De brukar i regel vara en bra referenspunkt för vintagerolex kan gå att få till snygga fasningar osv, men att flytta lugholes är svårareBra synat! Missade det, säger ju allt egentligen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
De brukar i regel vara en bra referenspunkt för vintagerolex kan gå att få till snygga fasningar osv, men att flytta lugholes är svårareBra synat! Missade det, säger ju allt egentligen
Är visarna från en Buckley tavla?
Nej det är originalvisarna, det är fotovinkeln som gör dom mörkare än vad dom egentligen är.Är visarna från en Buckley tavla?
Så du saknade din gamla?
Ha ha ha, ja gjorde väl det.Så du saknade din gamla?
Grattis! Ser minst lika fin ut.Ha ha ha, ja gjorde väl det.
Vilken pjäsIdag bärs en OQ 19019
Magisk!OQ 17013 med slate jubilee serti dial
Tror att det ligger på 8800 hos Nymans, när jag kollade för ungefär 1 år senNågon som har servat en 17000 hos Rob/Nymans/Krons i hyfsad närtid och har koll på ungefärligt pris?
Kanske bättre att polera allt eller inget. Orörd boett och nypolerad länk ser inget bra ut. Annars är en lätt borstning av länken inte fel om boetten är fin.Vad tycker ni? Ska man polera armbandet? Tänkte göra det hos Rolex butiken i Genève.
Edit: Tänkte lägga till att boetten ska inte poleras!
Lämnade in en 17013 alldeles nyligen. 9100 för service och polering.Tror att det ligger på 8800 hos Nymans, när jag kollade för ungefär 1 år sen
Boetten är i rätt bra skick, får göra en lätt borstning som du säger isåfall!Kanske bättre att polera allt eller inget. Orörd boett och nypolerad länk ser inget bra ut. Annars är en lätt borstning av länken inte fel om boetten är fin.
9100 för en kvartsklocka känns rätt saftigt... Vet du hur mycket dom tar för en polering/lätt borstning?Lämnade in en 17013 alldeles nyligen. 9100 för service och polering.
Testa att byta batteri. Annars service.Hej!
Min 17000 har plötsligt börjat tappa mycket i tid.
Man kan se hur sekundvisaren ibland inte tickar vidare, utan hoppar till men står kvar och flyttar sig sedan nästa sekund.
Jag har ett svagt minne av att det kan ha varit så den gjorde innan den stannade och det var dags för batteribyte förra gången.
Men kan det verkligen redan vara batteriet som börjar ta slut?
Jag bytte batteri i den för 1år och 4mån sedan.
Vad tror ni detta beror på?
Testa att byta batteri först! Batteriet brukar för det mesta göra så att sekundvisaren krånglar. Kom ihåg att innan min OQ behövde service tappade den väldigt mycket tid, ca 20 min per dag.Hej!
Min 17000 har plötsligt börjat tappa mycket i tid.
Man kan se hur sekundvisaren ibland inte tickar vidare, utan hoppar till men står kvar och flyttar sig sedan nästa sekund.
Jag har ett svagt minne av att det kan ha varit så den gjorde innan den stannade och det var dags för batteribyte förra gången.
Men kan det verkligen redan vara batteriet som börjar ta slut?
Jag bytte batteri i den för 1år och 4mån sedan.
Vad tror ni detta beror på?
Frågan är väl snarare vem som ska/kan polera en OQ än om den ska poleras. Det krävs en duktig urmakare med rätt utrustning för att få bra resultat.Nu har jag fått ett prisförslag från Bergströms i Göteborg.
Dem vill utföra en komplett service på klockan, med en minimikostnad på 8.400kr.
Men skriver också att det kan bli mycket dyrare än så om dem behöver byta motor, elblock samt hake. Då kan det komma att kosta 27.400kr…
Men jag antar att ”den som ger sig in i leken, får leken tåla”.
Så nu till min fråga:
I deras service ingår bland annat polering. Bör man tacka ja eller nej till polering?
Nu har jag fått ett prisförslag från Bergströms i Göteborg.
Dem vill utföra en komplett service på klockan, med en minimikostnad på 8.400kr.
Men skriver också att det kan bli mycket dyrare än så om dem behöver byta motor, elblock samt hake. Då kan det komma att kosta 27.400kr…
Så nu till min fråga:
I deras service ingår bland annat polering. Bör man tacka ja eller nej till polering?
Nu har jag fått ett prisförslag från Bergströms i Göteborg.
Så nu till min fråga: