• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Jag ska ha det i Ätanke om jag kÀnner att det inte skulle vara en klocka för mig. I Àrlighetens namn sÄ har juh varken jag eller sambon provat nÄgon GMT Àn, oavsett fÀrgkombo.
Å andra sidan sĂ„ vet jag att det skulle reta SATAN pĂ„ mĂ„nga om jag smetade upp dubbelpipigt dagligen i "dagens klocka" och "morgondagens klocka" varje dag. Hehe.:p
Nej skÀmt Äsido. Jag ska ha det i Ätanke innan ev annons om jag skulle tröttna av nÄgon anledning. Men hoppas inte för mkt ;)

Bus Carl Panzram
Det uppskattas! StÄr Àven jag rÀtt bra till i kön förhoppningsvis dÄ jag satte upp mig nÄgra minuter efter 12:00. Vore ju rena drömmen att fÄ ett samtal!

Ja, har du handlat för nÄn hundring och satte upp dig minuter (precis som jag) efter releasen sÄ lÀr du fÄ ett samtal. Har inte handlat sedan tidigare eller kÀnner nÄgon sÀljare sÄ Àr nog chansen mindre, alt att vÀntetiden drar ivÀg iaf.
Men hoppas du fÄr din klocka, och att du slipper vÀnta för lÀnge!:)

/Travis Bickle
Problemet Àr att de kÀnner igen mig om jag gÄr dit men detta var ett samtal till dem per telefon. Det Àr vÀl det som talar emot att jag skulle fÄ ett samtal tyvÀrr :)

DÄ skulle jag helt enkelt gjort som sÄ att jag skulle "passat pÄ" att gÄ in och frÄga nÀr du"ÀndÄ har vÀgarna förbi", gÄr du dÄ in och startar en konversation och pratar gmt och sen ber de kolla hur just du ligger till pÄ listan sÄ fÄr juh ÄtminstÄne en, kanske tvÄ sÀljare en koppling mellan namnet pÄ listan och den (förhoppningsvis) trevligt killen o butiken?:)
SÄ hade jag gjort. GÀller att nyttja alla vÀgar man kan!

Mvh HornHerren
Ska klÀmma lite klockor i veckan med en vÀn hÀr frÄn forumet. Blir nog att höra med dem :D Tack!

Det uppskattas! StÄr Àven jag rÀtt bra till i kön förhoppningsvis dÄ jag satte upp mig nÄgra minuter efter 12:00. Vore ju rena drömmen att fÄ ett samtal!
Inte för att vara pessimist, men alla ADs i Stockholm har nog flera hundra intressenter pÄ listan för nya gmt. RÀtt mÄnga av dem Àr kunder som sÀkert spenderat nÄgon miljon. Alla de kunderna kommer gÄ före, det Àr ingen vanlig kölista sÄ att sÀga. Om en klocka sÀljer 70-80% över listpris (som daytonan) sÄ Àr de reserverade till deras bra kunder. Det handlar inte om vilken tid du ringde eller hur lÀnge du har vÀntat. Det handlar om summan du har spenderat

Inte för att vara pessimist, men alla ADs i Stockholm har nog flera hundra intressenter pÄ listan för nya gmt. RÀtt mÄnga av dem Àr kunder som sÀkert spenderat nÄgon miljon. Alla de kunderna kommer gÄ före, det Àr ingen vanlig kölista sÄ att sÀga. Om en klocka sÀljer 70-80% över listpris (som daytonan) sÄ Àr de reserverade till deras bra kunder. Det handlar inte om vilken tid du ringde eller hur lÀnge du har vÀntat. Det handlar om summan du har spenderat
Absolut kommer jag fÄ vÀnta. Men kostar inget att stÄ pÄ listan samt att drömma :)

Anknyter lite till Rubens frÄga. Har nÄgon funderat pÄ att sÀtta Glidelock eller GMTc lÀnken pÄ 16710? Det mÄste kÀnnas som en ny klocka, men samtidigt kanske inte helt rÀtt. Bilder lÄnade frÄn Boaters@TRF.
Untitled-21.jpg

Untitled-23.jpg
Tycker att det dÀr ser helknasigt ut.

gokvÀll mina herrar av den hÀrligt GMT trÄden :) :) :)
:greedy::greedy::greedy:
NÄgon hÀr som vill kanske vill sÀlja för bra peng sin 16710? typ frÄn 2004 uppÄt
Allt Àr till salu för rÀtt pris. Vad anser du att "en bra peng" skulle vara?

