• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex OQ tråden

M-BA

Cartier
Hur sitter OQ på handleden vs en valig DJ, tänker mer på boetten, ser ganska höga ut där "endlinks" sitter, någon som har båda och kan posta skillnad?
IMG_20190907_232841.jpg
IMG-20190111-WA0010.jpg

Hoppas det hjälper lite iallafall. Oysterquartz sitter sköner enligt mitt tycke
 

Weberg

Audemars
Hur sitter OQ på handleden vs en valig DJ, tänker mer på boetten, ser ganska höga ut där "endlinks" sitter, någon som har båda och kan posta skillnad?
Bärs skönare och lite större, svårt att förklara. Sen är den mer som ett "armband", med sin integrerade länk. Grym klocka för den med något mindre handleder, eftersom uppfattas som lite biffigare.
 

Freddois

Breitling
Många riktigt sköna exemplar här inne! Jag har gått och förälskat mig i 19018 i helguld. Någon som har något förslag på var jag hugger en hyfsat prisvärd? Eller ännu bättre vill tömma sin egen byrålåda på en.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Många riktigt sköna exemplar här inne! Jag har gått och förälskat mig i 19018 i helguld. Någon som har något förslag på var jag hugger en hyfsat prisvärd? Eller ännu bättre vill tömma sin egen byrålåda på en.
Skulle säga att oq överlag i gulguld är prisvärd. Förutom möjligtvis på c24 där det finns extremt dåliga ex, och väldigt många överprisade. 19018 har ju i princip stått still ett par år. Dyker väl upp rätt sällan här tyvärr men kaplans har ju med jämna mellanrum inne modellen på auktioner.
 

Freddois

Breitling
Skulle säga att oq överlag i gulguld är prisvärd. Förutom möjligtvis på c24 där det finns extremt dåliga ex, och väldigt många överprisade. 19018 har ju i princip stått still ett par år. Dyker väl upp rätt sällan här tyvärr men kaplans har ju med jämna mellanrum inne modellen på auktioner.

Ja, det är min bild också. Drar mig lite från att hugga en på Chrono24, om det inte börjar klia allt för mycket i fingrarna sen. Tack för tips! Får göra besöken på Kaplans mer frekventa.
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Jag går i tankarna på att köpa en äldre OQ. Gillar verkligen modellen men har lite funderingar kring hur det ser ut med tillgången till delar och avskräcks något av vad jag hört kring kostnaderna för service. Någon som vet hur tillgången till delar ser ut eller som har erfarenhet av att ha servat OQ. Tar gärna emot råd/tips kring vad jag bör tänka på rent generellt om jag ska köpa en OQ. Tack på förhand!
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Jag går i tankarna på att köpa en äldre OQ. Gillar verkligen modellen men har lite funderingar kring hur det ser ut med tillgången till delar och avskräcks något av vad jag hört kring kostnaderna för service. Någon som vet hur tillgången till delar ser ut eller som har erfarenhet av att ha servat OQ. Tar gärna emot råd/tips kring vad jag bör tänka på rent generellt om jag ska köpa en OQ. Tack på förhand!

Vissa AD har delar i lager och servar själva, andra skickar till ROLEX i Schweiz.
 

PJZ

Cartier
DJ varianten är löjligt snygg.. hyffsat avis på flera av användarna i denna tråd.

Om nån vill kränga en stålis, tveka inte att dra iväg ett PM till mig :D
 

Oron

Panerai
s-l1600.jpg
image.jpg

Hej, alla!
Är det någon här, som har en FullSet 19018 från -82, typ?
Skulle vara kul att veta vad som kom med förutom boxen, alltså. Boxen har jag fått tag på,(tror jag) men vad mer kom med?
 
Senast ändrad:

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
image.jpg

Hej, alla!
Är det någon här, som har en FullSet 19018?
Skulle vara kul att veta vad som kom med förutom boxen, alltså. Boxen har jag fått tag på, men vad mer kom med?
Har ingen 19018 men däremot en 19019 med full set tillverkad 2001. Det borde väl vara samma tillbehör? Kan iofs skilja beroende på årsmodell.
Mitt full set består av inner/ytterbox, cert & certhållare, cosc & swimpruf tag, day-date booklet, oysterquartz booklet, oysterquartz translation booklet, kalender kort, plånbok, putsduk.
OQ 19019 Full Set.JPG
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Har ingen 19018 men däremot en 19019 med full set tillverkad 2001. Det borde väl vara samma tillbehör? Kan iofs skilja beroende på årsmodell.
Mitt full set består av inner/ytterbox, cert & certhållare, cosc & swimpruf tag, day-date booklet, oysterquartz booklet, oysterquartz translation booklet, kalender kort, plånbok, putsduk.
OQ 19019 Full Set.JPG
mycket fin, håll hårt i den :)
 

Oron

Panerai
Har ingen 19018 men däremot en 19019 med full set tillverkad 2001. Det borde väl vara samma tillbehör? Kan iofs skilja beroende på årsmodell.
Mitt full set består av inner/ytterbox, cert & certhållare, cosc & swimpruf tag, day-date booklet, oysterquartz booklet, oysterquartz translation booklet, kalender kort, plånbok, putsduk.
OQ 19019 Full Set.JPG
Tusen tack för titten! Min är dock "lite" äldre. Förtydligar mitt inlägg lite:)
 
Topp