• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

hejsam

Patek
2-Faktor
Hakar pÄ trenden pepsi och jubilee
A471009A-906A-4CC4-BA92-E9E80D301220.jpeg
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Suck, hittade den hÀr bilden nÀr jag letade igenom mitt fotoalbum efter bilder pÄ min 1675 :( Tagen för lite drygt ett Är sen, avnjuter en pint ESB pÄ en pub i ett försommar likt London förra Äret. Undrar nÀr man nÀsta gÄng kommer att kunna Äka dit...
IMG_0473.jpeg
 

Pepsi_II

Breitling
Kan nĂ„gon svara pĂ„ vilken typ av bandstift som Ă€r ”rĂ€tt” till en 16710 med Jubilee? HĂ„len i bandhornen och rören i oysterlĂ€nk samt Ă€ndlĂ€nkar Ă€r av den tjockare typen, kan inte mĂ„ttet. Har köpt nya Ă€ndlĂ€nkar (502T) och de har samma grova rör, men genom min jubileelĂ€nk kan jag bara fĂ„ igenom stift till en Datejust, dvs smalare stift. Sen Ă€r de stiften till min Datejust till en klocka utan luggholes, dvs lite kortare bit av stiftet gĂ„r in i bandhornen.

Vad anvÀnder ni för stift?
Jag har gjort exakt samma som @StĂ„lsubben . Det var hopplöst att hitta en begagnad lĂ€nk med mĂ€rkning "50" pĂ„ sista lĂ€nkbiten (vilket Ă€r original till GMT). Det fick helt enkelt bli en lĂ€nk utan "50" (Datejust lĂ€nk). ÄndlĂ€nkar mĂ„ste vara 502T om man saknar luggholes. Stiften kan inte vara tjockare Ă€n 1,8mm (2mm Ă€r original till GMT). Inte 100% korrekt dĂ„ det blir ett litet glapp. Tack för denna trĂ„den dĂ„ den hjĂ€lpte mig pĂ„ vĂ€gen!
 
Jag har gjort exakt samma som @StĂ„lsubben . Det var hopplöst att hitta en begagnad lĂ€nk med mĂ€rkning "50" pĂ„ sista lĂ€nkbiten (vilket Ă€r original till GMT). Det fick helt enkelt bli en lĂ€nk utan "50" (Datejust lĂ€nk). ÄndlĂ€nkar mĂ„ste vara 502T om man saknar luggholes. Stiften kan inte vara tjockare Ă€n 1,8mm (2mm Ă€r original till GMT). Inte 100% korrekt dĂ„ det blir ett litet glapp. Tack för denna trĂ„den dĂ„ den hjĂ€lpte mig pĂ„ vĂ€gen!
Jag bytte stift till sÄdana som Àr anpassade till luggholes, dvs de gÄr lÀngre in. Hade jag haft en lÀnk som var dedikerad till min GMT hade jag vidgat hÄlen i lÀnken genom att öppna upp öglan mer, men dÄ hade den glappat pÄ min Datejust. PÄ sÄ sÀtt fÄr man in 2mm stift.
 
Topp