• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex prishöjning from 1/2-2016??

Få varumärken utöver Rolex som kan komma undan med nästan årliga prishöjningar. Genialiskt drag då vinsten per klocka ökar samtidigt som de trycker upp beg-priserna varje gång. Folk som äger blir nöjda, potentiella köpare kan känna någorlunda trygghet att värdet behålls/stiger med åren!

10-15% på listpris borde inte vara några problem i princip oavsett modell. Får man det inte från AD så finns alltid "gråhandeln".

Så länge det är väntelistor och folk är beredda att ställa sig i kö till listpris så kan det vara rätt svårt att få några större rabatter om du inte är återkommande kund.

• Like
Reactions: WHU
hur menar du? Jag tänker att även Rolex tappar en hel del när de lämnat AD en lätt beggad 116610ln lär väl ändå tappa minst 15-20% mot list?
Om man inte är storflippare, och har lite tålamod, så förlorar man ingen större summa när man väl säljer... ibland går man till och med plus!

7916b3abfbe2bf5106a1c62e2dcc50e9.jpg

Men vilka höjer inte priset varje år? Vilka får Inte löneförhöjning varje år så visst det har varit lite höga höjningar men jag fick också en hög löneförhöjning förra året som låg i linje med Rolex ökning:) i år såg jag till att köpa innan höjningen (dock inte förra året)

Priserna efter höjningen framstår som extra löjliga när man till exempel på Uret.se nu får tre stycken SMP's till priset av en Sub. o_O

Japp! Men via en bekant.

Tror mycket handlar om hur man är som person. Jag är dålig på att pruta men det blir ju mycket enklare när man känner till marginalerna och vet att det finns alternativa kanaler att handla ifrån.
Fusk;)
När det gäller stålrolex, så tror JAG faktiskt det beror mer på om du är en återkommande kund.....

Men vilka höjer inte priset varje år? Vilka får Inte löneförhöjning varje år så visst det har varit lite höga höjningar men jag fick också en hög löneförhöjning förra året som låg i linje med Rolex ökning:) i år såg jag till att köpa innan höjningen (dock inte förra året)
Så för att DU fick en bra löneökning förra året så är det helt ok och inget konstigt?

Nu börjar priserna bli lite absurda. Kan bli svårt att köpa en ny rollen som student. Men suget finns ju fortfarande vilket förmodligen är anledningen till att de kan höja priset som de gör. ;)

Tillbaka
Topp