M-BA
Basic
Hur sitter OQ på handleden vs en valig DJ, tänker mer på boetten, ser ganska höga ut där "endlinks" sitter, någon som har båda och kan posta skillnad?
Hoppas det hjälper lite iallafall. Oysterquartz sitter sköner enligt mitt tycke
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur sitter OQ på handleden vs en valig DJ, tänker mer på boetten, ser ganska höga ut där "endlinks" sitter, någon som har båda och kan posta skillnad?
Bärs skönare och lite större, svårt att förklara. Sen är den mer som ett "armband", med sin integrerade länk. Grym klocka för den med något mindre handleder, eftersom uppfattas som lite biffigare.Hur sitter OQ på handleden vs en valig DJ, tänker mer på boetten, ser ganska höga ut där "endlinks" sitter, någon som har båda och kan posta skillnad?
Skulle säga att oq överlag i gulguld är prisvärd. Förutom möjligtvis på c24 där det finns extremt dåliga ex, och väldigt många överprisade. 19018 har ju i princip stått still ett par år. Dyker väl upp rätt sällan här tyvärr men kaplans har ju med jämna mellanrum inne modellen på auktioner.Många riktigt sköna exemplar här inne! Jag har gått och förälskat mig i 19018 i helguld. Någon som har något förslag på var jag hugger en hyfsat prisvärd? Eller ännu bättre vill tömma sin egen byrålåda på en.
Skulle säga att oq överlag i gulguld är prisvärd. Förutom möjligtvis på c24 där det finns extremt dåliga ex, och väldigt många överprisade. 19018 har ju i princip stått still ett par år. Dyker väl upp rätt sällan här tyvärr men kaplans har ju med jämna mellanrum inne modellen på auktioner.
Jag går i tankarna på att köpa en äldre OQ. Gillar verkligen modellen men har lite funderingar kring hur det ser ut med tillgången till delar och avskräcks något av vad jag hört kring kostnaderna för service. Någon som vet hur tillgången till delar ser ut eller som har erfarenhet av att ha servat OQ. Tar gärna emot råd/tips kring vad jag bör tänka på rent generellt om jag ska köpa en OQ. Tack på förhand!
Antar att det i så fall inte råder någon större brist på delar i nuläget.Vissa AD har delar i lager och servar själva, andra skickar till ROLEX i Schweiz.
Antar att det i så fall inte råder någon större brist på delar i nuläget.
Skulle nog säga när den slutar slå dryga 2-3 år kostar 1200kr nytt batteri och trycktest på AD annars runt 6-7 tkr för en full service men brukar ej behövas.Hur är det med servicen av Rolex OQ, med hur många års intervall bör man serva den?
Tack för svar!Skulle nog säga när den slutar slå dryga 2-3 år kostar 1200kr nytt batteri och trycktest på AD annars runt 6-7 tkr för en full service men brukar ej behövas.
Vad kostar poleringen (om man inte behöver service ?) möjligt ?Nymans i Stockholm
Borde rimligtvis ligga i närheten av vad Krons begär, dvs 2200:-.Vad kostar poleringen (om man inte behöver service ?) möjligt ?
Nu är det några år sedan så jag kommer inte ihåg vad jag betalade men det ligger mycket riktigt på 2200kr enligt deras aktuella prislista.Vad kostar poleringen (om man inte behöver service ?) möjligt ?
Ser ut som min gamla, 17000 Mk1 är bland det snyggaste man kan ha i OQ väg. Men ja, högljudd!Här är en bild på min rackare, löjligt snygg form på dessa, synd bara att man inte kan ha dem i sovrummet pga tickandet.
Ganska intressant läsning om hur länge de utvecklade OQ och hur många som såldes.Ser ut som min gamla, 17000 Mk1 är bland det snyggaste man kan ha i OQ väg. Men ja, högljudd!
Snyggt med blå tavla.I solen med 17014 (gamal bild)
Har ingen 19018 men däremot en 19019 med full set tillverkad 2001. Det borde väl vara samma tillbehör? Kan iofs skilja beroende på årsmodell.
Hej, alla!
Är det någon här, som har en FullSet 19018?
Skulle vara kul att veta vad som kom med förutom boxen, alltså. Boxen har jag fått tag på, men vad mer kom med?
mycket fin, håll hårt i denHar ingen 19018 men däremot en 19019 med full set tillverkad 2001. Det borde väl vara samma tillbehör? Kan iofs skilja beroende på årsmodell.
Mitt full set består av inner/ytterbox, cert & certhållare, cosc & swimpruf tag, day-date booklet, oysterquartz booklet, oysterquartz translation booklet, kalender kort, plånbok, putsduk.
Tusen tack för titten! Min är dock "lite" äldre. Förtydligar mitt inlägg liteHar ingen 19018 men däremot en 19019 med full set tillverkad 2001. Det borde väl vara samma tillbehör? Kan iofs skilja beroende på årsmodell.
Mitt full set består av inner/ytterbox, cert & certhållare, cosc & swimpruf tag, day-date booklet, oysterquartz booklet, oysterquartz translation booklet, kalender kort, plånbok, putsduk.
Snyggt med blå tavla.
Tack för svar!