...och på SwimProof tagen och kvittot/försäkringsbrevetSvensksåld med LV på certet. Skryt.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
...och på SwimProof tagen och kvittot/försäkringsbrevetSvensksåld med LV på certet. Skryt.![]()
Svensksåld.. helt iskall...Är själv rätt nöjd
![]()
Svensksåld.. helt iskall...Ska vara grekisk om den ska vara värd nåt....
![]()
![]()
Ett kul tillbehör till 16610LV är detta 50th anniversary presspack som delades ut till dom första köparna 2003.
Hyffsat rare men jag har 3 stycken
![]()
![]()
Det stämmer att dom första 16610LV (Y & tidiga F-serier) kom med mk 1 dial och fat four på vridringsinlägget.Funderar på en sak... De första 16610LV kom ju med "fat four" eller hur? Varför är då den gröna bezeln på bilderna i presskittet "pointed four"?
@Nicklas.S - finns det någon bild i presskitet på själva klockan? Om så - vilken bezel har den?
Det enda jag vet är att med Rolex är ingenting logisktHmm, fortfarande konstigt att de började med fat four om man redan hade plan att köra pointed... Det är ju inte så att de hade en hög med gröna fat four bezels som de behövde göra slut på först - även de borde väl ha tillverkats specifikt för 16610LV 2003 (eller strax innan)? Eller fanns det "lösa" gröna att köpa som eftermarket-bexels redan innan LV:n kom ut?
Förresten, roligare med bilder i inlägg så här kommer en på min gröna:
![]()
Vad ligger en flat4 idag?
Antar att de i nedre kanten är endast klocka...Kollade just efter "Rolex 16610lv Fat Four" på C24 => 24 till salu med priser mellan 10490€ - 18490€. Vansinne...![]()
Hur länge fanns flat4?
2003-2005 eller är jag fel ute?
Alltså hur vet man om det är en "äkta" flat4 eller en LV med utbytt insert?
Ping:
@bbits @Nicklas.S @hook @Zed
Y-serien och halva F-serien.Hur länge fanns flat4?
2003-2005 eller är jag fel ute?
Alltså hur vet man om det är en "äkta" flat4 eller en LV med utbytt insert?
Ping:
@bbits @Nicklas.S @hook @Zed
Enda "säkra" sättet är väl om det står 16610LV eller 16610V på cert och tags...
så en flat från 2005 är ingen riktig utan en LV med tidigare insert?Y-serien och halva F-serien.
Det är inte omöjligt att det är ett original insert då F-serien gick in i början på 2005.så en flat från 2005 är ingen riktig utan en LV med tidigare insert?