Nej för det Àr redan konstaterar att intresselistan Àr lÄng och att de som köpt massa guld och platina för miljoner kommer erbjudas först. Det vet vi redan. Vi kan vÀl diskutera klockorna i denna trÄd. Inte vÀntetider, sÄ svÄrt Àr det inte. Som
@galåcticon sa, skapa en egen trÄd om kötider.
Absolut, de som handlat 10 dyrare klockor de senaste mÄnaderna kommer sÄklart att erbjudas att köpa före nÄgon som fönstershoppat eller köpt en Tudor under samma tidsspann.
Men att bara diskutera KLOCKORNA och ingenting runtom urverk, boett, lÀnk/band, material etc som hÄrd fakta blir en faktatrÄd pÄ 4 sidor.
Det Àr klart det mÄste fÄ finnas utrymme för funderingar, frÄgor, personligt tycke/smak osv.
Om trÄden bara ska handla om sjÀlva klockan och inget annat sÄsom ev andrahandsvÀrde, mÀngd pÄ marknad, efterfrÄgan, personligt tyckande, Äsikter, jÀmförelser och t ex kötider sÄ blir det inte mkt till trÄd.
Eller?
Sen har jag förstÄtt att DU stör dig enormt pÄ nÀr jag nÀmner nÄgot om ev kötider/leveranstider och fÄtt för dig (faktiskt) att jag sjÀlv tror mig stÄ "först i kön". Jag har faktiskt bara berÀttat att jag har handlat för tillrÀckligt för att kallas bra kund och att jag och min sambo ringde varsitt samtal och satte upp oss pÄ varsin klocka, ist för att ringa ett samtal och sÀtta upp "oss pÄ tvÄ st".
SjÀlvklart kan vi vara överens om att klockan Àr det primÀra samtalsÀmnet, men jag anser ÀndÄ att vÀntetider och leveranstider pÄ klockan ifrÄga Àr av intresse för trÄden och sÄledes hör hemma hÀr.
Men varför spekulera? Du har gjort det de pÄ senaste 4 275 sidorna och har inte blivit ett dugg klokare. NÄgon gÄng mÄste det rÀcka.
Varför spekulera? Menar du allvar? Hur skulle ett forum som detta se ut helt utan spekulationer tror du?
Och nej, jag har inte spekulerat i 4k sidor dÄ trÄden Àr76 sidor lÄng och detta Àr mitt 433:e inlÀgg.
RÀcka med vad? Ska det vara "förbjudet" att spekulera Ang all "ickefakta"?
Jag sitter inte och skapar trÄdar i trÄden om kötider, köplatser, vÀntetider och min "förstaplats".
Jag brukar i regel svara pÄ nÄgons frÄga, det brukar ofta följas av nÄn smÄspydiga gliring.
Men skit samma.
Kötiden pÄ GMT Àr en frÄga direkt kopplat till GMT, sÄ vill jag diskutera det sÄ har jag rÀtt att göra det i denna trÄden dÄ det inte Àr off topic.
Martin Luther