Älskar felstavningar på "pinsamt", de brukar alltid framträda när någon annan ska kritiseras. Men då blir båda rätt, eftersom minus och minus blir plus.En annan PINSAM tabbe är att stava fel när man skall kritisera andra...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Älskar felstavningar på "pinsamt", de brukar alltid framträda när någon annan ska kritiseras. Men då blir båda rätt, eftersom minus och minus blir plus.En annan PINSAM tabbe är att stava fel när man skall kritisera andra...
Det kan dock inte vara så att de inte är medvetna om detta. Om de hade velat fixa det och ansett det som nödvändigt hade de ju löst det.
Som med kronan, den sitter sällan helt rakt när man skruvat in den men på Skydwellern är den alltid rak. Slutsatsen är alltså att det går att fixa om man vill och det känns viktigt![]()
Det verkar ju till och med skilja sig inom en modell om man ska gå efter vad @dräpdrulle säger. Det om något känns lustigt enligt mig.Haha...precis, precis, fast på den tiden så fanns inte den graverade skiten inne i klockorna!
Beträffande TS påstående så tror jag att Rolex är fullt medvetna om detta, så det är definitivt ingen tabbe från deras sida! Däremot är det väl lustigt att det skiljer sig på olika modeller, det enda logiska där jag kan tänka mig är att inre glaseringen skiljer sig åt i storlek!
Dock så ser det ut dom att min Milgauss har centrerad Rolex krona som påtalas i tråden.
![]()
Kan det verkligen vara frågan om QC?
Första bilderna var väl okHar det länkats till några bra foton i tråden som visar felet?
Enligt @yonsson är det digitala renderingar.Första bilderna var väl ok
Det här hör jag allt för ofta på jobbet...It's not a fault, it's a feature!![]()
I en tråd som hanterar klockor som börjar på vad vanligt folk i u-länder antagligen kallar en årslön så tror jag detta absolut kan klassificeras som ett i-landspobrlemÄnnu ett I-landsproblem ?
![]()
Här är min klocka, ska gå in till min AD och be dem rätta till det. Köpt för 2v sedan.
Ja det stämmer, jag håller med dig.Detta är nya explorern från basel 2016 right? Jag förstår inte varför detta sätts stopp för. Löjligt.
Hur ska dom räta till det? Sudda och gravera om?![]()
Här är min klocka, ska gå in till min AD och be dem rätta till det. Köpt för 2v sedan.
Förstår inte vad det spelar för roll.
Lite störigt är det ju. Har för mig att jag läst att man kan rotera tavlan för att få den centrerad.Hur ska dom räta till det? Sudda och gravera om?
Konstigt argument. Det handlar ju om att det skulle vara snyggare om den var det. Och när alla ändå sitter där uppe så kan jag tycka att dom borde lagt lite extra tid på att få den centrerad. Rolex har ju inte heller sagt att deras index ska sitta korrekt och fint men visst fan förväntar man sig det ändå.Var har Rolex sagt, och garanterat, att den ska vara centrerad?