• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex i helguld.

Kondoren

Omega
Måste givetvis bli denna moderna guldsub med svart urtavla.
Klassiskt utseende, härlig tyngd och liksom helt självklart maxad, men samtidigt lugnt vilande i sig självt.
Dessutom inköpt här på forumet.
DSC09389.JPG
 

Apansson

Torpare
Ni som har gulguldsklocka och vitguldsklocka, har ni märkt skillnad på blickar/kommerntarer eller att det sticker i ögonen på folk?
De enda klockor jag haft som folk har kommenterat har varit mina PO i stål och min 216570. Inte min guld-dd eller den platina jag har nu. Nu pratar jag alltså om typ "random" folk dvs kunder. Bland folk man "känner" eller träffar på krogen osv så är det ju alltid att de kollar bubblan å ba ÅH DE ROLEX typ.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
De enda klockor jag haft som folk har kommenterat har varit mina PO i stål och min 216570. Inte min guld-dd eller den platina jag har nu. Nu pratar jag alltså om typ "random" folk dvs kunder. Bland folk man "känner" eller träffar på krogen osv så är det ju alltid att de kollar bubblan å ba ÅH DE ROLEX typ.
PO är ju såklart iögonfallande. Men sjukt att ingen noterat gulgulden. Var sjukt mycket folk som tittade en gång extra och frågade om min.
 

Apansson

Torpare
Jo, ganska självklart egentligen.
Hur tycker du det uppfattas mot kollegor/folk omkring dig när man går runt med helguldare?
Vem bryr sig? :D deras problem om de blir kränkta!
PO är ju såklart iögonfallande. Men sjukt att ingen noterat gulgulden. Var sjukt mycket folk som tittade en gång extra och frågade om min.
Tror den var lite too much, folk trodde nog att den var fejk ;) Alltså, den noterades av jävligt många tjejer när man var ute...
 

marlun

Rolex
Tycker du, jag tycker mer det det visar att du vågar bejaka dig fullt ut som man och människa. Jag tycker det är oerhört maskulint, elegant, insiktsfullt, medvetet och distanserat. Det finns förresten identiska dammodeller av samma klocka men de är mindre. 16628 har sina maskulina 40 mm.
Skrev det med glimten i ögat, ber om ursäkt om det inte framgick. Det är en fantastiskt fin klocka, inget snack om saken! :)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Skrev det med glimten i ögat, ber om ursäkt om det inte framgick. Det är en fantastiskt fin klocka, inget snack om saken! :)
Det är lugnt, ursäkta själv. Jag tolkade dig exakt som du skrev, helt utan värdering. Jag blir mer orolig över mig själv att jag inte läste av ironin. Jag behöver nog göra något för att tagga av, semester kanske.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Ja, du öppnade helt klart upp synen för den :woot:
Problemet, förutom att den kostar ca 140000 kr, är att hitta ett bra exemplar där inte länken är helt slut. En helguldslänk från 1992 kan vara helt slut 2016 om den använts mycket, annars är det en fantastiskt vacker klocka. När får vi se en sådan på forumet?
 

MaxAnd

Omega
Problemet, förutom att den kostar ca 140000 kr, är att hitta ett bra exemplar där inte länken är helt slut. En helguldslänk från 1992 kan vara helt slut 2016 om den använts mycket, annars är det en fantastiskt vacker klocka. När får vi se en sådan på forumet?

Lite OT, men kan man inte rusta upp länkar?

Tyvärr (får) jag inte ha guld för min sambo, lite för mycket PIMP för mig.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Lite OT, men kan man inte rusta upp länkar?

Tyvärr (får) jag inte ha guld för min sambo, lite för mycket PIMP för mig.
Säg att det är doublé och att det är en kopia från ett inköp på badstranden i Thailand så går det bättre, om inte hon har plånboken förstås :). Jag är inte riktigt rätt person att fråga om renovering av länkar, men guld är mjukt. Är den rejält använd under 25 år blir nog hålen större. En renovering måste isf innebära att nytt guld måste in i alla hålen. Det är nog en del jobb och det är nog inte gratis. Det finns nya att köpa. Det vet jag för jag har frågat. Om jag minns rätt kostar de ca 100K. Det vill säga nästan lika mycket som klockan.
 
Topp