5 nyanser av blÄtt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Dum frÄga. Men vart kommer smeknamnet ifrÄn (Fat lady)Fat Lady!
![]()
Det blir konstigt.Ni hÀr som har GMT med svart bezel och grön text, funkar det att byta ut bezeln till tex batman eller Pepsi? Jag tÀnker pÄ att det "skÀr" sig med fÀrgerna (dÄ med den gröna texten och gröna visaren)?
Dum frÄga. Men vart kommer smeknamnet ifrÄn (Fat lady)
Stort tack!Finns inga dumma frÄgor, bara dumma svar. Denna 16760 Àr ju nÄgra millimeter tjockare Àn sina kusiner, dÀr av namnet Fat Lady!
Fat Lady Àr den första serien Rolex GMT-Master 2 med referens 16760. I och med introduktionen -83 med GMT 2'an sÄ fick den ett nytt urverk (3085) och en tjockare boett, lite grövre vridring och kronskydd. DÀrav smeknamet Fat Lady. Det Àr endast 16760 som Àr Fat Lady, 16710 som kom 1988 gick tillbaka till den lite mer slimmade designen igen och ett uppdaterat urverk (3185). Jag personligen Àr svag för den gamla feta damenDum frÄga. Men vart kommer smeknamnet ifrÄn (Fat lady)
Vissa anser vÀl att den Àr mer kurvig ifrÄn sidan. Mvh Sophia Lorentjockare
@ettÄttatvÄtre KÀnde samma sak nÀr jag sÄlde min 16710. Tjatade pÄ köparen nÄgra mÄnader för att fÄ köpa tillbaka den och tillslut gick det sÄ nu Àr den hos mig igen
![]()
Riktigt fin!![]()
Min gamla![]()
Inte ett alternativ pÄ en 116710LN, de fÀrgerna skulle skÀra sig pÄ den modellen. Vet inte hur man gÄr tillvÀga för att gÄ tag pÄ en Àkta keramisk batman/pepsi bezel frÄn Rolex? SÀtta pÄ nÄgon aftermarket bezel som inte hÄller samma klass som en modern keramisk pjÀs frÄn Rolex Àr ocksÄ en rejÀl nedgradering av en sexsiffrig referens GMTNi hÀr som har GMT med svart bezel och grön text, funkar det att byta ut bezeln till tex batman eller Pepsi? Jag tÀnker pÄ att det "skÀr" sig med fÀrgerna (dÄ med den gröna texten och gröna visaren)?
HelgerÄn.Ni hÀr som har GMT med svart bezel och grön text, funkar det att byta ut bezeln till tex batman eller Pepsi? Jag tÀnker pÄ att det "skÀr" sig med fÀrgerna (dÄ med den gröna texten och gröna visaren)?
Pepsi pÄ JubileeTvÄ frÄgor:
- Coke eller Pepsi?
- Jubilee eller oyster?![]()
+1Pepsi pÄ Jubilee![]()
Pepsi om det Àr lite fadeat, annars coke.TvÄ frÄgor:
- Coke eller Pepsi?
SĂ€ger inte emot dig....Ălskar matt tavla och mĂ„lade index!
![]()
Var igÄr inne pÄ Bergströms för att se ungefÀrlig lev tid av BLNR aka Batman. Ca 1.5 Är var vÀntetiden och vem orkar vÀnta den tiden? Dessutom var det min födelsedag, hade under dagen sett nÄgra annonser pÄ just BLNR pÄ Blocket men priserna dÀr lÄg nÄgra tusenlappar över listpris. Ha begÀret var för stort sÄ ringde nÄgra sÀljare och efter nÄgon timme satt den dÀr pÄ handleden. Min första rolex men definitivt inte den sista.![]()
Pepsi. Sju dagar i veckan. 365 dagar om Äret. 366 pÄ skottÄr.TvÄ frÄgor:
- Coke eller Pepsi?
Pepsi och jubilee!TvÄ frÄgor:
- Coke eller Pepsi?
Congratz mate!!Var igÄr inne pÄ Bergströms för att se ungefÀrlig lev tid av BLNR aka Batman. Ca 1.5 Är var vÀntetiden och vem orkar vÀnta den tiden? Dessutom var det min födelsedag, hade under dagen sett nÄgra annonser pÄ just BLNR pÄ Blocket men priserna dÀr lÄg nÄgra tusenlappar över listpris. Ha begÀret var för stort sÄ ringde nÄgra sÀljare och efter nÄgon timme satt den dÀr pÄ handleden. Min första rolex men definitivt inte den sista.![]()