mig på detta, men inserts till 1675 är så hiskeligt dyra. Kanske testa med ett aftermarket först?

Hur skulle det gå till?
Klorin verkar vara en väg att prova.
Kolla här:

Och här:

Klorin verkar vara en väg att prova.
Kolla här:

Och här:

Grymt resultat. Klorinbad ftw

Tillbaka
Topp