• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

FörstÄr att detta bli nÄgot tjatigt, men för att ge er lite info kring status pÄ tillgÀnglighet av GMT. Har sjÀlv kontaktat ett antal AD runtom i Sverige. Att fÄ en 116710 verkar ta allt mellan 6-24 mÄnader. De pÄstÄr att antalet som kommer in Àr mindre Àn vanligt. De verkar inte heller kunna lova att det blir inom det tidsintervallet heller.

FörstÄr att detta bli nÄgot tjatigt, men för att ge er lite info kring status pÄ tillgÀnglighet av GMT. Har sjÀlv kontaktat ett antal AD runtom i Sverige. Att fÄ en 116710 verkar ta allt mellan 6-24 mÄnader. De pÄstÄr att antalet som kommer in Àr mindre Àn vanligt. De verkar inte heller kunna lova att det blir inom det tidsintervallet heller.

SÄ har det vÀl varit ett tag nu, bara att köpa beg eller vÀnta in med andra ord:)

Orimligt med kö pÄ den modellen. Folk plockar ju den över disk utomlands..

Orimligt med kö pÄ den modellen. Folk plockar ju den över disk utomlands..

Utomlands gÄr det betydligt lÀttare om man letar pÄ rÀtt stÀllen. Av den anledningen har jag svÄrt att lita pÄ svenska AD. Eller rÄkar det vara sÄ att svenskar för tillfÀllet dammsuger allt som har med Rolex att göra?

Ett svar Àr att svenska kronan Àr billig och dÄ lönar det sig för turister att köpa Rolex taxfree i Sverige, fick höra detta utav en AD hÀromdagen.

Ett svar Àr att svenska kronan Àr billig och dÄ lönar det sig för turister att köpa Rolex taxfree i Sverige, fick höra detta utav en AD hÀromdagen.

Men dessa turister ska ju ha en galen tur ( och alla pÄ listan en galen otur) om de lyckas nypa en av modellerna som diskuteras i denna trÄd taxfree över disk

Eller Àr folk proaktiva och stÀller sig pÄ lista hÀr för att besöka vÄrt hÀrliga land nÀr klockan anlÀnt?

Men dessa turister ska ju ha en galen tur ( och alla pÄ listan en galen otur) om de lyckas nypa en av modellerna som diskuteras i denna trÄd taxfree över disk

De plockar nog med sig allt möjligt sÄ lÀnge de anser att de gör en bra affÀr. De mest populÀra och svÄra modellerna fÄr de nog svÄrt att komma ivÀg med.

De plockar nog med sig allt möjligt sÄ lÀnge de anser att de gör en bra affÀr. De mest populÀra och svÄra modellerna fÄr de nog svÄrt att komma ivÀg med.

Var sjÀlv utomlands och fyndade nyligen lite :). LÄt mig sÀga sÄ hÀr. Rolex affÀrerna var fullproppade med köpgalna Kineser som plockade med sig allt som hade namnet Rolex. Lika roligt var det att se dom pÄ flygplatsen nÀr de skulle deklarera allt. Personalen dÀr har nog aldrig sett sÄ mÄnga RolexpÄsar tidigare.

Du tror inte att om ett litet gÀng med asiater kommer in och köper 20-30 Rolex och annat i guld, stÄl, TT mm att de Àven fÄr köpa de mer eftertraktade modellerna?

Du tror inte att om ett litet gÀng med asiater kommer in och köper 20-30 Rolex och annat i guld, stÄl, TT mm att de Àven fÄr köpa de mer eftertraktade modellerna?

Omöjligt har jag inte sagt. Med det jag sjÀlv sÄg sÄ Àr det nog inte omöjligt att dom plockade fram "de eftertraktade uren" frÄn lagret, nÀr de sÄg kreditkorten brinna dÀr inne.

Jag vill inte lÄta fördomsfull öht, men jag kommer nog göra det ÀndÄ.
men vart kommer alla pengar ifrÄn, samma gÀller ju LVbutiken, och andra större premium brands, de Àr som en bisvÀrm som tar allt i sin vÀg vad jag sett med egna ögon.
nÄgon som vet varför de rester ÀndÄ vÀldigt lÄngt till vÄrat lilla lÄnga land och spenderar en eller flera Ärslöner pÄ 2 dagar?

