Fast hur creddigt är det?Ett tips, köp valfri Grand Seiko. Perfektion.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fast hur creddigt är det?Ett tips, köp valfri Grand Seiko. Perfektion.
I Japan är det creddigt!Fast hur creddigt är det?
Hoppas allt är väl med digEn annan PINSAM tabbe är att stava fel när man skall kritisera andra...
Detta är min gissning.Kan ju ha varit ett kvalitetsproblem med sneda rehauts som gjort att Rolex renderat dessa bilder med kronan snett. Bara för dem att hänvisa till hemsidan och säga den inte nödvändigtvis ska sitta perfekt rakt, och därmed undvika många garantiåtgärder.
Håller med, men det finns ju vissa som klippet ur bilder ur katalogen och provar på handleden...Nej, det gör det till antingen "skit samma" eller ett medvetet val. Om man tror att Rolex klockor ser ut IRL som de gör på renderingarna Rolex brukar släppa så bör man ta sig en funderare.
Låter logiskt. Undra hur många det egentligen gäller.Kan ju ha varit ett kvalitetsproblem med sneda rehauts som gjort att Rolex renderat dessa bilder med kronan snett. Bara för dem att hänvisa till hemsidan och säga den inte nödvändigtvis ska sitta perfekt rakt, och därmed undvika många garantiåtgärder.
Låter logiskt. Undra hur många det egentligen gäller.
Undvika ljuset och vatten med va?Jag har hört att man inte ska mata sin rolex efter midnatt
nej, du blandar ihop det med GremlinsUndvika ljuset och vatten med va?
Håller med, men det finns ju vissa som klippet ur bilder ur katalogen och provar på handleden...
@Af Sjodahl
Haha...precis, precis, fast på den tiden så fanns inte den graverade skiten inne i klockorna!
Beträffande TS påstående så tror jag att Rolex är fullt medvetna om detta, så det är definitivt ingen tabbe från deras sida! Däremot är det väl lustigt att det skiljer sig på olika modeller, det enda logiska där jag kan tänka mig är att inre glaseringen skiljer sig åt i storlek!
Dock så ser det ut dom att min Milgauss har centrerad Rolex krona som påtalas i tråden.
![]()
Det kan dock inte vara så att de inte är medvetna om detta. Om de hade velat fixa det och ansett det som nödvändigt hade de ju löst det.Varför skulle Rolex "medvetet" göra skönhetsmissar på vissa av sina klockor? Och dessutom bara på några av dem... Idiotiskt påstående, Rolex har helt enkelt slarvat. Rolex är inte Gud.
ingen tvingas köpa dom felaktiga exemplaren, eller ens rolex för den delenSjälvklart är Rolex medvetna om detta, dom är även medvetna om ett annat QC problem som dom sopat under matten som man kan läsa om här: http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=404521 dom utgår ju från att majoriteten av dom som köper inte bryr sig som sådant utan endast märket.Mycket pinsamt...
Varför skulle Rolex "medvetet" göra skönhetsmissar på vissa av sina klockor? Och dessutom bara på några av dem... Idiotiskt påstående, Rolex har helt enkelt slarvat. Rolex är inte Gud.
ingen tvingas köpa dom felaktiga exemplaren, eller ens rolex för den delen
ja det är olyckligt att många inte vet. förmodligen har dom inte ens märkt det.Hur många vet om att det finns felaktiga exemplar? Alla vet ju att råååååååååååålex är världens bästa märke, right?![]()
ja det är olyckligt att många inte vet. förmodligen har dom inte ens märkt det.
Tror dock inte att dom hade haft något emot att rätta till detJust därför kan Rolex ta det liiite mer lugnare med QC än sina konkurrenter...tyvärr. Det är iaf min teori.
Tror dock inte att dom hade haft något emot att rätta till det