Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Givetvis men brukar ta lite tid innan priserna etsas in.dum fråga här kanske, men tror ni man kommer se en förändring typ är på K&S?
dum fråga här kanske, men tror ni man kommer se en förändring typ är på K&S?
Givetvis men brukar ta lite tid innan priserna etsas in.![]()
tycker du? tycker mig se att priserna redan dragit iväg speciellt på de "slutsålda" som tex 116610 o BLNR...Givetvis men brukar ta lite tid innan priserna etsas in.![]()
De ligger högt pga efterfrågan men andra modeller som 16610, 14060, gamla DJs osv brukar ta lite tid innan de hänger på i ökningen. Så som jag upplever det iaftycker du? tycker mig se att priserna redan dragit iväg speciellt på de "slutsålda" som tex 116610 o BLNR...
sa bamseÅh nej, det här blir trubbel!
Dum fråga kanske men om man lagt in en handpenning på en klocka hos AD (man önskar dyker in snarast/helst igår), innan en ev höjning sker är man då garanterad "ursprungspriset" då?
Bara att hålla tummarna med andra ord, tack för svaret RobertDNej, inte om man inte har en specifik överenskommelse. Annars är det priset vid det tillfälle när själva köpet genomförs som gäller.
Varför skulle begpriserna på KS främst följa USD?Begpriserna följer främst EUR och USD - därtill har säkert nypriserna viss inverkan och korrelation.
Spelar ingen roll, du får betala det priset som klockan kostar vid upphämtning. Har nämnts ett par gånger redan.Blir spännande att se hur en AD gör om en klocka är bokad innan höjningen! Förstår såklart att dom vill ha högsta möjliga vinst på en försäljning men ändå, om klockan är bokad innan.....
Det gör de definitivt inte. EUR styr nog lite men är tämligen övertygad om att nypriserna påverkar mer än EUR/USDVarför skulle begpriserna på KS främst följa USD?
Ja antagligen blir det väl så!Spelar ingen roll, du får betala det priset som klockan kostar vid upphämtning. Har nämnts ett par gånger redan.
Ja antagligen blir det väl så!
Blir spännande att se hur en AD gör om en klocka är bokad innan höjningen! Förstår såklart att dom vill ha högsta möjliga vinst på en försäljning men ändå, om klockan är bokad innan.....
Du har ju endast bokat att du vill köpa klockan, när klockan kommer in får du betala det den kostar just då, har du blivit lovad ev rabatt i % så baseras den ju på det klockan kostar när du hämtar ut den, inte så konstigt tycker jag
Mm, hade tur, som bokade en ny lägenhet precis vid slutet av finanskrisen. Två år senare var den värd mycket merResonerar du på samma sätt vid tex lägenhetsköp? Du bokar/lägger handpenning på en nyproducerad lya för säg 8 mille som är klar om 2 år, sedan vid tillträde vill byggaren ha 400k till? Du hade tyckt det var ok? Eller det kanske bara är i klocksvängen det här är ok?
Menar inte att hetsa, utan är bara nyfiken![]()
Resonerar du på samma sätt vid tex lägenhetsköp? Du bokar/lägger handpenning på en nyproducerad lya för säg 8 mille som är klar om 2 år, sedan vid tillträde vill byggaren ha 400k till? Du hade tyckt det var ok? Eller det kanske bara är i klocksvängen det här är ok?
Menar inte att hetsa, utan är bara nyfiken![]()
Tydligen så är det inte så glasklart, för enligt Marcus på Rob E. så är det rätt många som missar detta...Beror ju på vad som sägs innan, vad jag vet så är det ju klart och tydligt kommunicerat att du betalar det som klockan kostar när du hämtar ut den, det är ju upp till dig att välja om du tycker det är okej eller inte, ingen tvingar ju dig att boka upp dig....
Vid ett lägenhetsköp med nyproduktion så är det ju kommunicerat att priset är fast....
Beror ju på vad som sägs innan, vad jag vet så är det ju klart och tydligt kommunicerat att du betalar det som klockan kostar när du hämtar ut den, det är ju upp till dig att välja om du tycker det är okej eller inte, ingen tvingar ju dig att boka upp dig....
Vid ett lägenhetsköp med nyproduktion så är det ju kommunicerat att priset är fast....
Ingen aning. Antar att de inte tänkte så mycket på det, eftersom det var i samband med ett event. De kanske utgick från att jag visste det.Är det något ROB.E informerar om eller står det i något papper man får vid bokningen? @KenKun
Om säljaren då skriver x belopp på "bokningslappen" är det då det priset som gäller när den hämtas ut?Beror ju på vad som sägs innan, vad jag vet så är det ju klart och tydligt kommunicerat att du betalar det som klockan kostar när du hämtar ut den, det är ju upp till dig att välja om du tycker det är okej eller inte, ingen tvingar ju dig att boka upp dig....
Det är ifs svårt att sia om framtidenSom sagt; det är grundförutsättningen. Om du sedan har avtalat om någon annat i förväg så är det en annan femma, men annars finns det inte så mycket "antagligen" att fundera över.