• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex prishöjning from 1/2-2016??

Var och justerade länken på Bjerke i Oslo, hörde ett samtal med en annan kund i butiken att priserna höjs med strax över 8% från 1 februari. Var 4 månader väntetid på stål sub-c också.

Bergströms i GBG sade att det blir prisökning nästa vecka, sade sig ej veta hur många %.
Du såg inte om de hade någon 114060 (sub c, no date) inne? De lovade i och för sig i julas att höra av sig så fort den kom in. Men svarar o andra sidan inte på mail, så man undrar. Har gått o väntat ett tag o det skulle kännas lagom surt o betala mer än jag var inställd på att göra.

Du såg inte om de hade någon 114060 (sub c, no date) inne? De lovade i och för sig i julas att höra av sig så fort den kom in. Men svarar o andra sidan inte på mail, så man undrar. Har gått o väntat ett tag o det skulle kännas lagom surt o betala mer än jag var inställd på att göra.

Var inne där idag, det hade dom inte.

Som @dräpdrulle sade, de verkar inte ha dem inne. Tydligen hade det blivit bra fart på försäljningen av sport-rolex den senaste tiden.

Vi får se. Han ska leverera den till en kollega på Helsingsforskontoret på måndag och sedan tar han med den hem till Sthlm på tisdag. Lång väntan och jävligt nervöst. Tror dock verkligen det kommer gå bra. Säljaren känns reko och magkänslan brukar ändå ha ganska rätt :) Hoppas det gäller även denna gång....

Lätt! Stökigt värre :)
Edit: Stekigt värre - men kan bli stökigt också ;)
Stek och stök är den bästa kombinationen. :cigar:
Vi får se. Han ska leverera den till en kollega på Helsingsforskontoret på måndag och sedan tar han med den hem till Sthlm på tisdag. Lång väntan och jävligt nervöst. Tror dock verkligen det kommer gå bra. Säljaren känns reko och magkänslan brukar ändå ha ganska rätt :) Hoppas det gäller även denna gång....
Ser fram emot paketöppningen, och efterföljande AW....

Fick samtal om att min anlänt idag, så imorgon blir jag med Sub:) Kommer att få den till dagens pris och blir därmed inte drabbad av höjningen. Tur att man la in handpenning känner jag. Taggad till tusen!!!
Handpenning säkrar inte priset som varit så hoppas att dom har sagt till dig att du får den för dagens pris så du inte går på en nitlott. :) grattis till klockan!

Inte jag heller :cigar:

För att förresten styra ontopic. Imorgon börjar nya priserna träda i kraft hos nymans, har de något kul i lager om någon vill köpa något innan?
Var det inte höjning från och med 1/2, dvs på måndag?

Tanken slog mig faktiskt att man kanske skulle slå till på någon populär modell innan höjningen och sen kränga den nästa vecka men en snabb koll på C24 tog död på det :(

Nu har du tagit några öl till lunch ;) Enligt uppgift från nymans ska de höja nu på måndag 1/2.
Bra rättat, lovar att jag ska försöka dra ned på Mad Men-drickandet
daydrinking.jpg

Jag skrev att jag förenklade. Men om jag tittar på dina siffror så känns de konstiga... Väldigt konstigt att personer har 20 gånger sin årsinkomst i förmögenhet... Väldigt konstigt... Såvida det inte handlar om genomsnitt. Men då borde fortfarande inkomsten ligga högre (i genomsnitt). Jag tittar gärna på källan du har till dina siffror, detta är intressant!

Med bilar så beror det ju på märke. BMW har jag för mig vill ha betalt, AD:na äger bilarna. Andra märken ställer ut dem hos handlarna utan att ta betalt.

Om du är intresserad av förmögenheter och köpkraft kanske begreppet HNWI (high net worth individuals) kan vara enklare att hitta data runt? Används av banker för att segmentera sina kunder. Att vara HNWI innebär att man har 1 miljon USD i placeringsbara tillgångar (så huvudbostaden är exkluderad).

Tillbaka
Topp