• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Hur funkar det - kan man gÄ in hos en AD idag och köpa en jubileelÀnk till en 16710? NÄgon som vet vad priset Àr i sÄ fall?

Hur funkar det - kan man gÄ in hos en AD idag och köpa en jubileelÀnk till en 16710? NÄgon som vet vad priset Àr i sÄ fall?
Du fÄr nog bestÀlla en först via AD. NÀr de vÀl fÄtt in den sÄ fÄr du Äka in och lÄta dem sÀtta pÄ lÀnken i butiken.

NÀr jag köpte en jubileelÀnk (hösten 2024) var det 13.100kr hos Bergströms Ur och 15.600kr hos Nymans Ur.

Du fÄr nog bestÀlla en först via AD. NÀr de vÀl fÄtt in den sÄ fÄr du Äka in och lÄta dem sÀtta pÄ lÀnken i butiken.

NÀr jag köpte en jubileelÀnk (hösten 2024) var det 13.100kr hos Bergströms Ur och 15.600kr hos Nymans Ur.
Även fast klockan inte sĂ„ldes pĂ„ jubilee? Rolex Ă€r vĂ€l kĂ€nda för att vara kinkiga med sĂ„nt

Coke pĂ„ oyster đŸ€ŒđŸŒ eller hur @Öbo ?
1000008187.jpg

Hej!

Efter mÄnga Ärs funderingar sÄ har jag nu Àntligen bestÀmt mig för att köpa mig en 16710 Pepsi eller coke med oysterl. Men dÄ jag har noll erfarenhet av att köpa en klocka för över 100k och ingen koll pÄ olika modeller vad som skiljer tex en 2003 frÄn en 2007.
Kan man köpa en vettig runt 125k? (Kan tÀnka mig lÀgga 15k till om det krÀvs).
Finns det nÄgon till salu just nu som ni tycker ser vettig ut?
Vet inte riktigt vad jag ska stÀlla för frÄgor och vart jag ska börja leta dÄ jag som sagt har noll erfarenhet.
UtseendemÀssigt sÄ söker jag en som ser ut som den som Trix hÀr i trÄden har.

/Niclas

Hej!

Efter mÄnga Ärs funderingar sÄ har jag nu Àntligen bestÀmt mig för att köpa mig en 16710 Pepsi eller coke med oysterl. Men dÄ jag har noll erfarenhet av att köpa en klocka för över 100k och ingen koll pÄ olika modeller vad som skiljer tex en 2003 frÄn en 2007.
Vet inte riktigt vad jag ska stÀlla för frÄgor och vart jag ska börja leta dÄ jag som sagt har noll erfarenhet.

/Niclas

Finns en hel del av dom och i din prisklass pĂ„ chron24, du kan vĂ€lja och vraka âœ…đŸ™ŒđŸ»

Hej!

/Niclas
HÀr finns en liten recension/guide: Thread 'Recension/köpguide Rolex 16710'
https://klocksnack.se/threads/recension-köpguide-rolex-16710.10135/

Även hĂ€r finner du lite övergripande information om modellen med lĂ€nkar, urverk, förĂ€ndringar etc.

Lycka till i jakten, det Àr en vÀldigt fin klocka!

Hej!

/Niclas
Om jag inte minns helt galet sÄ hade nog @aleks en riktigt krispig en att sÀlja?! Sjukt pÄlitlig sÀljare ocksÄ sÄ köper du dÀr Àr du safe. Hoppas du fÄr tag i vad du söker

Jo men jag vet inte riktig vad man ska leta efter för att hitta nÄgon seriös. Har inte lust att skicka ivÀg 130k till en i Italien och sen sÄ stÀmmer inte bild och info överens med klockan man fÄr eller man kanske inte ens fÄr en klocka om du förstÄr vad jag menar.

Jo men jag vet inte riktig vad man ska leta efter för att hitta nÄgon seriös. Har inte lust att skicka ivÀg 130k till en i Italien och sen sÄ stÀmmer inte bild och info överens med klockan man fÄr eller man kanske inte ens fÄr en klocka om du förstÄr vad jag menar.
Svenska handlaren Stories of Time Àr reko och brukar alltid ha nÄgra fina 16710 till salu. Just nu har du t.ex. den hÀr för 119k

Dum frÄga kanske, men kan man kliva in hos valfri rolex ad med en gammal 16710 och fÄ insert bytt? Isf vad för kostnad?

Eller gör folk det bara sjÀlv? Ser inte jÀttesvÄrt ut och risken kanske Àr lÄg iom att det Àr alu

Dum frÄga kanske, men kan man kliva in hos valfri rolex ad med en gammal 16710 och fÄ insert bytt? Isf vad för kostnad?

Eller gör folk det bara sjÀlv? Ser inte jÀttesvÄrt ut och risken kanske Àr lÄg iom att det Àr alu

Jag förstÄr. DÄ Àr det Ànda raka att hitta nÄgot hÀr i Sverige som du kan sÀtta dig i bilen och köra till sÀljaren och inspektera.

Jag köpte min tvÄ 1675 frÄn USA för 13Är sedan nu, eller kanske var det till och med 15Är sedan, fÄr kolla.

Jag tror du kan vara sĂ€ker pĂ„ om sĂ€ljaren pĂ„ chron24 har bra feedback sĂ„ kan du vara lugn. För info dom pengarna du ger för den gmt2 du vill köpa köpte jag tvĂ„ stycken 1675 för đŸ‘€đŸ«  för 13-15Ă„r sedan. SĂ„ Ă€r det med vissa klockor.

Viktigaste Àr att kolla sÄ boetten Àr fin och inte över polerad, kronskydden Àr ocksÄ viktiga att dom Àr jÀmna och fina. Allt annat kan du byta ut pÄ klockan sÄ som tavla, visare, urverk, insert , armband etc etc. Leta efter den bÀsta boetten du kan hitta sÄ löser du skavankerna som följer med dvs om det finns nÄgra.

Lycka till đŸ™ŒđŸ»

Vissa gör det sjÀlva men ibland sÄ kan inserten sitta sÄ sjukt tight att det blir lite knepigt för en amatör (som jag Àr). Vid ett byte sÄ lyckades jag aldrig dÄ tillbaka insertet i bezeln och skadade det en del. Slutade med att jag i all affekt sÄlde hela skiten. Lite överdrivet kanske men men.

Thread 'Rolex GMT-Master II 16710'
https://klocksnack.se/threads/rolex-gmt-master-ii-16710.97369/

Vissa gör det sjÀlva men ibland sÄ kan inserten sitta sÄ sjukt tight att det blir lite knepigt för en amatör (som jag Àr). Vid ett byte sÄ lyckades jag aldrig dÄ tillbaka insertet i bezeln och skadade det en del. Slutade med att jag i all affekt sÄlde hela skiten. Lite överdrivet kanske men men.

NĂ€r en GMT gick för 60k... 🙃

Surt men jag förstÄr dig. NÀr man fÄr den kÀnslan kring nÄgot som ska ge en glÀdje.. ja det blir ju helt fel.

Tillbaka
Topp