• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex höjer priset

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Har själv försökt handla en rolex av en handlare i Stockholm,
Först var jag intresserad av en begagnad 166600, när jag kommer in i butiken så har dem höjt priset 10 000 kr (dem annonserar den fortfarande för det priset jag var intresserad av).
Jag sa åt han att till det priset köper jag heldre en ny! Han tar fram en ny och värker ut sig att priset på den nya är 40 000 högre än tidigare list pris!
Jag blir förvånad och beslutar mig att inte göra en affär!
2 dagar senare får jag för mig att maila samma butik då dem som sagt fortfarande annonserar klockan till samma pris,
Får tillsvar då att priset är fel och att den kostar 16 000 kr mer än annonserar pris!

Känns lite som att denna handlare inte är direkt seriös!
OBS handlaren är inte en AD!


Höjning/justering/inflation/yadayadayada, fan det där bemötandet låter bara som rent oppurtunistiskt skitsnack. Fan, de kunde sålt dyr klocka till dig och skapat en positiv affärsrelation och byggt anseende istället för att vara gnidna rackare. Ja, jag fattar att bottom-line is the only line, men va fan
 

TB12

Cartier
Jag var idag inne på Bergströms i Göteborg, för att klämma lite på en ny fin Rolex, tänkte jag. Inne i butiken fanns det knappt något framme i Rolex-väg. Men de sa att de hade den modell jag sökte i bakrummet, så jag kunde få kolla på den, men att jag inte kunde få köpa den...innan prishöjningen. Så på Begrströms är de fortfarande avvaktande. Hon nämnde måndag, att det då antagligen skulle vara klart med höjningen och att de kunde sälja klockor som vanligt igen.

Säljaren, en blond tjej var dock mycket trevlig och hjälpsam så de ska ha lite cred.

Tänkte jag skulle dela med mig, så man inte bara läser utan också bidrar med lite här på KS! :cool:
 

TB12

Cartier
Jo hon sa kring 10 %, passar väl bra ihop med siffran flera andra verkar ha fått bekräftat från andra AD:s. Hon nämnde inget exakt siffra till mig, utom omkring 10 bara. Vet inte om det var för hon inte ville säga eller för de inte hade fått reda på mer, men känns ju rätt harmlöst att berätta när och med hur mycket höjningen kommer bli. Framförallt till potentiell kund de visat en klocka i hundratusen klassen för men inte vill sälja förens prishöjningen är klar.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag var idag inne på Bergströms i Göteborg, för att klämma lite på en ny fin Rolex, tänkte jag. Inne i butiken fanns det knappt något framme i Rolex-väg. Men de sa att de hade den modell jag sökte i bakrummet, så jag kunde få kolla på den, men att jag inte kunde få köpa den...innan prishöjningen. Så på Begrströms är de fortfarande avvaktande. Hon nämnde måndag, att det då antagligen skulle vara klart med höjningen och att de kunde sälja klockor som vanligt igen.

Säljaren, en blond tjej var dock mycket trevlig och hjälpsam så de ska ha lite cred.

Tänkte jag skulle dela med mig, så man inte bara läser utan också bidrar med lite här på KS! :cool:
Tycker det är rätt svinigt då de inte köpt in klockan för ett högre pris utan hade den inne. Vad var det för klocka du klämde på?
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Tycker det är rätt svinigt då de inte köpt in klockan för ett högre pris utan hade den inne. Vad var det för klocka du klämde på?
ja rätt märkligt..jag var själv i Jönköping i veckan o visst de pratade om prishöjningar men i butiken såldes det Rolex ändå. Är det kanske olika sätt Ad:s köper in klockor på?
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Jo hon sa kring 10 %, passar väl bra ihop med siffran flera andra verkar ha fått bekräftat från andra AD:s. Hon nämnde inget exakt siffra till mig, utom omkring 10 bara. Vet inte om det var för hon inte ville säga eller för de inte hade fått reda på mer, men känns ju rätt harmlöst att berätta när och med hur mycket höjningen kommer bli. Framförallt till potentiell kund de visat en klocka i hundratusen klassen för men inte vill sälja förens prishöjningen är klar.


Småaktigt av Bergströms, men är inte förvånad. Tycker bemötandet där varierar extremt. Var hos ROB-1832 igår och där var det som vanligt mycket folk och det såg ut som att de såldes klockor för fullt!
 

Sten

Cartier
Jag var idag inne på Bergströms i Göteborg, för att klämma lite på en ny fin Rolex, tänkte jag. Inne i butiken fanns det knappt något framme i Rolex-väg. Men de sa att de hade den modell jag sökte i bakrummet, så jag kunde få kolla på den, men att jag inte kunde få köpa den...innan prishöjningen. Så på Begrströms är de fortfarande avvaktande. Hon nämnde måndag, att det då antagligen skulle vara klart med höjningen och att de kunde sälja klockor som vanligt igen.

Säljaren, en blond tjej var dock mycket trevlig och hjälpsam så de ska ha lite cred.

Tänkte jag skulle dela med mig, så man inte bara läser utan också bidrar med lite här på KS! :cool:

Synd att de inte vill sälja trots att de har i lager. Jag tror jag fick min pappa att göra en dunderaffär förra veckan. Uppmanade honom att köpa en "riktig klocka", så han köpte en ny 116610LV av AD för "gammalt utgångspris" med riktigt bra stamkundsrabatt dessutom! Ett riktigt kap!
 

TB12

Cartier
Synd att de inte vill sälja trots att de har i lager. Jag tror jag fick min pappa att göra en dunderaffär förra veckan. Uppmanade honom att köpa en "riktig klocka", så han köpte en ny 116610LV av AD för "gammalt utgångspris" med riktigt bra stamkundsrabatt dessutom! Ett riktigt kap!


Jag tjatade ju inte direkt, hon sa det direkt när jag frågade efter modellen sen gjorde jag inget för att "övertala". Hade jag varit mer framåt hade hon kanske sålt, ingen aning.

Men verkade som de plockat bort alla Sub, GMT, daytonas från butiken, fanns en del andra Rolex men tänkte inte riktigt på vilka de andra var då jag inte var ute efter att kolla på några av dessa.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jag tjatade ju inte direkt, hon sa det direkt när jag frågade efter modellen sen gjorde jag inget för att "övertala". Hade jag varit mer framåt hade hon kanske sålt, ingen aning.

Men verkade som de plockat bort alla Sub, GMT, daytonas från butiken, fanns en del andra Rolex men tänkte inte riktigt på vilka de andra var då jag inte var ute efter att kolla på några av dessa.

Innan höjningen hade Bergströms det mesta inne och de plockar nog fram det inom kort igen.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Synd att de inte vill sälja trots att de har i lager. Jag tror jag fick min pappa att göra en dunderaffär förra veckan. Uppmanade honom att köpa en "riktig klocka", så han köpte en ny 116610LV av AD för "gammalt utgångspris" med riktigt bra stamkundsrabatt dessutom! Ett riktigt kap!

Var det hos Bergströms eller någon annanstans?
 

Aubergine

Cartier
2-Faktor
Om ADs i Sverige ska hålla klockor tills höjning som dem har på lager ska man fan bojkotta dem och vända sig till gråhandlare eller köpa utomlands
 
Topp