Vem vet? Rolex är överlag ganska så ointresserade av allt som inte handlar om att sälja nya klockor. Var jag fått 300 ifrån minns jag inte men vet att jag tyckte siffran var låg. Jag påstår inte att den är exakt men det är ingen hemlighet att den första Milgaussen är extremt ovanlig. Förmodligen för att den var otroligt dyr som ny. Jag har en Submariner från -62 som också såldes 1965 på ASU och då kostade de enligt reklambladet jag har 560kr. Denna var alltså nästan dubbelt så dyr som subben vid köptillfället.Det vore intressant att höra var ni hört dessa siffror?
Rolex har väl gått ut med att de ej kan vara behjälpliga med denna info då de ej fört arkiv,
Varför skulle Rolex tjuvhålla på någon info och vad skulle syftet vara?
Gällande att Rolex vet saker så handlar det väl bara mest om att ett fåtal nissar som skriver på tex VRF faktiskt ibland får dokument och information som verifierar saker. Det handlar dock mer om god vilja och snällhet av individerna som jobbat för Rolex i Geneve snarare än något annat. Andra saker som talar för att tillverkarna har bra koll är arkiv, delar mm som andra tillverkare öppet visat. Det skulle vara förvånande om Rolex saknade det som tex Heuer, Omega och andra har.
Senast ändrad: