• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

5 nyanser av blÄtt
7BA7D7E6-26AC-4ECF-9B9C-7695845D6192.jpeg

Ni hÀr som har GMT med svart bezel och grön text, funkar det att byta ut bezeln till tex batman eller Pepsi? Jag tÀnker pÄ att det "skÀr" sig med fÀrgerna (dÄ med den gröna texten och gröna visaren)?

Dum frÄga. Men vart kommer smeknamnet ifrÄn (Fat lady)
Fat Lady Àr den första serien Rolex GMT-Master 2 med referens 16760. I och med introduktionen -83 med GMT 2'an sÄ fick den ett nytt urverk (3085) och en tjockare boett, lite grövre vridring och kronskydd. DÀrav smeknamet Fat Lady. Det Àr endast 16760 som Àr Fat Lady, 16710 som kom 1988 gick tillbaka till den lite mer slimmade designen igen och ett uppdaterat urverk (3185). Jag personligen Àr svag för den gamla feta damen :cigar:

Droppar en liten frÄga som det finns risk för att den hamnat i fel trÄd, men men. Har ett Root beer insert och har tvÄ frÄgor. Finns det nÄgon i Stockholm som byter för under 900kr alternativt om jag sÀljer den, vad Àr ett rimligt pris för att den ska gÄ till nÄgon trevlig person hÀr pÄ forumet?

Ni hÀr som har GMT med svart bezel och grön text, funkar det att byta ut bezeln till tex batman eller Pepsi? Jag tÀnker pÄ att det "skÀr" sig med fÀrgerna (dÄ med den gröna texten och gröna visaren)?
Inte ett alternativ pÄ en 116710LN, de fÀrgerna skulle skÀra sig pÄ den modellen. Vet inte hur man gÄr tillvÀga för att gÄ tag pÄ en Àkta keramisk batman/pepsi bezel frÄn Rolex? SÀtta pÄ nÄgon aftermarket bezel som inte hÄller samma klass som en modern keramisk pjÀs frÄn Rolex Àr ocksÄ en rejÀl nedgradering av en sexsiffrig referens GMT

• Like
Reactions: Bas
20171101_192551.jpg
Var igÄr inne pÄ Bergströms för att se ungefÀrlig lev tid av BLNR aka Batman. Ca 1.5 Är var vÀntetiden och vem orkar vÀnta den tiden? Dessutom var det min födelsedag, hade under dagen sett nÄgra annonser pÄ just BLNR pÄ Blocket men priserna dÀr lÄg nÄgra tusenlappar över listpris. Ha begÀret var för stort sÄ ringde nÄgra sÀljare och efter nÄgon timme satt den dÀr pÄ handleden. Min första rolex men definitivt inte den sista.

20171101_192551.jpg
Var igÄr inne pÄ Bergströms för att se ungefÀrlig lev tid av BLNR aka Batman. Ca 1.5 Är var vÀntetiden och vem orkar vÀnta den tiden? Dessutom var det min födelsedag, hade under dagen sett nÄgra annonser pÄ just BLNR pÄ Blocket men priserna dÀr lÄg nÄgra tusenlappar över listpris. Ha begÀret var för stort sÄ ringde nÄgra sÀljare och efter nÄgon timme satt den dÀr pÄ handleden. Min första rolex men definitivt inte den sista.

Welcome to club GMT :cigar:

20171101_192551.jpg
Congratz mate!! :):cigar:

Tillbaka
Topp