DÄ var vi dÀr igen. Minns en tid nÀr den hÀr trÄden inte var "spekulation kring nÀr XYZ kan tÀnkas fÄ den den nya pepsin". Det var tider det. Kan ni inte skapa en egen trÄd kring detta?
Fast det handlar vÀl inte om nÀr Casper, Jesper eller Jonathan specifikt kan hÀmta ut sin "bestÀllda" klocka?
Snarare om hur lÄng vÀntetiden kan tÀnkas vara om du Àr en butiksoskuld, har handlat för ett par hundringar, en halvmille eller tio miljoner, etc.
Detta rör juh "Gmt" lika mkt som t ex nÀr första klockan landar i Sverige, eller vem pÄ KS som blir första Àgare.

Är inte du intresserad av att veta nĂ€r en klocka du vĂ€ntar pĂ„ kan tĂ€nkas anlĂ€nda?
Det Àr klart det blir diskussioner, speciellt om en sÄ upphausad modell som denna.:)

Charles Bukowski

Fast det handlar vÀl inte om nÀr Casper, Jesper eller Jonathan specifikt kan hÀmta ut sin "bestÀllda" klocka?
Snarare om hur lÄng vÀntetiden kan tÀnkas vara om du Àr en butiksoskuld, har handlat för ett par hundringar, en halvmille eller tio miljoner, etc.
Detta rör juh "Gmt" lika mkt som t ex nÀr första klockan landar i Sverige, eller vem pÄ KS som blir första Àgare.

Är inte du intresserad av att veta nĂ€r en klocka du vĂ€ntar pĂ„ kan tĂ€nkas anlĂ€nda?
Det Àr klart det blir diskussioner, speciellt om en sÄ upphausad modell som denna.:)

Charles Bukowski
Nej för det Àr redan konstaterar att intresselistan Àr lÄng och att de som köpt massa guld och platina för miljoner kommer erbjudas först. Det vet vi redan. Vi kan vÀl diskutera klockorna i denna trÄd. Inte vÀntetider, sÄ svÄrt Àr det inte. Som @galåcticon sa, skapa en egen trÄd om kötider.

Charles Bukowski
Men varför spekulera? Du har gjort det de pÄ senaste 4 275 sidorna och har inte blivit ett dugg klokare. NÄgon gÄng mÄste det rÀcka.

Nej för det Àr redan konstaterar att intresselistan Àr lÄng och att de som köpt massa guld och platina för miljoner kommer erbjudas först. Det vet vi redan. Vi kan vÀl diskutera klockorna i denna trÄd. Inte vÀntetider, sÄ svÄrt Àr det inte. Som @galåcticon sa, skapa en egen trÄd om kötider.
Absolut, de som handlat 10 dyrare klockor de senaste mÄnaderna kommer sÄklart att erbjudas att köpa före nÄgon som fönstershoppat eller köpt en Tudor under samma tidsspann.
Men att bara diskutera KLOCKORNA och ingenting runtom urverk, boett, lÀnk/band, material etc som hÄrd fakta blir en faktatrÄd pÄ 4 sidor.
Det Àr klart det mÄste fÄ finnas utrymme för funderingar, frÄgor, personligt tycke/smak osv.

