• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
1161B0EE-C34F-40C7-92EB-A6091A9F6A6E.jpeg

@Miami :)
 

Double E

Omega
Jag tycker att luggarna ser lite vÀl runda ut, eller Àr det bara pÄ bilderna? Sen kan man ju alltid köpa ett nytt insert men mÀrket kl 12 hade jag inte kunnat leva med.

Tack för input!

Ja luggarna kan nog vara lite vÀl runda. FÄr se hur de upplevs IRL. Men om det Àr sÄ pass asymmetriskt mellan crownguardsen sÄ kommer det nog vara en dealbreaker.
 

Double E

Omega
@P-vakten Det stÀmmer, om inget ovÀntat dyker upp sÄ ska jag trÀffa sÀljaren imorgon och se hur det gÄr.

Dingad insert, inget superjobbigt... Polering, kanske upplevs mildare live... men just crownguards som Àr sÄ pass olik varandra (pÄ bild)? Det Àr nog inget jag kan tÀnka mig stÄ ut med tyvÀrr.
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
@P-vakten Det stÀmmer, om inget ovÀntat dyker upp sÄ ska jag trÀffa sÀljaren imorgon och se hur det gÄr.

Dingad insert, inget superjobbigt... Polering, kanske upplevs mildare live... men just crownguards som Àr sÄ pass olik varandra (pÄ bild)? Det Àr nog inget jag kan tÀnka mig stÄ ut med tyvÀrr.
Det du beskriver Ă€r punkter som mĂ„ste rĂ€knas med kontra priset. Vill man vara petigare och fĂ„ tag pĂ„ ett riktigt trevligt ex kostar det sĂ€kert 30-40’k till... om inte mer....
 

thny

Omega
2-Faktor
Hej!

PÄ senare tid har jag varit lite sugen pÄ en gammal plexi pepsi. FrÀmst 1675.

Hittade den hĂ€r som jag ska kika pĂ„ i veckan. Vad tycker ni ’GMT-erfarna’ spontant nĂ€r ni ser den hĂ€r annonsen? NĂ„gra röda flaggor?

https://www.dba.dk/dykkerur-rolex-en-af-de-a/id-1041413881/

Jag reagerar lite pÄ hur ojÀmna crown guardsen Àr i storlek, Ätminstone pÄ bilderna o_O

Om det inte Àr bilderna som spökar sÄ ser crown guardsen inte bra ut. Det stör mig mer Àn poleringen av bandhornen. Sen Àr det ju ett litet hopplock av tavla, visare, insert och lÀnk sÄ jag skulle nog skippa denna. Lite för dÄlig harmoni mellan delarna för min smak. För 77K tror jag det gÄr att hitta ett bÀttre exemplar Àven om priset i sig inte Àr helt galet.
 

Double E

Omega
Om det inte Àr bilderna som spökar sÄ ser crown guardsen inte bra ut. Det stör mig mer Àn poleringen av bandhornen. Sen Àr det ju ett litet hopplock av tavla, visare, insert och lÀnk sÄ jag skulle nog skippa denna. Lite för dÄlig harmoni mellan delarna för min smak. För 77K tror jag det gÄr att hitta ett bÀttre exemplar Àven om priset i sig inte Àr helt galet.

Helt enig! Lite vÀl frankenwatch över det hela. Skuttar ifrÄn den med gott samvete!

Tack för input!
 

Double E

Omega
TrÀffade sÀljaren och provade klockan... jisses - första gÄngen jag provar en plexi pepsi, var har de varit hela mitt liv? :rolleyes: Det var nÀstan sÄ jag tappade suget för att bÀra min egna SubC haha!

SÄ himla charmig och skön klocka den dÀr 1675:an. NÀstan sÄ jag kan totalt bortse frÄn alla skavanker och bara leva life med den! :D

Samtidigt fick jag testa hans 1680... (se bilder). OcksÄ en plexi frÄn samma era. Kommer jag nÄnsin köpa nytt/modernt igen? FrÄgan Àr bara vilken av dem som tilltalade mig allra mest? :hilarious:



74150948-2AB8-400F-B681-48DCBEA2ABAC.jpeg



860A2329-0E63-4602-9948-0AEC8FE3D27D.jpeg
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
TrÀffade sÀljaren och provade klockan... jisses - första gÄngen jag provar en plexi pepsi, var har de varit hela mitt liv? :rolleyes: Det var nÀstan sÄ jag tappade suget för att bÀra min egna SubC haha!

SÄ himla charmig och skön klocka den dÀr 1675:an. NÀstan sÄ jag kan totalt bortse frÄn alla skavanker och bara leva life med den! :D

Samtidigt fick jag testa hans 1680... (se bilder). OcksÄ en plexi frÄn samma era. Kommer jag nÄnsin köpa nytt/modernt igen? FrÄgan Àr bara vilken av dem som tilltalade mig allra mest? :hilarious:



74150948-2AB8-400F-B681-48DCBEA2ABAC.jpeg



860A2329-0E63-4602-9948-0AEC8FE3D27D.jpeg
VÀlkommen ner i trÀsket. Tycker 1675 Àr en riktigt spÀnnande referens. Sitter som gjutet pÄ dig ocksÄ. SÀlj suben och köp bÄda!
 

Double E

Omega
VÀlkommen ner i trÀsket. Tycker 1675 Àr en riktigt spÀnnande referens. Sitter som gjutet pÄ dig ocksÄ. SÀlj suben och köp bÄda!

Haha tack! :)

Subben Ă€r inte till salu pga ’sentimental reasons’ tyvĂ€rr (första rollen).

Men jag pĂ„pekade skavankerna till sĂ€ljaren och han gick ner till 71k (ifrĂ„n 76k). Är det en acceptabel deal i dagens 1675-marknad? Med det sagt sĂ„ önskar jag att jag hade kommit in i gamet för bara nĂ„got Ă„r sedan... :rolleyes:
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Haha tack! :)

Subben Ă€r inte till salu pga ’sentimental reasons’ tyvĂ€rr (första rollen).

Men jag pĂ„pekade skavankerna till sĂ€ljaren och han gick ner till 71k (ifrĂ„n 76k). Är det en acceptabel deal i dagens 1675-marknad? Med det sagt sĂ„ önskar jag att jag hade kommit in i gamet för bara nĂ„got Ă„r sedan... :rolleyes:
Jag skulle nog ha slagit till faktiskt.
 

galĂĄcticon

Patek
2-Faktor
Haha tack! :)

Subben Ă€r inte till salu pga ’sentimental reasons’ tyvĂ€rr (första rollen).

Men jag pĂ„pekade skavankerna till sĂ€ljaren och han gick ner till 71k (ifrĂ„n 76k). Är det en acceptabel deal i dagens 1675-marknad? Med det sagt sĂ„ önskar jag att jag hade kommit in i gamet för bara nĂ„got Ă„r sedan... :rolleyes:

Jag skulle nog ha slagit till faktiskt.
Jag tycker att priset kÀnns okej nu, dÀremot hade jag inte kunnat leva med skavankerna och tackat nej pga dem. Men det Àr ju verkligen subjektivt.
 
Topp