• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Är sugen pĂ„ att köpa en GMT, ni som har eller har haft 116710LN, saknar ni inte att bezeln Ă€r tvĂ„delad för lĂ€ttare avlĂ€sning av GMT, eller föredrar ni den mer klassiska stilen av helsvart?

Visst kan man göra sÄ. Men blir tröttsamt om man ska ringa 5-10 AD lÄt oss sÀga var 3e mÄnad. Plus att deras irritation blir nog rÀtt stor.
Om du redan bestÀmt dig att du ska ha en Àr det vÀl bara att ringa till alla AD i EU och frÄga. SÀkert nÄn i Italien som har en liggande...

Om du redan bestÀmt dig att du ska ha en Àr det vÀl bara att ringa till alla AD i EU och frÄga. SÀkert nÄn i Italien som har en liggande...
FörvÄnansvÀrt fÄ som Àr beredda att göra sin egna lÀxa numera.
Är sugen pĂ„ att köpa en GMT, ni som har eller har haft 116710LN, saknar ni inte att bezeln Ă€r tvĂ„delad för lĂ€ttare avlĂ€sning av GMT, eller föredrar ni den mer klassiska stilen av helsvart?
Blir vÀl inte sÄ svÄravlÀst eller? Och hur mycket lÀser man av GMT:n anyways.. :)

FörvÄnansvÀrt fÄ som Àr beredda att göra sin egna lÀxa numera.

Hur uppgiften ska hanteras Àr tydlig. Men det Àr som sagt inte lösningen jag Àr ute efter utan sjÀlva problemet. Nu blev det plöstligt lite svÄrt att tolka. Det blir en övning för lÀsaren att lösa :)

Skulle vara intressant att höra vart du hört det, det jag hört Àr att köerna ser likadana ut över hela vÀrlden.

Det Àr skitsnack. SÄ Àr det absolut inte.

Svarta GMT:n? Var ju nÄn pÄ forumet hÀromveckan som gick in och knep en över disk i spanien (?)..

Jag fick en förra helgen med. Lite jobb krÀvdes det att fÄ den. Kötid fanns det definitivt, men inte som det Àr i Sverige.

Jag vill inte lÄta fördomsfull öht, men jag kommer nog göra det ÀndÄ.
men vart kommer alla pengar ifrÄn, samma gÀller ju LVbutiken, och andra större premium brands, de Àr som en bisvÀrm som tar allt i sin vÀg vad jag sett med egna ögon.
nÄgon som vet varför de rester ÀndÄ vÀldigt lÄngt till vÄrat lilla lÄnga land och spenderar en eller flera Ärslöner pÄ 2 dagar?
Finns rÀtt mÄnga fler likvida kineser Àn svenskar... Sedan har de en rÀtt tung lyxskatt hemma som de gÀrna undviker.

Finns rÀtt mÄnga fler likvida kineser Àn svenskar... Sedan har de en rÀtt tung lyxskatt hemma som de gÀrna undviker.

Undrar hur de gör nÀr de kommer in till Kina. NÀr tullpersonalen vid flygplatsen ser dom komma in med massa RolexpÄsar, de blir tvungna att betala moms, men det kanske ÀndÄ blir billigare ÀndÄ. Kan inte riktigt reglerna i Kina sÄ...

Skulle inte pÄstÄ att BLNR Àr nödvÀndigtvis lÀttare avlÀst för GMT, i dunkelt ljus ser ju bezel pÄ BLNR svart ut ÀndÄ exempelvis. Beror helt och hÄllet om personliga preferenser, i alla fall i mitt egna fall, föredrar utseendet pÄ LN framför BLNR

LÀttavlÀst GMT :)
A901A366-BB82-40CF-A052-E29FA6BC8C53.jpeg

Köpte detta Pepsi-insert till min 16710 hos AD i dag, blir dock lite fundersam nÀr jag jÀmför typsnitten. Ska det verkligen skilja sÄ mycket som det gör?
0EED6928-8D37-44D5-91A9-85EC5DA592EF.jpeg

Köpte detta Pepsi-insert till min 16710 hos AD i dag, blir dock lite fundersam nÀr jag jÀmför typsnitten. Ska det verkligen skilja sÄ mycket som det gör?
0EED6928-8D37-44D5-91A9-85EC5DA592EF.jpeg

Hur ser undersidan ut! Skiljer sig pÄ safir kontra plexi!

Safiren har som en fasad kant, medans den till plexit Àr slÀt.

• Like
Reactions: S.N
Hur ser undersidan ut! Skiljer sig pÄ safir kontra plexi!

Safiren har som en fasad kant, medans den till plexit Àr slÀt.
Baksidan ser ut sÄ hÀr:
CADAD7FA-6A13-4D05-8E90-EC9CEF6E88A7.jpeg

I mina ögon Àr det vÀldigt likt ett insert till en klocka med akrylglas?

Sedan stÀller jag mig lite frÄgande till hur ett helt nytt insert frÄn AD kan ha fingeravtryck samt skavmÀrken...

Baksidan ser ut sÄ hÀr:
CADAD7FA-6A13-4D05-8E90-EC9CEF6E88A7.jpeg

I mina ögon Àr det vÀldigt likt ett insert till en klocka med akrylglas?

Sedan stÀller jag mig lite frÄgande till hur ett helt nytt insert frÄn AD kan ha fingeravtryck samt skavmÀrken...

Som du skriver sÄ Àr det ett insert till en med acrylglas! InstÀmmer, men jag stÀller mig mer frÄgan hur dom kan sÀlja fel insert?!

Tillbaka
Topp