Gissar att de Àr rÀtt nya och vÀlbÀrgade familjer som lyckats ta sig upp i de delar av Kina som utvecklats bÀst. Finns nog inga specifika svar pÄ vart pengarna kommer ifrÄn.

Just det hÀr landet har sett grymt starkt utveckling inom mÄnga sektorer. SÀg fastighet, finans, transport, IT mm

Finns nog mÄnga som lyckats vÀl och vill dÀrmed ta del av de lyxvaror som kommer frÄn vÀst.

BĂ€rs i KĂžbenhavn. 16750.
image.jpg

För att han drev med dig och hur trÄden spÄrat ur, men du förstod inte vinken. Det enda dina poster verkar innehÄlla Àr lÄnga utlÀggningar om just kötid hos AD, dina övriga inköp, din sambo och sedan ett "Mvh valfritt trams-alias". Dags för sjÀlvrÀnnsakan?
SjÀlvrannsakan? Varför inte lÀsa minanposter ist för att gissa vad de VERKAR innehÄlla?

Mvh Roger Persson

ÅtergĂ„r till trĂ„dens Ă€mne och postar gamla bilder pĂ„ en av de absolut bĂ€sta klockorna jag Ă€gt.
SÄldes alldeles för billigt
image.jpg
image-1.jpg
image-2.jpg
image-3.jpg
image-4.jpg

För att klargöra sÄ Àr det Krons som satt in de nya reglerna gÀllande efterfrÄgade sportrolexar men det Àr sÄ pass nytt fortfarande sÄ det Àr lite oklart.
Även pĂ„ Krons en KS-medlem blev "utkastad" frĂ„n listan.
Sen hur kul Àr det egentligen att spekulera nÀr en klocka kommer? Den kommer nÀr den kommer och nÀr den kommer sÄ ligger det sÀkert sjuhundra bilder uppe om det pÄ mindre Àn en timme sÄ bara onödigt med spekulation.

Jag har dÄ fan aldrig köpt nÄgot pÄ Krons förutom batteribyten pÄ en Rado & tag Heuer. Jag stÄr Àn sÄ lÀnge kvar pÄ den dÀr listan med pÄstodda 70 pers och hoppas att jag ska fÄ tag i en nÄgon gÄng.
Listan pÄ Krons stÀngdes för övrigt vÀldigt snabbt. UngefÀr en timme. :)
Personligen har jag köpt en del pÄ just Krons sÄ jag hoppas att jag dÄ under den hÀr timmen inte fick med mig för mÄnga större/bÀttre kunder,isÄfall sÄ kanske jag har tur, om det Àr som du sÀger att listan stÀngdes efter bara en timma.

Mvh Andy Panda

Nej, de lÀr inte Äterkomma, sÄledes totalt onödigt att erbjuda dem en eftertraktad modell om de köper 20 dussinklockor oavsett. BÀttre att spara den till en svensk stamkundmoch bevara en bra kundrelation.

SjÀlvrannsakan? Varför inte lÀsa minanposter ist för att gissa vad de VERKAR innehÄlla?

Mvh Roger Persson

Personligen har jag köpt en del pÄ just Krons sÄ jag hoppas att jag dÄ under den hÀr timmen inte fick med mig för mÄnga större/bÀttre kunder,isÄfall sÄ kanske jag har tur, om det Àr som du sÀger att listan stÀngdes efter bara en timma.

Mvh Andy Panda

Nej, de lÀr inte Äterkomma, sÄledes totalt onödigt att erbjuda dem en eftertraktad modell om de köper 20 dussinklockor oavsett. BÀttre att spara den till en svensk stamkundmoch bevara en bra kundrelation.
Sluta trolla nu. SkÀrp dig, sluta diskutera kötid, tilldelning, kundrelation. Vi har hört vad du tycker och vad du personligen Àr i för kö osv. Behöver inte Äterupprepas pÄ varje sida. Otroligt tröttsamt

Sluta trolla nu. SkÀrp dig, sluta diskutera kötid, tilldelning, kundrelation. Vi har hört vad du tycker och vad du personligen Àr i för kö osv. Behöver inte Äterupprepas pÄ varje sida. Otroligt tröttsamt

