Jag tycker att just denna two tone med Rosé guld är snygg och hade inte övervägt klockan om det hade varit gult guld. Detta är väll största anledningen till att jag hellre köper en 126711CHNR än en stål, men får se i veckan om det blir affär eller inte när jag får se den i verkligheten. Nu verkar det säljas betydligt färre 126711CHNR än stål modeller vilket kanske håller uppe värdet i framtiden. Jag har svårt att se att de nya stål modellerna kan klättra mycket mer i pris inom en snar framtid, utan en sättning är mer trolig och som redan påbörjats. De är nya modeller som jag har svårt att motivera list pris +40-60% då det är en modell som kommer tillverkas många år framöver och i relativt stor volym. Jag tycker hypen verkar lite väl stor och utnyttjas av vissa som kan köpa från AD. Att köpa en 126711CHNR till listpris känns bättre även om det är samma pengar som en stål modell som går långt över listpris. Nu ska man inte räkna med att det går att köpa klockor som alltid håller sitt värde, men ekonomi i olika former är ett ganska brett intresse så svårt att hålla det utanför och inte göra en analys av ett köp som detta. Visst är man lite avundsjuk på de som har möjlighet att köpa stål modeller till listpriser, men med detta ev "sämre" köpet kanske möjlighet ges i framtiden. Jag tycker 126711CHNR är snygg vilket är ett plus när den kostar 160kkr. Personligen hade jag som sagt velat ha en stål modell inte främst för att jag tycker de är snyggare då jag gillar det svart och kopparbruna med Rosé guldet. Stål tål daglig användning mer och tror därför de modellerna hade passat mig bättre hur jag vill använda klockan. Guldet i bandet gör mig lite nervös för att det skall bli glappt snabbt (några år?), någon som har erfarenhet av two tone band om de lätt blir glappt jämfört med stål? Detta är som sagt min första "riktiga"/dyra klocka, så är kanske inte lika lugn och erfaren som många av er är på att köpa klockor i denna prisklassen.
Ursäkta att det blev mycket text på ett kanske enkelt svar.