Dom myglar bara istÀllet för att mata bilder
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Dom myglar bara istÀllet för att mata bilder
Snyggt!Dom myglar bara istÀllet för att mata bilder
![]()
Finns ju massor i denna trÄden...jag har ingen lÀngre (3 Är sedan 16710 lÀmnade)...varför undrar du?
syftade till 126710Finns ju massor i denna trÄden...jag har ingen lÀngre (3 Är sedan 16710 lÀmnade)...varför undrar du?
Ja det undrar jag med.. nÀr jag frÄgade för ett par veckor sen hur det lÄg till med Svenska AD, om de hade slÀppt Àn, sÄ svarade minst tre st bak i trÄden att det hade de, för en eller ett par veckor sen.
Tre generationer GMT.
Skulle velat skriva, sÄ lika, med ÀndÄ sÄ olika, men dom Àr ju vÀldigt snarlika egentligen om ni frÄgar mig!
Visst, det sitter plexi i dom tidiga 16750/3 med Cal; 3075, pÄ 16750:in sÄ Àr det ju Àven matt tavla och mÄlade index, medans det Àr en sunburst tavla i 16753.an och nippledial index som Àr ganska sÄ trevligt.
Och nÀr det kommer till 16760 sÄ sitter det ett cal; 3085 och i 16710;an sÄ sitter det ett cal: 3185, pÄ dom sista gen 16710 sÄ satt det ett cal 3186.
Det sitter Àven safirglas i bÄde, samt vitguldsindex, men det skiljer sig lite dock. PÄ Feta Damen ( 16760 ) sÄ sitter det bara tritiumtavla/index swiss-T25< med glossdialtvla.
Medans det sitter Tritium, Luminova och Super Luminova beroende pÄ vilken ÄrgÄng du har pÄ klockan. Dock sÄ sitter det glossdial i samtliga generationer 16710.
16750.
![]()
16753.
![]()
16760.
![]()
16710.
![]()
Kan nog med lÀtt het sÀga att oavsett generation, sÄ Àr GMT min favorit, nÀr det kommer till Rolex familjen.
![]()
En klocka med mer mÄngsidighet Àr svÄrt att finna.
![]()
16753, 16750 som Àr en klar favorit, 16760 och 16710.
![]()
![]()
![]()
Blev jag tvungen att bara vÀlja en av dessa herrar och damer sÄ skulle jag valt 16750.in aLLa dagar i veckan, svÄrt att inte Àlska matt tavla och mÄlade index.
![]()
Helt fantastiskt @Affe!Tre generationer GMT.
Skulle velat skriva, sÄ lika, med ÀndÄ sÄ olika, men dom Àr ju vÀldigt snarlika egentligen om ni frÄgar mig!
Visst, det sitter plexi i dom tidiga 16750/3 med Cal; 3075, pÄ 16750:in sÄ Àr det ju Àven matt tavla och mÄlade index, medans det Àr en sunburst tavla i 16753.an och nippledial index som Àr ganska sÄ trevligt.
Och nÀr det kommer till 16760 sÄ sitter det ett cal; 3085 och i 16710;an sÄ sitter det ett cal: 3185, pÄ dom sista gen 16710 sÄ satt det ett cal 3186.
Det sitter Àven safirglas i bÄde, samt vitguldsindex, men det skiljer sig lite dock. PÄ Feta Damen ( 16760 ) sÄ sitter det bara tritiumtavla/index swiss-T25< med glossdialtvla.
Medans det sitter Tritium, Luminova och Super Luminova beroende pÄ vilken ÄrgÄng du har pÄ klockan. Dock sÄ sitter det glossdial i samtliga generationer 16710.
16750.
![]()
16753.
![]()
16760.
![]()
16710.
![]()
Kan nog med lÀtt het sÀga att oavsett generation, sÄ Àr GMT min favorit, nÀr det kommer till Rolex familjen.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Blev jag tvungen att bara vÀlja en av dessa herrar och damer sÄ skulle jag valt 16750.in aLLa dagar i veckan, svÄrt att inte Àlska matt tavla och mÄlade index.