Till viss del tycker jag att Àmnet Àr intressant. Behöver inte vara nÄgot som upprepas i var femte inlÀgg. Men status pÄ kötider för klockor tycker jag Àr nÄgot som bör belysas. De ger indikationer pÄ köpsuget samt hur svÄrt det kan vara att fÄ tag pÄ sin eftertraktade klocka. MÄnga av oss hÀr byter nog rÀtt ofta. DÄ vill jag gÀrna veta vad svenska AD har att sÀga om saken.

Till viss del tycker jag att Àmnet Àr intressant. Behöver inte vara nÄgot som upprepas i var femte inlÀgg. Men status pÄ kötider för klockor tycker jag Àr nÄgot som bör belysas. De ger indikationer pÄ köpsuget samt hur svÄrt det kan vara att fÄ tag pÄ sin eftertraktade klocka. MÄnga av oss hÀr byter nog rÀtt ofta. DÄ vill jag gÀrna veta vad svenska AD har att sÀga om saken.

BlÀddra tillbaka och lÀs ett par sidor i trÄden. Inte helt enkelt att veta att man Àr i vad som ska vara en dedikerad GMT-trÄd. Hade ruttnat rejÀlt om det var ett liknande surr i Sinn-trÄden sÄ jag förstÄr verkligen irritationen.

Om det finns intresse att diskutera kötider och hur svenska AD-hanterar det sÄ varför inte starta en trÄd enbart för detta?

BlÀddra tillbaka och lÀs ett par sidor i trÄden. Inte helt enkelt att veta att man Àr i vad som ska vara en dedikerad GMT-trÄd. Hade ruttnat rejÀlt om det var ett liknande surr i Sinn-trÄden sÄ jag förstÄr verkligen irritationen.

Om det finns intresse att diskutera kötider och hur svenska AD-hanterar det sÄ varför inte starta en trÄd enbart för detta?

SjĂ€lvklart. Är rĂ€tt ny inom GMT-trĂ„den, sĂ„ har vĂ€l inte riktigt bra koll pĂ„ hur pass ofta kötider diskuteras. Men börjar förstĂ„ att det finns en viss irritation som du nĂ€mner. LĂ„t oss lĂ€gga det Ă„t sidan sĂ„ lĂ€nge.

Status? Status för pepsi Ă€r ju att 99% fĂ„r köp av en grĂ„handlare. Är ditt köpsug efter hur lĂ„ng kötid nĂ„got har? Vad vill du att AD ska svarar pĂ„?

Status? Status för pepsi Ă€r ju att 99% fĂ„r köp av en grĂ„handlare. Är ditt köpsug efter hur lĂ„ng kötid nĂ„got har? Vad vill du att AD ska svarar pĂ„?

Nej. Ska vÀl inte kasta mer bensin pÄ elden. Men kort sagt. Jag Àr intresserad av en Batman och förstÄr att den Àr rÀtt svÄr att fÄ tag pÄ i Sverige, det verkar bara bli svÄrare sista tiden. Om jag genom denna trÄd inser att vÀntetiden Àr 2 Är eller mer, sÄ blir alternativet att titta utomlands. SvÄrare Àn sÄ Àr det inte.
Sedan finns det en annan intressant aspekt nÀr det gÀller kötider. Men det behöver vi inte gÄ in pÄ....

Nej. Ska vÀl inte kasta mer bensin pÄ elden. Men kort sagt. Jag Àr intresserad av en Batman och förstÄr att den Àr rÀtt svÄr att fÄ tag pÄ i Sverige, det verkar bara bli svÄrare sista tiden. Om jag genom denna trÄd inser att vÀntetiden Àr 2 Är eller mer, sÄ blir alternativet att titta utomlands. SvÄrare Àn sÄ Àr det inte.
Sedan finns det en annan intressant aspekt nÀr det gÀller kötider. Men det behöver vi inte gÄ in pÄ....
Du kan ju bara ringa AD och frÄga? Men ja du lÀr fÄ titta hos grÄhandlare och betala över list

Tillbaka
Topp