Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hade en D serie jag köpte ny hos Bergströms. Betalade 43k i butik 2004......sålde för 37k 2007......slugt Davvan.....slugt!!
Moderna rollar är ingen raketforskning. Enkelt att hitta information och läsa på.@Zed
Kan inte du gå igenom precis allt du vet om Rolex samtliga sportmodeller? En tråd för varje modell och skriv typ en roman om varje modell. Alltså ägna en hel helg till varje modell med information och kuriosa.![]()
Jag är på jakt efter en 16610LV och har några frågor.
Vilken årgång ska jag satsa på tycker ni?
Från vilket år kom den graverade innerringen?
Något speciellt jag bör tänka på osv.
Någon som vet hur många klockor som gjort totalt av denna modell?
Mvh
Sundancekid
![]()
Jag sålde en full set för 56 för några veckor sedan. Det var dock väldigt billigt. De börjar på 60 annars vad jag sett.
Hittade denna på C24! Är detta en fat four?!
![]()
OK! Är det att fyran nuddar nollan som gör det till en Fat Four?!
Hittade denna bild!
![]()
Nu är jag med! Är insidan på fyran, det är därför den jag visade upp först kallas för Pointed.
Förstår jag det rätt att det är det gröna i fyran som är avgörande? Bildar en triangel i första bilden och en fyrhörning i den andra.
Och xx tuss uppPrecis så är det! Det är det som gör att klockan blir bredare, och med andra ord blir en Fat Four!
Precis så är det! Det är det som gör att klockan blir bredare, och med andra ord blir en Fat Four!
Ingenting blir bredare förutom själva fyran.
Inserten, rehautgraveringen och typsnittet på vissa bokstäver/ord på tavlan.Jag uttryckte mig fel ser jag, fattar ju att inte klockan blir bredare så klart och att det bara är inserten som skiljer dom tidiga 16610LV med dom senare.
Inserten, rehautgraveringen och typsnittet på vissa bokstäver/ord på tavlan.
Exemplaret som visades upp på Basel inför lanseringen av 16610LV hade lugholes men det är också det enda exet. Ingen LV i serieproduktion hade hålen.Va kul och trevlig information, alltid härligt med folk som ger nörderiet ett ansikte, om denna 16610LV även kom ut 2003 och finns som Y-serie, kan det då hända att dom första som kom ut har luggholes?!
Ursäkta min okunskap, men vad är en "flat four"?En "flat four" skulle vara häftigt.
Om du läser igenom tråden så får du svar på din fråga.Ursäkta min okunskap, men vad är en "flat four"?
Ahhhhhh, den hade jag tagit alla dagar i veckan.Jag sålde en full set för 56 för några veckor sedan. Det var dock väldigt billigt. De börjar på 60 annars vad jag sett.
Ursäkta min okunskap, men vad är en "flat four"?
Ursäkta min okunskap, men vad är en "flat four"?
Flat eller fat - verkar kallas olika men det har avhandlats i tråden. Hur som helst tycker jag denna modell är mycket trevlig. Tyvärr har priset stuckit iväg.Ursäkta min okunskap, men vad är en "flat four"?
+ 10Ahhhhhh, den hade jag tagit alla dagar i veckan.
Nu ligger väl bara en lös klocka på närmare 60...Jag sålde en full set för 56 för några veckor sedan. Det var dock väldigt billigt. De börjar på 60 annars vad jag sett.
Snarare över 65.Nu ligger väl bara en lös klocka på närmare 60...
70 och uppåtNågon som har koll på vad man minst får räkna med att ge för en komplett 16610LV?