Om trÄden bara ska handla om sjÀlva klockan och inget annat sÄsom ev andrahandsvÀrde, mÀngd pÄ marknad, efterfrÄgan, personligt tyckande, Äsikter, jÀmförelser och t ex kötider sÄ blir det inte mkt till trÄd.
Eller?
Sen har jag förstÄtt att DU stör dig enormt pÄ nÀr jag nÀmner nÄgot om ev kötider/leveranstider och fÄtt för dig (faktiskt) att jag sjÀlv tror mig stÄ "först i kön". Jag har faktiskt bara berÀttat att jag har handlat för tillrÀckligt för att kallas bra kund och att jag och min sambo ringde varsitt samtal och satte upp oss pÄ varsin klocka, ist för att ringa ett samtal och sÀtta upp "oss pÄ tvÄ st".
SjÀlvklart kan vi vara överens om att klockan Àr det primÀra samtalsÀmnet, men jag anser ÀndÄ att vÀntetider och leveranstider pÄ klockan ifrÄga Àr av intresse för trÄden och sÄledes hör hemma hÀr.
Men varför spekulera? Du har gjort det de pÄ senaste 4 275 sidorna och har inte blivit ett dugg klokare. NÄgon gÄng mÄste det rÀcka.
Varför spekulera? Menar du allvar? Hur skulle ett forum som detta se ut helt utan spekulationer tror du?
Och nej, jag har inte spekulerat i 4k sidor dÄ trÄden Àr76 sidor lÄng och detta Àr mitt 433:e inlÀgg.
RÀcka med vad? Ska det vara "förbjudet" att spekulera Ang all "ickefakta"?

Jag sitter inte och skapar trÄdar i trÄden om kötider, köplatser, vÀntetider och min "förstaplats".
Jag brukar i regel svara pÄ nÄgons frÄga, det brukar ofta följas av nÄn smÄspydiga gliring.
Men skit samma.
Kötiden pÄ GMT Àr en frÄga direkt kopplat till GMT, sÄ vill jag diskutera det sÄ har jag rÀtt att göra det i denna trÄden dÄ det inte Àr off topic.

Martin Luther

Är det nĂ„gon som har koll pĂ„ hur lĂ„ng kö det Ă€r till nya Pepsin?
Det fÄr inte diskuteras i den hÀr trÄden. Men jag ska svara ÀndÄ, vad de sa till mig och min sambo. "Det Àr ett otroligt tryck pÄ den hÀr klockan, och ingen vet hur tilldelningen ser ut. SÄ rÀkna med 6mÄn - 2 Är, dÄ ni Àr bra kunder" (i korta ord) stÀller du dig i kö nu, förutsatt att de lÄter dig stÀlla dig i kö hos nÄgon AD över huvud taget sÄ skulle jag gissa pÄ +10 Är.

ÅtergĂ„r till trĂ„dens Ă€mne och postar gamla bilder pĂ„ en av de absolut bĂ€sta klockorna jag Ă€gt.
SÄldes alldeles för billigt
image.jpg
image-1.jpg
image-2.jpg
image-3.jpg
image-4.jpg

För att klargöra sÄ Àr det Krons som satt in de nya reglerna gÀllande efterfrÄgade sportrolexar men det Àr sÄ pass nytt fortfarande sÄ det Àr lite oklart.
Även pĂ„ Krons en KS-medlem blev "utkastad" frĂ„n listan.
Sen hur kul Àr det egentligen att spekulera nÀr en klocka kommer? Den kommer nÀr den kommer och nÀr den kommer sÄ ligger det sÀkert sjuhundra bilder uppe om det pÄ mindre Àn en timme sÄ bara onödigt med spekulation.

Jag har dÄ fan aldrig köpt nÄgot pÄ Krons förutom batteribyten pÄ en Rado & tag Heuer. Jag stÄr Àn sÄ lÀnge kvar pÄ den dÀr listan med pÄstodda 70 pers och hoppas att jag ska fÄ tag i en nÄgon gÄng.
Listan pÄ Krons stÀngdes för övrigt vÀldigt snabbt. UngefÀr en timme. :)

Tillbaka
Topp