![]()
Yes, man undrar ju ocksÄ hur tilldelningen ser ut till Ad i sverige, och inte minst till dom i Stockholm som sÀljer mest.Ja det undrar jag med.. nÀr jag frÄgade för ett par veckor sen hur det lÄg till med Svenska AD, om de hade slÀppt Àn, sÄ svarade minst tre st bak i trÄden att det hade de, för en eller ett par veckor sen.
SÄ, konstigt att det inte dykt upp mer Àn en (vad jag sett)
Mailade sjÀlv i fredags igen för att höra hur det ser ut, samt för att kolla "lager" för ett par andra modeller. SÄ jag vÀntar pÄ svar. Om det var 126710 du syftade pÄ?
Mvh.
Stort tack för dina bidrag i den hÀr trÄden! Det Àr en fröjd med en riktig entusiast till skillnad frÄn mycket annat.Tre generationer GMT.
16750.
![]()
16753.
![]()
16760.
![]()
16710.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Lite nyfiken pĂ„ vad du menar med âtill skillnad frĂ„n mycket annatâ ?Stort tack för dina bidrag i den hĂ€r trĂ„den! Det Ă€r en fröjd med en riktig entusiast till skillnad frĂ„n mycket annat.
Det kan vi ta i ett annat forum.Lite nyfiken pĂ„ vad du menar med âtill skillnad frĂ„n mycket annatâ ?
Du har alltsÄ inget svar helt enkelt.Det kan vi ta i ett annat forum.
Ok...haja inte varför jag taggades?syftade till 126710![]()
Inte jag heller. Tycker bla att den hÀr trÄden handlat alldeles för mycket om hur mycket hur mycket vinst man kan göra nÀr man hÀmtat ut sin nya pepsi. Generellt om saker som inte tyder pÄ entusiasm.Du har alltsÄ inget svar helt enkelt.
Jag hÀnger inte pÄ Flashback osv
Du verkar het pÄ nya modeller, tÀnkte att du kanske stod och köade till enOk...haja inte varför jag taggades?
OkDu verkar het pÄ nya modeller, tÀnkte att du kanske stod och köade till en
Din samling Àr sÄ otroligt hÀrlig @Affe Och förstÄr ditt förstahandsval nÀr man ser din 16750.
Hur Àr din relation/tankar till/om sexsiffriga GMT?
-
eeee
Nice! Grattis till en riktigt grym pjÀsMorsning!![]()
Stort tack för dina bidrag i den hÀr trÄden! Det Àr en fröjd med en riktig entusiast till skillnad frÄn mycket annat.
Tackar! FÄr se hur vi kommer överens.Nice! Grattis till en riktigt grym pjÀs![]()
Tycker inte SEL Àr vÀrt.Hur Àr pre SEL-lÀnken pÄ 16710? Mer stabil Àn 93150 eller ungefÀr lika?
StÄr i valet kvalet mellan tritium-generation och SEL-generation. KÀnns charmigt med en blekt insert och gulnad index, men samtidig mer stabilt och tool:igt med SEL.
Morsning!![]()
Tycker du Àr vÀrd mer Àn SELTycker inte SEL Àr vÀrt.
Jag sÄlde min Àldre generation för jag inte klarade sÄ mycket rassel. Samt att jag behöver lume pÄ mina bruksklockorHur Àr pre SEL-lÀnken pÄ 16710? Mer stabil Àn 93150 eller ungefÀr lika?
StÄr i valet kvalet mellan tritium-generation och SEL-generation. KÀnns charmigt med en blekt insert och gulnad index, men samtidig mer stabilt och tool:igt med SEL.
Men din jubiléelÀnk rasslar vÀl typ ingenting trots att den inte har SEL? Kan vÀl iofs bero pÄ att den Àr NOSJag sÄlde min Àldre generation för jag inte klarade sÄ mycket rassel. Samt att jag behöver lume pÄ mina bruksklockor
Köpte SEL och Ă€r faktist mer nöjd nu. Mindre rassel lite stabilare. Men det Ă€r inte VĂRSTA skillnaden absolut inte. Men i mitt fall var det tillrĂ€cklig skillnad.