• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

16700

gmtIMG_5329.jpg

Flytta gÀrna denna fundering om jag lÀgger in den i fel trÄd.. NÄgon som har erfarenhet av att köpa och byta bezel-insert pÄ sin GMT 2? VÄgar man köpa en insert pÄ E-bay, eller Àr det bara dynga?

Flytta gÀrna denna fundering om jag lÀgger in den i fel trÄd.. NÄgon som har erfarenhet av att köpa och byta bezel-insert pÄ sin GMT 2? VÄgar man köpa en insert pÄ E-bay, eller Àr det bara dynga?
Jag har köpt Rolex original insert pÄ eBay och bytt sjÀlv. Inga problem.

Köp original sĂ„ vĂ„gar du byta sjĂ€lv. Är rĂ€tt enkelt (om vi inte pratar en keramisk)

Tillbaka igen! 1675 Mark 2 med matt tavla och seriffer frÄn 1971. Lysmassan hade ramlat av frÄn GMT-visaren sÄ Urbrev plockade bort den lösa flagan, fixade nÄgra sprintar i lÄset, och trycktestade. Vad tycker ni, ska jag fixa lysmasssn eller t.o.m. byta visare vid nÀsta service?
IMG_2507.jpeg

Senast Àndrad:
Tillbaka igen! 1675 Mark 2 med matt tavla och seriffer frÄn 1971. Lysmassan hade ramlat av frÄn GMT-visaren sÄ Urbrev plockade bort den lösa flagan, fixade nÄgra sprintar i lÄset, och trycktestade. Vad tycker ni, ska jag fixa lysmasssn eller t.o.m. byta visare vid nÀsta service?
IMG_2507.jpeg
Ballaste GMTn. Tycker det ser ok ut utan lysmassa, dÀremot en tt-lÀnk?

Inget jag tÀnkt pÄ. Kollade pÄ bild nÀr de ligger bredvid varandra och dÀr ser jag ingen större skillnad.
20240725_170842.jpg
Intressant! Fast wg kanske uppdaterats genom Ären ocksÄ? Har en jÀmfört 126710 med wg pepsi frÄn första Äret och dÀr Àr skillnaden pÄtaglig

Edit: pÄtaglig utifrÄn synvinkeln att wg Àr mer Ät maxicase hÄllet medan ss har lite (men ÀndÄ tydligt) nÀttare bandhorn

Intressant! Fast wg kanske uppdaterats genom Ären ocksÄ? Har en jÀmfört 126710 med wg pepsi frÄn första Äret och dÀr Àr skillnaden pÄtaglig

Edit: pÄtaglig utifrÄn synvinkeln att wg Àr mer Ät maxicase hÄllet medan ss har lite (men ÀndÄ tydligt) nÀttare bandhorn
det Àr bara en synvilla - dom Àr sÄ gott som identiska dÀr avvikelserna Àr pÄ 1/1000mm-nivÄ..

Tillbaka
Topp