Svårt att säga på basen av dom bilderna men spontant ser den inte hårt polerad ut. Man ser heller inte om sprinten sticker ut på andra sidan.Vad är din bedömning av exet ja la upp bilder på, hård polering eller ojämn sprint?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Svårt att säga på basen av dom bilderna men spontant ser den inte hårt polerad ut. Man ser heller inte om sprinten sticker ut på andra sidan.Vad är din bedömning av exet ja la upp bilder på, hård polering eller ojämn sprint?
Grattis till den, ett exempel på riktigt vasst case.Har kikat lite på OQ en lång tid men det var först när jag första gången jag provade en jag föll pladask. Den var bara så rätt! Det var @jabla s OQ men han vägrade ju sälja
Hittade sedan denna. Var först skeptisk till tavlan men den är grym! Detta är en mk1 från 79 och jag har orginaltavlan mm
Lite pics så du trillar dit! Tickandet är riktigt charmigt när man kollat hur verket funkar
Ok, det är min bedömning också, sprinten sticker inte heller ut på andra sidan.Svårt att säga på basen av dom bilderna men spontant ser den inte hårt polerad ut. Man ser heller inte om sprinten sticker ut på andra sidan.
Det är silver, men den har lite "lacksläpp" eller vad man ska säga längst ut innan lumeplupparna. Tydligen inte helt ovanligt på mk1. Vid nästa batteribyte så skiftar jag nog. Men den vita med romerska siffror växer som fanGrattis till den, ett exempel på riktigt vasst case.
I med Mk1 tavlan säger jag. Vilken färg är den?
Vackert. Har jag förstått det rätt rörande benämningen mk I och mk II att det är urverket (quartzen) som skiljer sig där mk II är COSC certifierat? Eller tyder er benämning av mk något annat än ovan?Har kikat lite på OQ en lång tid men det var först när jag första gången jag provade en jag föll pladask. Den var bara så rätt! Det var @jabla s OQ men han vägrade ju sälja
Hittade sedan denna. Var först skeptisk till tavlan men den är grym! Detta är en mk1 från 79 och jag har orginaltavlan mm
Lite pics så du trillar dit! Tickandet är riktigt charmigt när man kollat hur verket funkar
Blev nyligen med OQ och är mycket nöjd. Går igenom en tuff identitetskris i mitt samlande och har fattat tycke för vintage-kvartsare, denna får mycket handledstid numera.Jag tror jag börjar känna ett behov av en Rolex OQ. Tycker det har en cool design med den integrerade länken.
Hur lyder era utlåtande, ni OQ ägare? Övertyga mig!
Stämmer. Det syns även på tavlan som i Mk1 utförande bara har OYSTERQUARTZ kl 6 där Mk2 har COSC texten.Vackert. Har jag förstått det rätt rörande benämningen mk I och mk II att det är urverket (quartzen) som skiljer sig där mk II är COSC certifierat? Eller tyder er benämning av mk något annat än ovan?
Äsch om OQ var först upp på Everest toppen utan en syrgas försedd klättrare är det helt OK av avvika från normen. Du har min välsignelse!Blev nyligen med OQ och är mycket nöjd. Går igenom en tuff identitetskris i mitt samlande och har fattat tycke för vintage-kvartsare, denna får mycket handledstid numera.
Så himla fin! Var hittade du den?Skickar på lite fler bilder. Kom igen nu fellow OQs!
Tyvärr bor jag i Skåne men klart du behöver en OQ.Nej ni, jag behöver en Oysterquartz.... Tror jag... Någon som sitter på en i Stockholmstrakten som har lust att låta mig klämma på en innan jag slår till?
Tycker den vita tavlan är riktigt fin!Det är silver, men den har lite "lacksläpp" eller vad man ska säga längst ut innan lumeplupparna. Tydligen inte helt ovanligt på mk1. Vid nästa batteribyte så skiftar jag nog. Men den vita med romerska siffror växer som fan
Nyfiken, hur gick det med det här?Nej ni, jag behöver en Oysterquartz.... Tror jag... Någon som sitter på en i Stockholmstrakten som har lust att låta mig klämma på en innan jag slår till?
Av ren nyfikenhet, har ni någon gång fått kommentaren att er Rolex är fake då den "tickar"?
Det går att köpa tavlor hos ad, visare ingår alltid(?) vid köp av tavla, typ. Det är dock rätt begränsat med vad som finns.Hej alla OQ-fantaster. Vet ni om det går att beställa ersättningsvisare och tavla som reservdelar hos AD?
Hej, ja det går bra åtminstone ifall AD gör bytet. Finns ett sortiment av olika tavlor.Hej alla OQ-fantaster. Vet ni om det går att beställa ersättningsvisare och tavla som reservdelar hos AD?
Toppen!Det går att köpa tavlor hos ad, visare ingår alltid(?) vid köp av tavla, typ. Det är dock rätt begränsat med vad som finns.
Satsa på att ha en klocka i rätt skick. Tavlor går ju alltid få tag i.Toppen!
Får kolla med Rob. Worst case får jag vänta på en annan klocka med rätt skick och tavla. :/
Tack för svar! Vet du hur sortimentet ser ut?Hej, ja det går bra åtminstone ifall AD gör bytet. Finns ett sortiment av olika tavlor.
Tror det finns någon bild tidigare i tråden men som @Hexagon skriver är det inte jättemånga varianter. Tror det finns svart, blå, champagne, silver och nån diamantprydd variant.Tack för svar! Vet du hur sortimentet ser ut?