• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex prishöjning from 1/2-2016??

Sluta bråka nu gubbar och gläds lite med oss som köpte nytt innan höjningen :D
IMG_20160131_110244.jpg

Det går 5-6 Volvos på en Ferrari så vad är din poäng? Det är knappast funktionaliteten man betalar för.
SMP och Sub är två klockor som regelbundet nämns som snarlika och det finns hundratals recensioner och tester där klockorna granskas och jämförs mot varandra, ofta med ett väldigt jämt resultat men oftast med Sub som knapp segrare. Man kan säkerligen hitta ett bra gäng med trådar bara på detta forum där diskussionen om vilken av dem båda som är bäst med. Jag tycker båda klockorna är grymt bra, men jag personligen tycker inte Sub är värd tre gånger priset av en SMP.
Det är min poäng...

SMP och Sub är två klockor som regelbundet nämns som snarlika och det finns hundratals recensioner och tester där klockorna granskas och jämförs mot varandra, ofta med ett väldigt jämt resultat men oftast med Sub som knapp segrare. Man kan säkerligen hitta ett bra gäng med trådar bara på detta forum där diskussionen om vilken av dem båda som är bäst med. Jag tycker båda klockorna är grymt bra, men jag personligen tycker inte Sub är värd tre gånger priset av en SMP.
Det är min poäng...

Det är klart att man kan jämför sub och smp och komma fram till att det är två likvärdiga klockor. Om man däremot jämför Rolex som varumärke mot Omega så är det ganska så mycket skillnad. Sen så kan man ju självklart tycka att det är konstigt, men det drabbar nog inte Rolex. :)

Det är klart att man kan jämför sub och smp och komma fram till att det är två likvärdiga klockor. Om man däremot jämför Rolex som varumärke mot Omega så är det ganska så mycket skillnad. Sen så kan man ju självklart tycka att det är konstigt, men det drabbar nog inte Rolex. :)
Det tror jag inte heller det kommer att göra. Rolex kommer alltid att sälja, även när Suben är uppe i över 100' +. :)

Det är min poäng...
Alltså, förlåt, men nej?! Vilka recensioner ställer Sub mot SMP? Jag har ägt SMP, äger idag en Sub, och de spelar i helt olika ligor. Någon som påstår motsatsen kan inte göra det annat än i okunskap. SMP är en grym klocka på alla sätt men den varken ska eller kan jämföras med Sub, vilket också priset återspeglar.

Alltså, förlåt, men nej?! Vilka recensioner ställer Sub mot SMP? Jag har ägt SMP, äger idag en Sub, och de spelar i helt olika ligor. Någon som påstår motsatsen kan inte göra det annat än i okunskap. SMP är en grym klocka på alla sätt men den varken ska eller kan jämföras med Sub, vilket också priset återspeglar.

Håller inte med, om man jämför nya keramiska SMP eller PO så tycker jag dom är likvärdiga mer eller mindre i kvalité mot SubC dock så tycker jag Subben vinner designmässigt och såklart i märkesprestige....

Google är din vän.

Google är din vän.
Fast nu var det ju inte jag som påstod att det finns hundratals recensioner (förutsätter att det avses professionella recensioner och inte recensioner av fanboys åt vardera håll). Rimligen är det ju den som påstod det som ska Googla enligt sunt förnuft och gängse bevisregler.

Fast nu var det ju inte jag som påstod att det finns hundratals recensioner (förutsätter att det avses professionella recensioner och inte recensioner av fanboys åt vardera håll). Rimligen är det ju den som påstod det som ska Googla enligt sunt förnuft och gängse bevisregler.
Så bara för att du verkar ha missat det jag tror de flesta andra känner till ska jag göra allt jobb? Jag ska väl inte behöva "bevisa" något så uppenbart kan jag tycka. Om inte du tror mig eller orka googla det själv är det inget jag kommer att förlora någon sömn över.

Så bara för att du verkar ha missat det jag tror de flesta andra känner till ska jag göra allt jobb? Jag ska väl inte behöva "bevisa" något så uppenbart kan jag tycka. Om inte du tror mig eller orka googla det själv är det inget jag kommer att förlora någon sömn över.

Håller inte med, om man jämför nya keramiska SMP eller PO så tycker jag dom är likvärdiga mer eller mindre i kvalité mot SubC dock så tycker jag Subben vinner designmässigt och såklart i märkesprestige....
Jag anser att du har absolut helt fel :) Härligt nog är det fortfarande fritt att tycka, även om PK-censuren är stark i Sverige.
Hahahahahaha du hänvisar till Archie Luxury? :D:D:D:D:facepalm:

Den tokfan finns ju för övrigt i svensk tappning på forumet, vi kanske skulle fråga honom istället, men jag vet inte hur man taggar användare :(

Lär bli lika lätt att hitta som att söka efter Lochness men hey, alla vet ju att Lochness finns, bara för att du inte sett honom förväntar du dig att jag ska bevisa att han existerar? :rolleyes: Kanske finns någon mer recension av Archie Luxury som kan hänvisas :happyhappy:

