Bas
Diamant
Lite strössel pÄ den sÄ skulle den va riktigt bra
Ojojoj, sticker ut hakan och sÀger snyggaste helguld GMT jag sett (inkl. fem-siffriga referenser denna gÄng), sjukt bra! Kanske fÄr ta och prova snart![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Lite strössel pÄ den sÄ skulle den va riktigt bra
Ojojoj, sticker ut hakan och sÀger snyggaste helguld GMT jag sett (inkl. fem-siffriga referenser denna gÄng), sjukt bra! Kanske fÄr ta och prova snart![]()
![]()
HĂ„ller med!
NÀstan till list ocksÄ
FrÄgan Àr hur hÄrt tryck det Àr pÄ de i helguld..
Gillas skarpt, den bezel till everrosé Àr en magisk kombination, undrar precis som @joca hur populÀr den kommer bli i jÀmförelse mot t ex Pepsi i vitguld?Lite strössel pÄ den sÄ skulle den va riktigt bra![]()
Men rÀtt najz ÀndÄAtt betala list för en helguldare kÀnns jÀvligt dyrt![]()
De blir grymt de medTackar
TÀnkte faktist pÄ det imorse haha
Men har ett helsvart sÄ det blir bra!
Skulle du rÀknat med fyrsiffriga hade jag rytit igen
![]()
Haha tur att jag avgrÀnsade rÀttSkulle du rÀknat med fyrsiffriga hade jag rytit igen![]()
Dom sÀljer den alltsÄ 20.000kr dyrare begagnad Àn vad dom tar för en helt nyVad sÀger vi om detta dÄ?
Nymans sÀljer pre-owned för 99k
https://www.nymansur.com/sortiment/pre-owned/pre-owned
@Nymans Ur 1851
Hur tÀnkte ni hÀr ? Tycker ni detta Àr okej alltsÄ ???
Inte okej alltsÄ !!Dom sÀljer den alltsÄ 20.000kr dyrare begagnad Àn vad dom tar för en helt ny
Ăsch, alla ska vĂ€l fĂ„ tjĂ€na pengar, eller?Undra hur Rolex stĂ€ller sig till detta?
Jo det har du rĂ€tt i, men det ser sĂ„ dumt ut frĂ„n ADBlir ju himla mĂ€rkligt att sĂ€lja den för typ 70 ocksĂ„ mtp âmarknadsvĂ€rdetâ men förstĂ„r vad ni menar!
Lite fult dessutom att lĂ„ta folk stĂ„ i kö (ibland i Ă„r) medans man sjĂ€lv Ă€r med och bidrar till hypen genom att sĂ€lja över listAbsolut @joca Ăr vĂ€l mest att det Ă€r en AD som sĂ€ljer den. Vilket jag fattar att du fattar. Bara sĂ„ det Ă€r sagt. Jag Ă€r för allt vad marknadskrafter Ă€r och innebĂ€r men det hĂ€r Ă€r ju rĂ€tt upp och ner inte snyggt.
HÄller med! Blir mÀrkligt det ocksÄ!Jo det har du rÀtt i, men det ser sÄ dumt ut frÄn AD
SÀljer nya för ~80 och beg för ~100 ?
Har pĂ„vens hus balkong?Ăr det kartellbildning bland ad?
Kan vi rÀkna med dryga böter och fallande priser för Rolex nu?!Har pÄvens hus balkong?
Jag tkr detta Àr ok, de har sÀkert betalat runt list för den i inköp sjÀlva. Och de erbjuder juh faktiskt Àven nya till listpris (för de som Àr sÄpass goda kunder att de fÄr stÀlla sig pÄ intresselistan).Vad sÀger vi om detta dÄ?
Nymans sÀljer pre-owned för 99k
https://www.nymansur.com/sortiment/pre-owned/pre-owned
@Nymans Ur 1851
Hur tÀnkte ni hÀr ? Tycker ni detta Àr okej ???
Ja, vi alla tycker olika helt enkeltJag tkr detta Àr ok, de har sÀkert betalat runt list för den i inköp sjÀlva. Och de erbjuder juh faktiskt Àven nya till listpris (för de som Àr sÄpass goda kunder att de fÄr stÀlla sig pÄ intresselistan).
De gör juh inget annat Àn försÀljarna hÀr inne, följer marknaden, vilket Àr helt ok tkr jag. Ingen tvingas juh till köp.
Dessutom sÄ Àr juh Nymans/Krons försÀljare Àn bÄde nytt och begagnat. Och iom att de tar klockor i inbyte mot nya ur, sÄ mÄste de juh Àven kunna sÀlja klockan med vinst.
Det vore mÀrkligt om Nymans/Krons som faktiskt har en sÄdan bra "lösning" pÄ klockbyten (Vilket de vÀl Àr relativt ensamma om som icke grÄhandlare?) För sina kunder. Om de skulle tvingas "avstÄ" att lÄta folk byta in klockor som exempelvis denna Batman, endast för att marknadsvÀrdet Àr upptrissat till över listpriset.
Alt "tvingas" sÀlja klockan för "x tusen under list" pga detta, vilket isÄfall ocksÄ betyder att de skulle kunna erbjuda 55, 60k för en beg Batman för att ens kunna göra nÄgon liten vinst pÄ affÀren.
SÄ ja, jag anser att man fÄr skilja pÄ den del av företaget som sÀljer nya klockor, och den delen som sÀljer begagnade. Det senare bör kanske ses som vilken försÀljare som helst som hÄller sig pÄ marknadspris.
Och hur man Àn vÀnder pÄ det sÄ Àr det ÀndÄ bÀra en (enligt mig) bra tjÀnst de tillhandahÄller. Ingen hotas juh att köpa.. Och jag personligen betalade hellre Nymans 100k för en klocka Àn jag betalade Johan Johansson samma summa för motsvarande klocka.
KÀnns som att det ingÄr en gnutta mer "sÀkerhet" vid köp hos en större allmÀnt erkÀnd butik med kunniga anstÀllda, Àn att köpa beg av "Svarte Petter".
Mvh Roffe P
+1Ja, vi alla tycker olika helt enkelt
NÀr det gÀller AD tycker jag inte detta Àr okej!
I praktiken skulle AD kunna byta klockor med varandra och sedan sÀlja dyrt som pre-owned
Det Àr redan tillrÀckligt mycket spelande frÄn AD idag sÄ nÄgonstans tycker jag grÀnsen ska dras.
Mvh
Bert Karlsson