• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

KĂ€nns inte orimligt.....finns bild?
E21A2C88-96A6-4E12-A11A-D218CA1D3FEF.jpeg
5560A818-8384-435D-85D2-2C5BC620F681.jpeg

Helt okej ÀndÄ? Mörka FlÀcken syns pÄ sidobilden, men typ inte alls pÄ den framifrÄn. Lite skrap i kanten vid 6/18.
1A6D2C67-C9B7-44C1-9881-6450A917C269.jpeg

Har ocksÄ pÄ kul frÄgat om priset pÄ den hÀr. Hade vart supertufft, Àven om man sÄklart helst hade haft korrekt tillbehör och eventuell gravyr pÄ klockan etc.

Helt okej ÀndÄ? Mörka FlÀcken syns pÄ sidobilden, men typ inte alls pÄ den framifrÄn. Lite skrap i kanten vid 6/18.

Har ocksÄ pÄ kul frÄgat om priset pÄ den hÀr. Hade vart supertufft, Àven om man sÄklart helst hade haft korrekt tillbehör och eventuell gravyr pÄ klockan etc.
Ser ju ut som en matt sunbursttavla?

6F626C9C-04D7-493E-8838-7FC7D75A7307.jpeg
7C938FD1-3013-4FFB-80B7-9FE9CB83CCD3.jpeg

Vilken Àr vilken?

Edit: den översta har jag nog aldrig sett i en klocka. Alla matta jag ser verkar ha utstickande krona.

Senast Àndrad:
Njae? Vad jag fattat det sÄ har de vanliga matta utstickande krona, och de matta sunburst tryckt? Eller har jag solsting?

Edit: typ alla matta man ser har ju utstickande krona pÄ tavlan?
Är ingen expert men den du lĂ€nkade till sĂ„g inte riktigt matt ut. Om det sedan finns tavlor till 1675 utan applicerad krona vet jag inte. Vet bara tt nĂ€r jag letade var det inte helt lĂ€tt att hitta den fina matta tavlan. MĂ„nga kallade Ă€ven 16753 för 1675.

Är ingen expert men den du lĂ€nkade till sĂ„g inte riktigt matt ut. Om det sedan finns tavlor till 1675 utan applicerad krona vet jag inte. Vet bara tt nĂ€r jag letade var det inte helt lĂ€tt att hitta den fina matta tavlan. MĂ„nga kallade Ă€ven 16753 för 1675.
Ska plugga pÄ lite nÀr jag Àr hemma. StÄr kanske nÄgot i mondanis gmtbok.

Äre sĂ„? Ingen aning, inte kollat för fem öre, frĂ„gade bara pris direkt. Vad tar du det pĂ„?
Varför skulle nÄgon sÀlja en tavla lös nÀr det bara Àr att peta i den i en boett och sedan ha en klocka för minst en mille. ? Makes no sense. Finns egentligen ingen rimlig anledning för att en sÄdan tavla skulle vara lös heller.

Vem sÀljer?

Varför skulle nÄgon sÀlja en tavla lös nÀr det bara Àr att peta i den i en boett och sedan ha en klocka för minst en mille. ? Makes no sense. Finns egentligen ingen rimlig anledning för att en sÄdan tavla skulle vara lös heller.
Nej det har du ju en vettig poÀng i.

SÀljer gör en Minh Quy Vintage Watches Shop, hittade av en slump pÄ c24 bara. Aldrig hört eller sett förut. Ska kolla resten av deras sortiment efter konstigheter nu. @Per

Är bĂ€l bĂ€ttre Ă€n att han inte skriver det?

Dial Rolex Paul Newman Three lines RCO (ROLEX COSMOGRAPH OYSTER) ) Red Daytona Black matted, White Sub-Dial
For Model Rolex Daytona 6240, 6263, 6265 .....
Fit Rolex Movement 727, 722, 72B
or Valjoux Movement Caliber 72
Diameter 29mm
This Dial Rolex has Professionally Refinished
Stock #129-PNN
CONTACT US FOR PRICE

Hade stört mig pÄ att sek track Àr typ borta.....i alla fall för 11k

Men vad sjukt, blir lite sugen att flippa nÀr man fÄr den nu nÀr hetsen Àr brutal. Fast nÀstan Ànnu roligare att behÄlla dÄ :cool:
OM du fÄr den öht.. Det verkar som om mÄnga hÀr Àr osÀkra pÄ om man blir erbjuden att köpa (din "tur i kön") en sÄ ska man bÄde ha ett fint efternamn, bo pÄ en stÄndsmÀssig adress, ha "gamla" pengar, handlat för en miljon och helst Àven vara ÄtminstÄne C kÀndis.. :(
TvÄ medlemar pÄ TRF testade om Oyster passar pÄ nya Pepsin, vilket det verkar göra. Sa inte Rolex att det inte skulle funka vid slÀppet?
269A3631-E235-4099-97FF-D37EBC02DA10.png

F1F9BEBA-FF94-4E9C-9849-A4A179DC052E.png
Oj.. Jag kan inte minnas att jag hört eller lÀst att ROLEX har uttalat sig i frÄgan.
Det har vÀl sagts att den endast erbjuds pÄ jubileelÀnk. Sen vet jag att mÄnga har sagt/skrivit att boetten gjorts om. Tex att stifthÄlen i boetten har flyttats aningen för att just detta inte skulle gÄ att göra. Men det hÀr inte kommenterats frÄn Rolex, vad jag vet. NÄgon annan kanske vet bÀttre?

