Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du får nog beställa en först via AD. När de väl fått in den så får du åka in och låta dem sätta på länken i butiken.Hur funkar det - kan man gå in hos en AD idag och köpa en jubileelänk till en 16710? Någon som vet vad priset är i så fall?
Även fast klockan inte såldes på jubilee? Rolex är väl kända för att vara kinkiga med såntDu får nog beställa en först via AD. När de väl fått in den så får du åka in och låta dem sätta på länken i butiken.
När jag köpte en jubileelänk (hösten 2024) var det 13.100kr hos Bergströms Ur och 15.600kr hos Nymans Ur.
Japp det var inga som helst problem! Så länge de bytte länk i butiken var allt okÄven fast klockan inte såldes på jubilee? Rolex är väl kända för att vara kinkiga med sånt
Och man fick behålla sin oyster-länk?Japp det var inga som helst problem! Så länge de bytte länk i butiken var allt ok
Haha jadå den får du med dig hemOch man fick behålla sin oyster-länk?![]()
Privilegiet att få ta hem någonting som man äger?Det låter ju nästan för bra för att vara sant!![]()
Den är så bra!Njuter av semestern och GMT ikväll
![]()
Hej!
Efter många års funderingar så har jag nu äntligen bestämt mig för att köpa mig en 16710 Pepsi eller coke med oysterl. Men då jag har noll erfarenhet av att köpa en klocka för över 100k och ingen koll på olika modeller vad som skiljer tex en 2003 från en 2007.
Kan man köpa en vettig runt 125k? (Kan tänka mig lägga 15k till om det krävs).
Finns det någon till salu just nu som ni tycker ser vettig ut?
Vet inte riktigt vad jag ska ställa för frågor och vart jag ska börja leta då jag som sagt har noll erfarenhet.
Utseendemässigt så söker jag en som ser ut som den som Trix här i tråden har.
/Niclas
Här finns en liten recension/guide: Thread 'Recension/köpguide Rolex 16710'Hej!
Efter många års funderingar så har jag nu äntligen bestämt mig för att köpa mig en 16710 Pepsi eller coke med oysterl. Men då jag har noll erfarenhet av att köpa en klocka för över 100k och ingen koll på olika modeller vad som skiljer tex en 2003 från en 2007.
Vet inte riktigt vad jag ska ställa för frågor och vart jag ska börja leta då jag som sagt har noll erfarenhet.
/Niclas
Om jag inte minns helt galet så hade nog @aleks en riktigt krispig en att sälja?! Sjukt pålitlig säljare också så köper du där är du safe. Hoppas du får tag i vad du sökerHej!
/Niclas
Jo men jag vet inte riktig vad man ska leta efter för att hitta någon seriös. Har inte lust att skicka iväg 130k till en i Italien och sen så stämmer inte bild och info överens med klockan man får eller man kanske inte ens får en klocka om du förstår vad jag menar.Finns en hel del av dom och i din prisklass på chron24, du kan välja och vraka
Svenska handlaren Stories of Time är reko och brukar alltid ha några fina 16710 till salu. Just nu har du t.ex. den här för 119kJo men jag vet inte riktig vad man ska leta efter för att hitta någon seriös. Har inte lust att skicka iväg 130k till en i Italien och sen så stämmer inte bild och info överens med klockan man får eller man kanske inte ens får en klocka om du förstår vad jag menar.
Dum fråga kanske, men kan man kliva in hos valfri rolex ad med en gammal 16710 och få insert bytt? Isf vad för kostnad?
Eller gör folk det bara själv? Ser inte jättesvårt ut och risken kanske är låg iom att det är alu
Vissa gör det själva men ibland så kan inserten sitta så sjukt tight att det blir lite knepigt för en amatör (som jag är). Vid ett byte så lyckades jag aldrig då tillbaka insertet i bezeln och skadade det en del. Slutade med att jag i all affekt sålde hela skiten. Lite överdrivet kanske men men.Dum fråga kanske, men kan man kliva in hos valfri rolex ad med en gammal 16710 och få insert bytt? Isf vad för kostnad?
Eller gör folk det bara själv? Ser inte jättesvårt ut och risken kanske är låg iom att det är alu
När en GMT gick för 60k...Vissa gör det själva men ibland så kan inserten sitta så sjukt tight att det blir lite knepigt för en amatör (som jag är). Vid ett byte så lyckades jag aldrig då tillbaka insertet i bezeln och skadade det en del. Slutade med att jag i all affekt sålde hela skiten. Lite överdrivet kanske men men.
Thread 'Rolex GMT-Master II 16710'
https://klocksnack.se/threads/rolex-gmt-master-ii-16710.97369/
Surt men jag förstår dig. När man får den känslan kring något som ska ge en glädje.. ja det blir ju helt fel.Vissa gör det själva men ibland så kan inserten sitta så sjukt tight att det blir lite knepigt för en amatör (som jag är). Vid ett byte så lyckades jag aldrig då tillbaka insertet i bezeln och skadade det en del. Slutade med att jag i all affekt sålde hela skiten. Lite överdrivet kanske men men.
Thread 'Rolex GMT-Master II 16710'
https://klocksnack.se/threads/rolex-gmt-master-ii-16710.97369/
Sedan så hade jag haft tanken på att kursa den så jag såg det som ett tydligt tecken!Surt men jag förstår dig. När man får den känslan kring något som ska ge en glädje.. ja det blir ju helt fel.