• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Submariner 50th anniversary - 16610LV

MattNatt

Cartier
Är själv rätt nöjd :)
IMG_5606.JPG
Svensksåld.. helt iskall... ;) Ska vara grekisk om den ska vara värd nåt.... :angel::D
IMG_2702.JPG
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Ett kul tillbehör till 16610LV är detta 50th anniversary presspack som delades ut till dom första köparna 2003.
Hyffsat rare men jag har 3 stycken :)
Rolex16610LV50thanniversarysubma-2.jpg

Rolex16610LV50thanniversarysubma-5.jpg

Funderar på en sak... De första 16610LV kom ju med "fat four" eller hur? Varför är då den gröna bezeln på bilderna i presskittet "pointed four"?

@Nicklas.S - finns det någon bild i presskitet på själva klockan? Om så - vilken bezel har den?
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Funderar på en sak... De första 16610LV kom ju med "fat four" eller hur? Varför är då den gröna bezeln på bilderna i presskittet "pointed four"?

@Nicklas.S - finns det någon bild i presskitet på själva klockan? Om så - vilken bezel har den?
Det stämmer att dom första 16610LV (Y & tidiga F-serier) kom med mk 1 dial och fat four på vridringsinlägget.
Har ingen aning varför omslaget har pointed four, men alla press kit som jag sett ser likadana ut.
Här är en bild på klockan och den har MK1 dial och Fat Four.
Rolex 16610 LV 50th anniversary submariner press kit 010.JPG
 
Senast ändrad:

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Hmm, fortfarande konstigt att de började med fat four om man redan hade plan att köra pointed... Det är ju inte så att de hade en hög med gröna fat four bezels som de behövde göra slut på först - även de borde väl ha tillverkats specifikt för 16610LV 2003 (eller strax innan)? Eller fanns det "lösa" gröna att köpa som eftermarket-bexels redan innan LV:n kom ut?

Förresten, roligare med bilder i inlägg så här kommer en på min gröna:
20170701_125349.jpg
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Hmm, fortfarande konstigt att de började med fat four om man redan hade plan att köra pointed... Det är ju inte så att de hade en hög med gröna fat four bezels som de behövde göra slut på först - även de borde väl ha tillverkats specifikt för 16610LV 2003 (eller strax innan)? Eller fanns det "lösa" gröna att köpa som eftermarket-bexels redan innan LV:n kom ut?

Förresten, roligare med bilder i inlägg så här kommer en på min gröna:
20170701_125349.jpg
Det enda jag vet är att med Rolex är ingenting logiskt :)
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
så en flat från 2005 är ingen riktig utan en LV med tidigare insert?
Det är inte omöjligt att det är ett original insert då F-serien gick in i början på 2005.
Det var lite blandade insert under F-serien där även enstaka sena ex kunde ha flat4.
Vanligast är dock flat4 på Y och tidiga F-serier men undantag finns som sagt.
 
Senast ändrad:
Topp