• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

MÄste sÀga att jag inte riktigt förstÄr HYPEN pÄ nya GMT PEPSIN!

Den Àr vÀl OK, men inte mer om ni frÄgar mig personligen! Att betala över listpriset för att vara en av dom första som bÀr den kÀnns bara...,

I min bok sÄ kÀnns det som ett lÀtt val!
999F8626-ED03-46AA-9CA6-CCEE1BF68ED3.jpeg

LĂ„nad bild av Raste.
8B29A3C3-861A-4B0D-A954-F3090415E9AD.jpeg
Fattar inte heller...

Den Àr vÀl OK, men inte mer om ni frÄgar mig personligen! Att betala över listpriset för att vara en av dom första som bÀr den kÀnns bara...,

LĂ„nad bild av Raste.
Köp lite sexsiffrigt :)

JorÄ, den Àr pÄ handleden inom en vecka :) Har inte sett nÄgon pÄ KS Ànnu (ser inte hyllan). SÄ vore kul att vara nÄgorlunda tidig :cigar:
pepsindold.jpg

Grattis mannen, riktigt kul, men tre gÄnger sÄ kul om du behÄller den sjÀlv och börjar anvÀnda den, plus att du delar med dig med bilder hÀr pÄ forumet...

JorÄ, den Àr pÄ handleden inom en vecka :) Har inte sett nÄgon pÄ KS Ànnu (ser inte hyllan). SÄ vore kul att vara nÄgorlunda tidig :cigar:
pepsindold.jpg
Hehe, ja, jag önskar mig blÄ jag med, och hoppas pÄ att jag har en innan Äret Àr slut iaf.
Jag ser juh heller inte hyllan, men vet inte om det Ă€r nĂ„got för mig Ă€ndĂ„, jag har inte riktigt förstĂ„tt vad det gĂ„r ut pĂ„? Är det för att medlemmar med mĂ„nga inlĂ€gg, bra meriter och Ă€r kĂ€nda "goodguys" ska kunna "skryta" om sina klockor de av naturliga orsaker inte kan visa hĂ€r, om de vill behĂ„lla dem.

Jag tÀnker pÄ den stackarn Niklas som nÄn gris gick hem till.. dÄ har det Fan gÄtt för lÄngt..
Men Ă„ andra sidan sĂ„ tror jag inte att du Ă€r nĂ„ "sĂ€krare" om du visar en klocksamling för miljoner kr pĂ„ hyllan, naturligtvis tar sig kriminaliteten in dĂ€r om det Ă€r dĂ€r godbitarna finns. Även skurkar och banditer har fina klockor och kan ha det som intresse. Om de sen tipsar sina skurkkompisar sĂ„ hjĂ€lper kanske inte "hyllan" sĂ„ mkt.

Det enda som Àr sÀkert Àr total anonymitet.

Men som du sÀger, det vore kul att fÄ en klocka hyggligt tidigt.
Jag tror jag ska slÀnga ivÀg ett mail och frÄga om de vet mer om nÀr den kom eller kommer ut pÄ marknaden i Sverige.
Det bör inte dröja jÀttelÀnge iaf.:)

Och har du en om en vecka sÄ förvÀntar jag mig att trÄden ligger pÄ 100 sidor plus (mest bilder) :D:p

Mvh

Grattis mannen, riktigt kul, men tre gÄnger sÄ kul om du behÄller den sjÀlv och börjar anvÀnda den, plus att du delar med dig med bilder hÀr pÄ forumet...
Jaa det kÀnns som det Àr roligare. Köper ÀndÄ inte för att tjÀna pÄ den utan mest kul att ha och testa, Àven fast jubilee inte Àr min grej (tror jag) :bored:

HÀrligt och grattis. FÄtt bekrÀftat att den Àr pÄ vÀg?
Japp, sÄ nu Àr det dendÀr jÀvla vÀntan :(

LĂ„nad bild av Raste.
Varför, du gillar ju den inte ens?

Bara för att jag inte gillar den personligen sÄ kan jag vÀl fÄ gratulera andra som gör det!

Sluta sprid dynga vaniljbajs, har du inget vettigt att skriva, skriv dÄ inget alls!
Sprider jag dynga?

