Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jo, spider dial finns ju redan med här och den enda andra som har med 5513 att göra som jag kommer på är nog "Tropic" vilket kommer från att tavlan blir mörkbrun om den används många år i tropikerna med extrem luftfuktighet, solljus och värme. Tropic kan även syfta på plexiglaset som för 5513 heter just "Tropic 19", skall lägga till lite sånhär info med tiden är det tänkt.Möe att hålla reda på! Det vore kul att se en post med olika versioner av patinerade Rolex-urtavlor. Jag har hört talas om california dial, spiderweb dial, starburst (?) dial och kanske något mer.
Du är hjärtligt välkommen att peka på luckor och motsägelser dels för att belysa dem och dels så att jag kan arbeta för att täppa igen så gott det går
Desto djupare man gräver desto mer förvirring uppstår
Super!..sjukt bra inlägg..
Tack så mycket Per! Har tagit bort 58rna som alternativa och skrev till ang gilttavlan, skall försöka leta reda på infon ang detta!Super!
Grymt max
Detta kanske kan hjälpa angående inlägg:
http://www.network54.com/Forum/207593/thread/1363127528/Update to Bill's Insert Post- Pic Heavy- Please comment!
Gällande sista gilt-tavlorna så tror jag att Bart satt parallellt med den andra versionen till 1.5xx. Vågar dock inte sätta något på det men det är iaf det jag hört.
Gällande rivet-länkar så är 80 ends för sub och 58 för gmt. 58rna är lägre och ser ihoptryckta ut på en sub.
Fanns square corner guards bara på 5512? Annars är de galet roliga.
Fortsätt så här. Uppskattar verkligen att lära mig mer i ämnet.
Tack så mycket Per! Har tagit bort 58rna som alternativa och skrev till ang gilttavlan, skall försöka leta reda på infon ang detta!
Tack även för bezeltråden, skall grotta ner mig i ämnet och komplettera.
Ang square crown guard så skall det endast ha funnits på 5512 vad jag vet. Riktigt snygga!
Har herrn koll på om det är samma ilägg för alla subbar?Detta kanske kan hjälpa angående inlägg:
http://www.network54.com/Forum/2075...ill's+Insert+Post-+Pic+Heavy-+Please+comment!
Samma på alla?Har herrn koll på om det är samma för alla
Sorry, hostade så jag råkade trycka på skicka innan jag var färdig, se editerat inlägg ovanSamma på alla?
Vet inte om jag missförstår men det är samma till 5512, 5513, 1680 och 1665. Font skiljer sig på när de lämnat fabrik. Tudor använder samma på sin svarta subbar.Sorry, hostade så jag råkade trycka på skicka innan jag var färdig, se editerat inlägg ovan