• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex prishöjning from 1/2-2016??

Fattar jag väl men han skriver en del roliga grejer. Det är ju bara för samtliga inkl gråhandlarba att höja priserna med 5% om ökningen är 5%.
Ser ut som att Uret redan gjort det, iaf när det gäller Dj i stål.
Förra veckan kostade en116200 med jubilee 51 295:-, nu kostar den 57 195:-!
Det är en liten nätt höjning på drygt 10%.....

Jag vetifasen alltså.. Den här typen av höjningar som verkar vara svåra att motivera på något annat sätt än "för att vi kan", ger en lite trist eftersmak på tanken på att köpa en ny Rolex måste jag säga. Svårt att inte fundera över hur dyr t ex en stålsub kan bli...

Jag vetifasen alltså.. Den här typen av höjningar som verkar vara svåra att motivera på något annat sätt än "för att vi kan", ger en lite trist eftersmak på tanken på att köpa en ny Rolex måste jag säga. Svårt att inte fundera över hur dyr t ex en stålsub kan bli...
Man köper inte Rolex för att det är prisvärt. :)
Fascinerande att så många fortfarande ser Rolex som de bästa klockorna man kan köpa, det är väl därför det funkar antar jag.

Fascinerande att så många fortfarande ser Rolex som de bästa klockorna man kan köpa, det är väl därför det funkar antar jag.
Jag håller med till 100%, men vill också lägga till att en av styrkorna är att man liksom inte kan misslyckas med en Rolex. För mig som nybörjarjunkie var/är Rolex ett självklart val eftersom jag vet vad jag får och jag vet att det kommer finnas en marknad för klockan den dag jag vill avyttra den.

Och för mig fungerade det, när jag tröttnade på min 16613 gick den förhållandevis lätt att omsätta om man jämför med andra klockor i samma prisklass (men inte om man jämför med andra Rolex).

Som lite osäker nybörjare styrs man i den riktningen. Men 80.000kr för en Submariner i stål är...mycket...

SeaDweller 116600 listar 93.500:-
DeepSea 116660 108.800:-
DeepSea Blue 116660 111.300:-
Allt enligt Uret.se...

Härligt vad dyrt det är... :angel:

Ändrar de inte sina priser på hemsidan så får de nog vackert sälja till det priset. Att något enstaka pris är fel går väl att skylla på "tryckfelsnisse". Finns ju en o annan lag som reglerar detta.
Bland annat Distans & Hemförsäljningslagen och Avtalslagen.

Det här svaret säger en del om hur svårt det är att få rätt mot en e-handlare när det gäller ett felaktigt pris:
http://lawline.se/answers/rattigheter-vid-fel-pris-pa-vara

Precis som folk ser tex Ferrari som de bästa bilarna trots att det finns betydligt billigare alternativ som är snabbare och bättre.

Fy sjutton. Så en klocka som ex antal miljoner bärare införskaffat för småsummor genom tiderna skall en helt plötsligt gå ut och spendera en förmögenhet på idag? Jag tror personligen inte att jag någonsin kommer gå och köpa en butiks-ny Rolex.

Tillbaka
Topp