Det Àr du som först skriver att du inte fattar hypen och att du hellre bÀr din egna 16750, för att i andra andetaget skriva grattis och att det Àr riktigt kul samt att du vill att hen ska posta bilder pÄ 126710:an pÄ forumet. I tredje andetaget passar du som vanligt pÄ att svina dig genom att med nÄgon slags hÀrskarteknik (hÀmtad frÄn skoltiden?) kalla mig för, i detta fallet, vaniljbajs.

Och det enda jag gjorde var att ifrÄgasÀtta varför du ville gratulera och se bilder pÄ nÄgot som du nyss dissade (eller var det bara ett sÀtt och hylla dig sjÀlv och din egna klocka, som vanligt?)

ÅhĂ„...tulle lille, var stora stygga Affe dum mot lilla vaniljbajs!

Som jag skrev sÄ borde man fÄ gratulera andra av ren vÀnlighet samt be dom posta bilder pÄ klockan ifrÄga dÄ andra verkar uppskatta denna klocka mer Àn vad jag gör! Tycker inte alls att det Àr nÄgra konstigheter med det!

Jag svina mig, kul att du sÀger det, i mina ögon sÄ Àr du en av dom större mobbarna hÀr pÄ forumet!

Hylla mig sjÀlv och min egen klocka?! Ja om det Àr sÄ du ser det sÄ, sÄ Àr det vÀl sÄ! Men det Àr ju ett klockforum, sÄ det Àr vÀl inte jÀtte konstigt att jag postar bilder pÄ mina klockor istÀllet för bilar!

Det roliga Àr, att det finns fler som matar ut bilder pÄ sina klockor i diverse trÄdar, nÀmner inga namn. Men det Àr du plus nÄgra till som alltid hugger pÄ visa svar jag postar nÀr ni fÄr chansen till det...
Återigen, det funkar inte med det dĂ€r dagistramset. Är det sĂ„ jobbigt nĂ€r du blir ifrĂ„gasatt eller kritiserad? :)

Hen? HÀrskarteknik? Nu har jag missat nÄgonting hÀr..
Vem Ă€r Hen? Och hur utövas det nĂ„gon form Ă€n HÄRSKARTEKNIK hĂ€r? :confused:
Eller Àr det den sk "politiska korrektheten" som talar?

Det Àr vÀl inte svinigt att föredra en klocka före en annan, bara för att man rÄkar vara Àgare av den förra?
Om man sen gratulerar till ett tidigt köp och Àr nyfiken pÄ bilder nÀr det kommer till en ny referens av ens favoritmÀrke, sÄ blir man vÀl inte manschauvinist för Det?
Och Àven om han vore manschauvinist sÄ vore det vÀl inte vÀrre Àn de som kallar sig feminister och hÀvdar allt möjligt negativt om mÀn som grupp..
SÄ jag förstÄr inte huggandet.. personligen föredrar jag den nya 126710 före de gamla femsiffriga referenserna. Och Àr ocksÄ nyfiken pÄ mÀngder med nya bilder som inte Àr reklam
:)

Mvh
Hahahaha

Är det inte lite mĂ€rkligt att 16710 som vĂ€l ska vara en "professional" och uppdatering av 16700 inte har quickset pĂ„ datumet? Finns det nĂ„gon teknisk begrĂ€nsning som gör att det Ă€r för svĂ„rt/dyrt att göra ett verk med quickset av bĂ„de datum och timvisare?

Är det inte lite mĂ€rkligt att 16710 som vĂ€l ska vara en "professional" och uppdatering av 16700 inte har quickset pĂ„ datumet? Finns det nĂ„gon teknisk begrĂ€nsning som gör att det Ă€r för svĂ„rt/dyrt att göra ett verk med quickset av bĂ„de datum och timvisare?

Rolex har sÀkert tÀnkt pÄ det. Och har vi tur kommer det. :) Men det Àr inte sÄ konstigt. Inte ens 116710 har det. Det Àr en konsekvens av att du kan stÀlla timvisaren individuellt.

Eftersom man kan stÀlla timvisaren individuellt Àr det inget, som i min bok, behövs. Jag har hellre den komplikationen Àn quickset.

16700 har vÀl inget Àkta gmt-verk har jag för mig

Tillbaka
Topp