Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den verkar rätt sliten. Flera djupare dings och på dom bilderna är det svårt att se hur fasningarna ser ut och om det finns hopp för boetten.Kan inte bli av med suget efter en 17000.
Vad tror expertisen om denna? Ska enligt säljaren vara opolerad. Säljaren säger inget om skicket och ger ingen garanti så acceptpriset måste bli ett där man har råd med en ev fullservice. Den är ganska härjad funderar därför på hur möjligheterna att få den rätt polerad ser ut?
Feedback mottages gärna.
Om det ska bli köp så är det till renoveringsobjektspris, samtidigt måste ju det då finnas möjlighet att fixa till den. Kanske för små chanser till det.Den verkar rätt sliten. Flera djupare dings och på dom bilderna är det svårt att se hur fasningarna ser ut och om det finns hopp för boetten.
Din 19019 är snyggaste OQ:n som finns. Så jävla bra!Är väldigt svag för OQ och jubilee tavlor. 17013 från år 2000 & 19019 från 2001.
+1Din 19019 är snyggaste OQ:n som finns. Så jävla bra!
Grattis! Ser väldigt vass ut.Äntligen med i ”OQ klubben”! Årsklocka dessutom; en bra dag
Grattis! Ser skarp och fin ut. Är det fullset? Posta gärna fler bilder.Äntligen med i ”OQ klubben”! Årsklocka dessutom; en bra dag
Grattis och välkommen!Äntligen med i ”OQ klubben”! Årsklocka dessutom; en bra dag
Tyvärr inte full ser; men att den var så skarp gjorde valet enkelt för mig! Bilder kommer....Grattis! Ser skarp och fin ut. Är det fullset? Posta gärna fler bilder.
Finns två sorters länkar, med pins och med skruvar.Hjälp! Droppar lite OQ profiler men övriga får gärna svara också!
Behöver en länkbit, mitt armband är stämplat 17000B - blir dock osäker när angiven annons skriver ”version small screw”
Har mätt (med tumstock...) och sista länkbit närmast clasp är ~15mm, således bör länkad annons vara OK. Men återigen ”version small screw”.......????
Vad jag kan se har jag pins, inga skruvar.
HJÄLP!
@Nicklas.S @StarMan @jabla
https://www.chrono-shop.net/en/vari...-bracelet.html?search_query=17000b&results=23
Grattis! Jag tycker den ser grym ut! Vass boett för att vara en 70-talare och fin tavla.Har letat efter en OQ 17000 ett tag och igår kom ett efterlängtat paket.
Mitt otränade öga gillar vad den ser men eftersom jag har två veckor returrätt får ni gärna påtala eventuella brister.
Har bl.a. lite dålig koll på hur borstningen ska se ut.
Tack, din har starkt bidragit till mitt intresse och jakt.Grattis! Jag tycker den ser grym ut! Vass boett för att vara en 70-talare och fin tavla.
Ser mycket trevlig ut!Har letat efter en OQ 17000 ett tag och igår kom ett efterlängtat paket.
Mitt otränade öga gillar vad den ser men eftersom jag har två veckor returrätt får ni gärna påtala eventuella brister.
Tack, kul att du gillar den.Ser mycket trevlig ut!
Tror dock inte boxen är orginal för modellen men vad spelar det för roll med en så skarp OQ
Jag är ingen expert på skick osv. Men fasen vilken skönhet. Jag är avundsjuk.Har letat efter en OQ 17000 ett tag och igår kom ett efterlängtat paket.
Tack, är själv väldigt förtjust i den kantiga designen.Jag är ingen expert på skick osv. Men fasen vilken skönhet. Jag är avundsjuk.
Ser grym ut, ser fram emot bilder på nya tavlan!Funderat på en oysterquartz ganska länge. En kul, lite udda Rolex med en häftig tidstypisk design. Det första som hindrat köp är att få den att komplettera övriga klockor i samlingen. Vit eller blå tavla tycker jag är snyggast på modellen. Den vita gick bort eftersom den bara finns med romerska. En blå har blockerats av att jag bespetsat mig på en blåtavlad DJ. Nu har jag istället tänkt mig en 5-siffrig DJ med silvertavla så då försvann det hindret. Återstår det andra hindret, att hitta en i bra skick. Boetten med de skarpa kanterna är svårpolerad och det finns tyvärr många sönderpolerade ex.
När ett ex i riktigt bra skick (opolerad?) till ett bra pris (klart under 30) dök upp slog jag till. Tavlan är definitivt inget för mig men efter att ha sett så många dåliga ex så fick skicket avgöra. Priset gjorde också att jag kunde räkna in kostnaden för byte till en blå tavla och tillhörande visare och ändå hålla mig inom budget.
Återkommer med fler bilder när tavlan är bytt.
Riktigt fin boett och helt rätt resonerat. En skarp boett med "fel" tavla är att föredra alla dagar i veckan.Funderat på en oysterquartz ganska länge. En kul, lite udda Rolex med en häftig tidstypisk design. Det första som hindrat köp är att få den att komplettera övriga klockor i samlingen. Vit eller blå tavla tycker jag är snyggast på modellen. Den vita gick bort eftersom den bara finns med romerska. En blå har blockerats av att jag bespetsat mig på en blåtavlad DJ. Nu har jag istället tänkt mig en 5-siffrig DJ med silvertavla så då försvann det hindret. Återstår det andra hindret, att hitta en i bra skick. Boetten med de skarpa kanterna är svårpolerad och det finns tyvärr många sönderpolerade ex.
När ett ex i riktigt bra skick (opolerad?) till ett bra pris (klart under 30) dök upp slog jag till. Tavlan är definitivt inget för mig men efter att ha sett så många dåliga ex så fick skicket avgöra. Priset gjorde också att jag kunde räkna in kostnaden för byte till en blå tavla och tillhörande visare och ändå hålla mig inom budget.
Återkommer med fler bilder när tavlan är bytt.
Hur gick det? Behöll du klockan? Annars är man själv intresserad... Men köpte du den är det bara att gratulera till ett fint köp!Tack, är själv väldigt förtjust i den kantiga designen.