Men det kan juh ha varit sÄ att Rolex inte sÀljer en jubileelÀnk om du ska sÀtta den pÄ en Pepsi?
Visst kan du visa upp en/ hÀvda att du ska sÀtta den pÄ en annan klocka och köpa lÀnken till den.
Men om de hÀr killarna har provat sÄ bör det juh inte vara nÄt snack. "Bara" att slÄ pÄ ett superjubilee om du har en DJ eller be nÄn med en Batman eller svarting köpa ut en oysterlÀnk Ät dig.
VÀldigt bra om det skulle visa sig passa ordentligt dock. Kul att kunna byta lÀnk pÄ Àven den refen (redan nu, för naturligtvis hade det kommit möjlighet till oysterlÀnken inom ett par Är ÀndÄ annars). Den hÀr klockan Àr bland det snyggaste jag sett frÄn Rolex förutom Day-Date.
Och kikar man pÄ tidigare referenser sÄ kan man Àndra utseende pÄ klockan rÀtt ordentligt med en annan lÀnk, dessutom tkr jag att jubileelÀnk Àr fint, men till de nya sexsiffriga referenserna sÄ kan jag tycka att det ibland kan se lite "klent" ut, om det inte Àr en Datejust.

SÄ, om detta stÀmmer, vad hÀnder med priset? NÄn som vÄgar spekulera?
Om de ligger pÄ runt tvÄhundringen nu, blir de, som Vaniljglass skrev, att landa pÄ en kvarts miljon om möjlighet till lÀnkbyte faktiskt redan finns?:eek:

Rolex har juh redan nu (innan en ev ökning pga möjlighet till lÀnkbyte" lyckats driva upp priserna pÄ denna modell/ref betydligt mkt mer Àn Pateks Nautilus, rÀknat i %. SÀkert skulle de kunna hÄlla vÀntetiderna pÄ samma nivÄ om de ville med, men det lÀr inte hÀnda iom syskonuren i andra fÀrger som naturligtvis kommer att fÄ samma Àndringar som blro.
Det Àr en jÀkla framgÄngssaga oavsett!
Å andra sidan Ă€r det juh som sagt i min mening den finaste modell Rolex har slĂ€ppt bortsett frĂ„n DD.

Är det nĂ„gon som vet eller har hört nĂ„got om nĂ€r den första klockan kommer gĂ„ över disk i Sverige?

Fy Dan vad jag lÀngtar att fÄ klÀmma pÄ den hÀr. Sova med den. Titta pÄ film med den. Den fÄr nog en egen sammetskudde med "snygga" toffsar pÄ att vila pÄ.

En riktig Kungklocka, som Kenta Johansson i SmÄstadsliv nog hade sagt! :rolex::rolex::rolex:

Mvh Roffe

Senast Àndrad:

FÄr jag frÄga vad den nedersta tavlan ska förestÀlla? Just denna var vÀl en efterhandskonstruktion. Men om den vart "Àkta", vad Àr det som gör den sÄ eftertraktad?
Naturligtvis limiterade utgÄvor. Men vilken Àr historien bakom just denna, tkr mig ha sett nÄgra bilder pÄ sÄna hÀr tavlor med denna örn samt den arabiska molnskriften. Men, jag kan iofs inte arabiska, men jag vill minnas att texterna pÄ tavlorna inte alltid varit lika. Bara placeringen. Men betydelsen har varit en annan (mest troligt dÄ symbolerna inte sett likadana ut)

Mvh Roffe.

OM du fÄr den öht.. Det verkar som om mÄnga hÀr Àr osÀkra pÄ om man blir erbjuden att köpa (din "tur i kön") en sÄ ska man bÄde ha ett fint efternamn, bo pÄ en stÄndsmÀssig adress, ha "gamla" pengar, handlat för en miljon och helst Àven vara ÄtminstÄne C kÀndis.. :(
JorÄ, den Àr pÄ handleden inom en vecka :) Har inte sett nÄgon pÄ KS Ànnu (ser inte hyllan). SÄ vore kul att vara nÄgorlunda tidig :cigar:
pepsindold.jpg

MÄste sÀga att jag inte riktigt förstÄr HYPEN pÄ nya GMT PEPSIN!

Den Àr vÀl OK, men inte mer om ni frÄgar mig personligen! Att betala över listpriset för att vara en av dom första som bÀr den kÀnns bara...,

I min bok sÄ kÀnns det som ett lÀtt val!
999F8626-ED03-46AA-9CA6-CCEE1BF68ED3.jpeg

LĂ„nad bild av Raste.
8B29A3C3-861A-4B0D-A954-F3090415E9AD.jpeg

Tillbaka
Topp