Faan vad petig du är :cool:
Ja, men vad som påstås var väl att SMP är en lika bra klocka som SubC, då kan man ju inte komma dragandes med en helt annan klocka i en helt annan prisklass? :banghead: Hade vi pratat SM300 v 114060 så är det ju en helt annan femma.
För att undvika onödig Off topic-spam i tråden lämnar jag ämnet nu och sätter mig och spanar på Lochness med Nic istället :)

Ja, men vad som påstås var väl att SMP är en lika bra klocka som SubC, då kan man ju inte komma dragandes med en helt annan klocka i en helt annan prisklass? :banghead: Hade vi pratat SM300 v 114060 så är det ju en helt annan femma.
För att undvika onödig Off topic-spam i tråden lämnar jag ämnet nu och sätter mig och spanar på Lochness med Nic istället :)
Du får tolka det jag skrev som du vill men jag nämnde att klockorna "nämns som snarlika" och att de ofta "jämförs mot varandra", ingenstans har jag påstått att de är lika bra. Loch Ness (som är det riktiga namnet) i all ära men försök håll dig till fakta är du bussig. ;)

De flesta köper väl trots allt dyrare bostad än klockor?

Bostadspriserna gick väl upp nästan 20% förra året. Riksbanken låtsas att inflationen är 0%. Vi har en systemkritisk bostadsbubbla...

Å så klagar ni på att Rolexpriserna går upp som två quattro stagionis, en stor Fanta och ett Netflix-abonnemang? Proportioner grabbar och tjejer, proportioner!

Ett bra tips kan vara att sluta jobba för en lön i skitvalutan SEK... Bara där har ni tappat rejält i rolex-köpkraft det senaste.

Och lär er dra nytta av EU, nu när vi ändå är med och allt vad det innebär... Uret.se är ju nästan 20-30% dyrare än högkvalitativa Italienska gråhandlare... Tjena!

Jag vetifasen alltså.. Den här typen av höjningar som verkar vara svåra att motivera på något annat sätt än "för att vi kan", ger en lite trist eftersmak på tanken på att köpa en ny Rolex måste jag säga. Svårt att inte fundera över hur dyr t ex en stålsub kan bli...

Man har ju garanterat blivit lite prisrubbad genom åren. Allt har gått upp, och vissa klockor och märken har gått upp obscent mycket på andrahandsmarknaden. Men att som gröngöling gå in hos en AD och pröjsa 76.700kr för en stålsub är på gränsen till totalt trams.

Nästan magstarkt för en "nästan" dussinklocka.

Man köper inte Rolex för att det är prisvärt. :)
Fascinerande att så många fortfarande ser Rolex som de bästa klockorna man kan köpa, det är väl därför det funkar antar jag.

Kanske för att det är märket allmänheten fortfarande känner bäst till och "vet/tror" är svindyrt. Alltså bäst show off for the money :D

Jag håller med till 100%, men vill också lägga till att en av styrkorna är att man liksom inte kan misslyckas med en Rolex. För mig som nybörjarjunkie var/är Rolex ett självklart val eftersom jag vet vad jag får och jag vet att det kommer finnas en marknad för klockan den dag jag vill avyttra den.

Och för mig fungerade det, när jag tröttnade på min 16613 gick den förhållandevis lätt att omsätta om man jämför med andra klockor i samma prisklass (men inte om man jämför med andra Rolex).

Som lite osäker nybörjare styrs man i den riktningen. Men 80.000kr för en Submariner i stål är...mycket...

Känns skönt att man hann få sin rolex innan prishöjningen! :p

Men börjar bli löjligt höga priser!

Senast ändrad:

Bostadspriserna gick väl upp nästan 20% förra året. Riksbanken låtsas att inflationen är 0%. Vi har en systemkritisk bostadsbubbla...

Å så klagar ni på att Rolexpriserna går upp som två quattro stagionis, en stor Fanta och ett Netflix-abonnemang? Proportioner grabbar och tjejer, proportioner!

Ett bra tips kan vara att sluta jobba för en lön i skitvalutan SEK... Bara där har ni tappat rejält i rolex-köpkraft det senaste.

Och lär er dra nytta av EU, nu när vi ändå är med och allt vad det innebär... Uret.se är ju nästan 20-30% dyrare än högkvalitativa Italienska gråhandlare... Tjena!

Du svamlar som vanligt.

16%, och ja det är ju faktiskt oroveckande. En vettig nivå hade kanske varit runt 5%.

Nu har jag iofs. inte klagat men kan ju ändå förstå att folk ändå reagerar när Rolex ganska agressiv går mot en ny priskategori.

Angående SEK, är det dags nu igen? :cool: Ska vi starta en tråd kring den svenska penningpolitiken och hålla oss till rolex prishöjning här?

Angående uret, håller med. (Även om jag nu faktiskt själv handlat därifrån...)

Tillbaka
Topp