Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tjusig pjäs!I dag hämtade jag ut min 17000, som varit på service hos Rolex i Schweiz, via Bergströms Ur Göteborg.
Nyservad, nypolera och med nytt glas
Hej igen alla Oysterquartz-are!
Jag har en fråga som ni säkert kan hjälpa mig med!
När jag köpte min 17000 för några år sedan fick jag med låda och instruktionsbok som påstods höra till klockan.
Jag är tveksam till att lådan hör till en Oysterquartz, vad säger ni?
(Klockan är från 1979.)
Fantastisk bitNyservad och fit for fight igen.
Väldigt bra! Skarp och fin som vanligt med dina klockorOQ 17000 från 2000
Var servade du? min 17000 har börjat sakta sig utan att sekundvisaren visar på batteribyte.Nyservad och fit for fight igen.
Nymans i Stockholm. service utan polering 10800kr. Datejust borde vara billigare.Var servade du? min 17000 har börjat sakta sig utan att sekundvisaren visar på batteribyte.
Evig. Ja. Ja. Köp!Vad tror ni om livslängden på OQ? Är det en klocka som kan servas och hålla en livstid? Kommer ens Rolex serva dessa längre fram i tiden? Skulle gärna vilja addera en till samlingen i framtiden, men ovanstående fråga är något jag funderar på...
Så evig att Rolex inte har med "Perpetual" på tavlan då det vore överflödigt? Haha, jag håller utkik, men finns lite annat jag prioriterar i klockväg. Någon dag så.Evig. Ja. Ja. Köp!
Den ääär så sjukt bra alltså!!!
Min 19019 går 2 sek plus på en månad. Tillverkad 2001, uttagen 2006 och fick sin första service maj 2023.Hur ser tidshållningen ut på dessa rackare? Hur ofta bör dom servas?
Jisses vilket skick dessa ser ut att vara i... mycket fina allihopa