• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex i helguld.

Falcone

Cartier
2-Faktor
Det tenderar att bli lite orimligt.

Men om du har råd, och känner att det är vad du vill köpa. Då är jag fel ute, och ska vara tyst :)

Tja, jag är ju inte alls intresserad av nytt Rolex-guld så det är vintage jag skulle välja. Kanske inte den Daytonan men GMT:n, absolut. Även 1680:n (som går att hitta bra ex av för runt 150).
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Vet ja väl, ville bara selektera.


Välj en modell då, vet ja! :)

Tja, jag är ju inte alls intresserad av nytt Rolex-guld så det är vintage jag skulle välja. Kanske inte den Daytonan men GMT:n, absolut. Även 1680:n (som går att hitta bra ex av för runt 150).


1680 är jag väldigt förtjust i, även om jag helst hade haft en med svart tavla och insert. Hade inte haft något emot att de svarta delarna hade ljusnat lite..
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Alltid denna.
10748399_809250429114228_853421192_n.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Som redan nämnts i tråden så är både 1608/8 och 1675/8 sköna kandidater, även deras nyare kusiner skulle duga helt klart åt mig 16618 och 16713.

Men denna Datejust (1601) skulle jag absolut inte ha ett skit emot att äga, helst på guldlänk jubilee med dålt lås så skulle den blir riktigt fet.
IMG_2679.JPG
 

Guinness

Cartier
Finns många fina alternativ men en som jag gärna hade testat och som kanske ligger närmare i min prisklass är

1358440178-07258600.jpg


Hade varit skoj att testa i verkligheten.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
1: DayDate såklart!
2: Vintage Root Beer GMT I helguld på jubilee, storebror till min 16713
3: Choklad Daytonan.

Några andra guldklockor skulle jag inte spendera mina pengar på.
 
Topp