• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Blev rÄnad pÄ min kÀra Rolex GMT-Master II frÄn 2014 i helgen, har aldrig kÀnt mig sÄ förnedrad nÄgonsin. Jag hade ett stort mÄl som ung grabb att en dag Àga just en Rolex GMT-Master II - dagen jag köpte den var riktigt hÀftig och sedan dess har man burit den med stor stolthet. I och med rÄnet sÄ kÀnns det som att dem stulit mer Àn en klocka, det var en ambition, en mÄlsÀttning, ett bevis pÄ att hÄrt jobb lönar sig... Hoppas den kommer tillbaka en vacker dag!
Har mailat admin om efterlysning, men skriver Àven hÀr. Om ni skulle komma över en klocka som stÀmmer pÄ nedan info fÄr ni gÀrna höra av er -

Boettnummer - 700K7813
Model - 116710LN

P.S - Ser att ni pratat om det som hÀnt ovan, uppskattar sÄ mycket att ni engagerar er! Betyder vÀldigt mycket.
Otroligt trÄkigt att höra hoppas att dom fÄr vad dom förtjÀnar. Vi fÄr hÄlla ögonen öppna efter den.
 

R38148

Cartier
2-Faktor
AlltsÄ jag mÄste sÀga att min GMT bara blir bÀttre och bÀttre. NÀr jag vÀl hÀmtade ut den blev jag nÀstan besviken. Men nu, efter nÄgon dryg mÄnad och en handfull dagar dÄ jag burit den sÄ fÄr jag nya insikter om dess förtrÀfflighet varje gÄng jag bÀr den. Den Àr sÄ bra. Och snygg.

EA937C33-521A-40D4-8F52-17598F61DC75.jpeg
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Kanske fel trÄd(?) men har nÄgon en bra guide till att köpa vintage Pepsi?
Kanske inte just om sjÀlva köpandet men om det Àr en 1675 du Àr ute efter sÄ kan det hÀr kanske vara nÄgonting?
https://gmtmaster1675.com/
@P-vakten skrev en bra trÄd om GMT, han ser sÀkert det hÀr sÄ han fÄr peka ut den Ät dig/oss :)
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Kanske fel trÄd(?) men har nÄgon en bra guide till att köpa vintage Pepsi?
Kanske inte just om sjÀlva köpandet men om det Àr en 1675 du Àr ute efter sÄ kan det hÀr kanske vara nÄgonting?
https://gmtmaster1675.com/
@P-vakten skrev en bra trÄd om GMT, han ser sÀkert det hÀr sÄ han fÄr peka ut den Ät dig/oss :)
Det stÀmmer fint! Hoppas detta inlÀgg kommer ge dig en vÀgvisning i rÀtt riktning. Annars Àr det bara frÄga, finns vÀldigt mkt kompetens hÀr pÄ forumet!

https://klocksnack.se/threads/rolex-gmt-master-1675-1959-1980.89823/
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Kanske inte just om sjÀlva köpandet men om det Àr en 1675 du Àr ute efter sÄ kan det hÀr kanske vara nÄgonting?
https://gmtmaster1675.com/
@P-vakten skrev en bra trÄd om GMT, han ser sÀkert det hÀr sÄ han fÄr peka ut den Ät dig/oss :)

Det stÀmmer fint! Hoppas detta inlÀgg kommer ge dig en vÀgvisning i rÀtt riktning. Annars Àr det bara frÄga, finns vÀldigt mkt kompetens hÀr pÄ forumet!

https://klocksnack.se/threads/rolex-gmt-master-1675-1959-1980.89823/

Fan va grymma ni Àr!
 
E

EltonBelton

Guest
Funderar pÄ höjden pÄ en keramisk GMT. NÄgon som vet mÄttet?
 

Primaris

Omega
Just nu GMT pÄ Perlon-strap, tycker det Àr kul att variera lite. En jÀkla fördel med Rolex kontra de andra stora mÀrkena Àr just att kunna byta frÄn lÀnk till alla möjliga
straps. Klockan kÀnns lite ny och cool. Sjukt enkelt att byta med rÀtt verktyg!! Spy nu inte för mycket galla pÄ mig :)

rolle.jpg
 
Just nu GMT pÄ Perlon-strap, tycker det Àr kul att variera lite. En jÀkla fördel med Rolex kontra de andra stora mÀrkena Àr just att kunna byta frÄn lÀnk till alla möjliga
straps. Klockan kÀnns lite ny och cool. Sjukt enkelt att byta med rÀtt verktyg!! Spy nu inte för mycket galla pÄ mig :)

rolle.jpg
Även om jag personligen skulle vĂ€lja en Pepsi baserat pĂ„ utseende sĂ„ tycker jag det Ă€r ren skam att de inte har kvar den hĂ€r svarta.
Det finns mÄnga som föredrar det lite mindre prÄliga.
Ta suben tex. Majoritetens val av en vanlig bruksklocka skulle med största sannolikhet falla pÄ en svart kontra en grön.

Hoppas den slÀpps Äter, skam att ta bort den tycker jag.
Och som du nÀmner, den passar pÄ alla andra band, en Pepsi eller batman Àr inte lika ombytlig dÄ man mÄste ta hÀnsyn till de redan befintliga fÀrgerna i bezeln
 

Matsfuhre

Omega
Just nu GMT pÄ Perlon-strap, tycker det Àr kul att variera lite. En jÀkla fördel med Rolex kontra de andra stora mÀrkena Àr just att kunna byta frÄn lÀnk till alla möjliga
straps. Klockan kÀnns lite ny och cool. Sjukt enkelt att byta med rÀtt verktyg!! Spy nu inte för mycket galla pÄ mig :)

rolle.jpg
Snyggt band, vartifrÄn?
 

Primaris

Omega
Även om jag personligen skulle vĂ€lja en Pepsi baserat pĂ„ utseende sĂ„ tycker jag det Ă€r ren skam att de inte har kvar den hĂ€r svarta.
Det finns mÄnga som föredrar det lite mindre prÄliga.
Ta suben tex. Majoritetens val av en vanlig bruksklocka skulle med största sannolikhet falla pÄ en svart kontra en grön.

Hoppas den slÀpps Äter, skam att ta bort den tycker jag.
Och som du nÀmner, den passar pÄ alla andra band, en Pepsi eller batman Àr inte lika ombytlig dÄ man mÄste ta hÀnsyn till de redan befintliga fÀrgerna i bezeln
HÄller med, hoppas den svarta kommer tillbaka. Jag hade turen att Àven köpa en Batman för retail, köpte den men sÄlde den vidare för jag gillade min svarta mer. Blev vÀldigt svag för den Rolex-gröna visaren :)
 
Topp