• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Submariner 50th anniversary - 16610LV

Jag är på jakt efter en 16610LV och har några frågor.

Vilken årgång ska jag satsa på tycker ni?
Från vilket år kom den graverade innerringen?
Något speciellt jag bör tänka på osv.

Någon som vet hur många klockor som gjort totalt av denna modell?

Mvh
Sundancekid

:rolex::rolex::rolex:
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Jag är på jakt efter en 16610LV och har några frågor.

Vilken årgång ska jag satsa på tycker ni?
Från vilket år kom den graverade innerringen?
Något speciellt jag bör tänka på osv.

Någon som vet hur många klockor som gjort totalt av denna modell?

Mvh
Sundancekid

:rolex::rolex::rolex:
Första årgången var 2003 (y-serie) och är den mest eftertraktade. Sista årgången var 2010 (randomserie & g-serie).
Graverade inneringen kom i mitten på z-serien 2007.
Köp helst full set så att du ser att det är en "äkta" LV och inte en 16610 med grön bezel.
På tidiga modeller med papperscert (2003-2007) står det inte LV på certet utan bara på den vita ytterkartongen och det gröna plast tagget.
På senare modeller (2007-2010) med plastcert står det LV på certet.
Bara Rolex vet hur många som gjordes.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Har för mig att någon räknat ut antalet tillverkade utifrån uppgifter från olika AD och försäljningssiffror. Inget säkert så klart men tror att det var cirka 80-90 000 ex.

LV:n var inte så populär när den fortfarande såldes ny. Det är först två-tre år efter att tillverkningen lades ner som populariteten och priserna började stiga dramatiskt. Y och F-serie med fat four betingar högst pris tillsammans med random serie.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Har för mig att någon räknat ut antalet tillverkade utifrån uppgifter från olika AD och försäljningssiffror. Inget säkert så klart men tror att det var cirka 80-90 000 ex.

LV:n var inte så populär när den fortfarande såldes ny. Det är först två-tre år efter att tillverkningen lades ner som populariteten och priserna började stiga dramatiskt. Y och F-serie med fat four betingar högst pris tillsammans med random serie.

Har läst det här med random serie flertal gånger, men vad är det speciella med det?
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Sedan har LV:n haft ett flertal fontvariationer i texten på tavlan och nyanser av grönt på ringen. De första var ljusare gröna än de senare.
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
En bild på min z-serie från 2007 utan gravering på innerringen.
041.JPG
 
Senast ändrad:

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Har alltid gillat denna referens, men på sistone så har jag gått och blivit riktigt intresserad så jag går i köptankar. Ser att priset varierar som bara den, inga konstigheter med det när det kommer till Rolex tyvärr, men vad är ett vettigt pris när det kommer till ett fullset skulle ni säga @Nicklas.S , @Zed mfl?!
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Har alltid gillat denna referens, men på sistone så har jag gått och blivit riktigt intresserad så jag går i köptankar. Ser att priset varierar som bara den, inga konstigheter med det när det kommer till Rolex tyvärr, men vad är ett vettigt pris när det kommer till ett fullset skulle ni säga @Nicklas.S , @Zed mfl?!
Jag sålde en full set för 56 för några veckor sedan. Det var dock väldigt billigt. De börjar på 60 annars vad jag sett.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Jag är på jakt efter en 16610LV och har några frågor.

Vilken årgång ska jag satsa på tycker ni?
Från vilket år kom den graverade innerringen?
Något speciellt jag bör tänka på osv.

Någon som vet hur många klockor som gjort totalt av denna modell?

Mvh
Sundancekid

:rolex::rolex::rolex:
Diggar din avatar, det ser verkligen ut som ett litet kryp som knatar omkring på skärmen ;)
 
Topp