Mycket fin den klockan, underskattad modell.
Äntligen tillbaka efter byte till svensk dagskiva och lättare polering... Tack Nymans Ur för mycket väl utfört arbete, som ny!![]()
Men hur f*n bär du den..klockan sitter ju ovanför knölen, är det inte oskönt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Äntligen tillbaka efter byte till svensk dagskiva och lättare polering... Tack Nymans Ur för mycket väl utfört arbete, som ny!![]()
Skulle säga att oq överlag i gulguld är prisvärd. Förutom möjligtvis på c24 där det finns extremt dåliga ex, och väldigt många överprisade. 19018 har ju i princip stått still ett par år. Dyker väl upp rätt sällan här tyvärr men kaplans har ju med jämna mellanrum inne modellen på auktioner.
Den sitter under knölen ... svårt att se på bilden, ser jagMycket fin den klockan, underskattad modell.
Men hur f*n bär du den..klockan sitter ju ovanför knölen, är det inte oskönt?![]()
Dom ligger på 70-110’ beroende på skick.....Så vad är ett rimligt pris för en vettig i guld? Har hatkärlek till OQ men gillar att den sticker ut.
Han menar tvärtom mot vad du menar. Att den sitter långt ner, mot handen.Den sitter under knölen ... svårt att se på bilden, ser jag![]()
Sålde en orörd (väldigt bra) fullset för 80ish för 3 årsen. Skulle säga att modellen typ stått still sedan dess i svedala. På c24 går det inte... De dåliga ligger på 75-85.Så vad är ett rimligt pris för en vettig i guld? Har hatkärlek till OQ men gillar att den sticker ut.
Den sitter under knölen ... svårt att se på bilden, ser jag![]()
Han menar tvärtom mot vad du menar. Att den sitter långt ner, mot handen.
En bild på en fin 17000 med blå tavla som jag hade en gång.
![]()
Ok..... Den tenderar att hamna på handledens smalaste del. Smaksak?Nu säger jag inte att jag har rätt men såhär bär jag min klocka, har minst ett fingers spelrum mellan länk och klocka
![]()
Absolut en smaksak, inte min mening att "attackera" dig, testade dock att böra ovanför knölen (på handens sida) och jag kunde knappt röra min handledOk..... Den tenderar att hamna på handledens smalaste del. Smaksak?
Tycker spontant att 42' kändes dyrt, och just den tavlan är väl inte så populär heller? Men har inte stenkoll ska sägas.![]()
![]()
Har i många år funtat på att köpa en OQ. Helst 17014, men nu dök denna upp och jag är lite sugen. Tycker skicket ser fint ut. Kommer utan tillbehör. Pris 42k. Skulle vara jättetacksam om jag kan få lite input här bland OQ-ägare. Vad tycker ni? Svårt att hitta en ny tavla om man vill byta? Tack på förhand!![]()
Verkar ligga på 35-45k numera väl beroende på skick. Tycker denna verkar skarp vad jag kan bedöma. Buckley dials är väl inte snyggaste bland tavlor därav min fråga om det är svårt att hitta alternativTycker spontant att 42' kändes dyrt, och just den tavlan är väl inte så populär heller? Men har inte stenkoll ska sägas.
Okej, såg bara att det gick två fina i höstas här på KS för 33-35 men kanske stuckit upp lite. Är det en privatperson som säljer? Dålig på att bedöma skick men tavla går väl att köpa av AD, dryga 5' inkl byte är siffror jag sett figurera förut. @StarMan eller @Nicklas.S kanske kan bidra i frågorna som har bättre koll på OQ?Verkar ligga på 35-45k numera väl beroende på skick. Tycker denna verkar skarp vad jag kan bedöma. Buckley dials är väl inte snyggaste bland tavlor därav min fråga om det är svårt att hitta alternativ
Jag har dålig koll på Rolex men är inte detta samma modell? 34' och skick 9.8/10 enligt beskrivningen.![]()
![]()
Har i många år funtat på att köpa en OQ. Helst 17014, men nu dök denna upp och jag är lite sugen. Tycker skicket ser fint ut. Kommer utan tillbehör. Pris 42k. Skulle vara jättetacksam om jag kan få lite input här bland OQ-ägare. Vad tycker ni? Svårt att hitta en ny tavla om man vill byta? Tack på förhand!![]()
Jag hade tur och hittade en Nos blå tavla på Tradera för ca 1000kr, så det går att hitta.Bumpar upp denna! Inga fler som har input? Sorry för stress men behöver bestämma mig![]()
Den där låg ute på Kaplans Klockauktion 4/1men blev återropad.![]()
![]()
Tycker den är för dyr med tanke på att den saknar tillbehör och inte riktigt är så skarp som den ska vara. Missförstå mig inte, den ser ganska fin ut men det finns finare(skarpare). En ny tavla kan du köpa hos AD, kostar några tusenlappar.![]()
![]()
Thx, passar på denna och jakten går vidare! Trevlig helg!Tycker den är för dyr med tanke på att den saknar tillbehör och inte riktigt är så skarp som den ska vara. Missförstå mig inte, den ser ganska fin ut men det finns finare(skarpare). En ny tavla kan du köpa hos AD, kostar några tusenlappar.
Men hur f*n bär du den..klockan sitter ju ovanför knölen, är det inte oskönt?![]()
Skam den som ger sigDet här med att i efterhand försöka att skapa ett ”full set” är fan inte lätt...... Boxen är korrekt, korthållaren också (tror jag) däremot så är bookletsen från 1986 och 1991, då klockan är från 1982-1983 får man väl nöta på![]()
![]()

riktigt bra, precis så ska den ju sittaSådär, ja......![]()
![]()
Blev väldigt sugen på att byta till svart tavla i min!Oq dag i dag
![]()
Svarta tavlorna är snygga, jag har en ny blå tavla med, men jag har inte kommit mig för att byta än.Blev väldigt sugen på att byta till svart tavla i min!